дві експериментальні задачі з геометрії

Про матеріал
Значна частина курсу геометрії в 7-9 класах присвячується вивченню геометричних величин – довжини, площі, вимірювання кутів, тощо. Саме цей матеріал дозволяє широко використовувати різноманітні вимірювання, що дають учням експериментальні дані для формулювання, висування гіпотез, а потім їх підтвердження. Експериментування найкраще використовувати при вивченні нового матеріалу, або під час розв’язування задач. Цінним тут є те, що при цьому залучаються всі учні класу, кожен проводить дослідження, а висновки одержують шляхом співставлення одержаних результатів.
Перегляд файлу

Дві експериментальні задачі з геометрії

Значна частина курсу геометрії в 7-9 класах присвячується вивченню геометричних величин – довжини, площі, вимірювання кутів, тощо.

Саме цей матеріал дозволяє широко використовувати різноманітні вимірювання, що дають учням експериментальні дані для формулювання, висування гіпотез, а потім їх підтвердження.

 Експериментування найкраще використовувати при вивченні нового матеріалу, або під час розв’язування задач. Цінним тут є те, що при цьому залучаються всі учні класу, кожен проводить дослідження, а висновки одержують шляхом співставлення одержаних результатів.

Експеримент може бути використаний при роботі над різними матеріалами.

Наприклад:

  • Чому дорівнює сума кутів трикутника?
  • В яких випадках із трьох паличок можна скласти трикутник?
  • Один з кутів прямокутного трикутника 300  . у скільки разів довжина його гіпотенузи більша довжини катета, що лежить проти цього кута?
  • Перевірити, чи під одним і тим самим видно хорду з різних точок дуги, що стягує ця хорда.
  • Сформулювати гіпотезу про залежність між величиною центрального кута і величиною відповідного йому вписаного кута.

Приклад 1. При знаходженні суми кутів трикутника експериментально учні можуть виконати вимірювання кутів транспортиром, знайти їх суму. А можна запропонувати дітям дану модель трикутника розрізати по кутах, скласти ці кути так, щоб утворився розгорнутий кут. І діти побачать, що сума кутів трикутника дорівнює 1800 .

Приклад 2. При вивченні довжини кола, коли треба обгрунтувати учням, що відношення довжини кола до діаметра є величина стала

Пропоную учням побудувати 3-5 кіл і заготовленими нитками виміряти довжину кожного кола, діаметр кожного кола , поділити відповідно довжину кола на  його діаметр. Отримані результати різні, але вони коливаються в межаж трьоз цілих і кількох десятих.Таким чином  підводимо дітей до значення числа π. Діти уявляють себе першовідкривачами, в класі панує дух відкриття.

Експеримент є одним із способів зацікавити учнів вивченням предмету, розвитку розумової діяльності, мислення, оптимізації навчання математики

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Самікова Ірина Олександрівна
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
18 лютого 2019
Переглядів
685
Оцінка розробки
4.7 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку