Дві експериментальні задачі з геометрії
Значна частина курсу геометрії в 7-9 класах присвячується вивченню геометричних величин – довжини, площі, вимірювання кутів, тощо.
Саме цей матеріал дозволяє широко використовувати різноманітні вимірювання, що дають учням експериментальні дані для формулювання, висування гіпотез, а потім їх підтвердження.
Експериментування найкраще використовувати при вивченні нового матеріалу, або під час розв’язування задач. Цінним тут є те, що при цьому залучаються всі учні класу, кожен проводить дослідження, а висновки одержують шляхом співставлення одержаних результатів.
Експеримент може бути використаний при роботі над різними матеріалами.
Наприклад:
Приклад 1. При знаходженні суми кутів трикутника експериментально учні можуть виконати вимірювання кутів транспортиром, знайти їх суму. А можна запропонувати дітям дану модель трикутника розрізати по кутах, скласти ці кути так, щоб утворився розгорнутий кут. І діти побачать, що сума кутів трикутника дорівнює 1800 .
Приклад 2. При вивченні довжини кола, коли треба обгрунтувати учням, що відношення довжини кола до діаметра є величина стала
Пропоную учням побудувати 3-5 кіл і заготовленими нитками виміряти довжину кожного кола, діаметр кожного кола , поділити відповідно довжину кола на його діаметр. Отримані результати різні, але вони коливаються в межаж трьоз цілих і кількох десятих.Таким чином підводимо дітей до значення числа π. Діти уявляють себе першовідкривачами, в класі панує дух відкриття.
Експеримент є одним із способів зацікавити учнів вивченням предмету, розвитку розумової діяльності, мислення, оптимізації навчання математики