Е.Т.А. Гофман як представник гротескної течії романтизму. Віхи мистецького шляху. «Крихітка Цахес на прізвисько Цинобер». Протиставлення філістерів та ентузіастів як провідний конф

Про матеріал
Знайомство з Гофманом. Порівняння двох світів: філістерів та ентузіастів. Характеристика образів головних героїв.
Перегляд файлу

Тема . Е.Т.А. Гофман як представник гротескної течії романтизму. Віхи мистецького шляху. «Крихітка Цахес на прізвисько Цинобер». Протиставлення філістерів та ентузіастів як провідний конфлікт творчості Е.Т.А.Гофмана

  1. Оголошення теми уроку та мети

Розпочнемо ми нашу роботу із зображень, які допоможуть сформулювати тему уроку.

Подивіться будь ласка на екран і прокоментуйте, що ви бачите. (Додаток 1 )

  1. Портрет Гофмана – німецький письменник
  2. Гротеск – тип художньої образності, який грунтується на химерному поєднанні фантастичного і реального, прекрасного і потворного, трагічного і комічного
  3. Романтизм – напрям у літературі та мистецтві, що виник наприкінці 18 століття у Німеччині, для якого характерне чуттєве світосприйняття
  4. Мистецький шлях, творчий шлях письменника
  5. Цахес і Бальтазар, між ними протистояння, або конфлікт

Ключові слова теми озвучили. Основні завдання, які стоять перед нами на цьому уроці –це

  • Зясувати, хто такі філістери і ентузіасти
  • В чому полягав конфлікт між головними героями
  • Хто ж такий Амадей Гофман і який внесок він зробив у розвиток романтизму
  1. Інформаційна атака

У вас на столах є інформаційні картки. Ваше завдання прочитати інформацію і передати сусіду. Часу 3 хвилини. Ви повинні по максимуму обмінятися картками і запамятати їх зміст.

  1. Візитна картка письменника (Додаток 2)
  • Ернест Теодор Амадей Гофман
  • 24 січня 1776рік м.Кенігсберг
  • Сімя : Батьком майбутнього письменника був адвокат Крістоф Людвіг Гофман (17361797), матір'ю - Луїза Альбертіна Дерфер (1748-1796). Через два роки після народження Ернеста, який був другою дитиною в родині, батьки розлучилися. Дворічний хлопчик оселився у бабусі Софії Дерфер, до якої повернулась його мати після розлучення. Вихованням дитини займався дядько Отто Вільгельм Дерфер
  • Освіта : юридичний факультет Кенігсберського університету
  • Робота: асесор у суді (службовець, помічник), радник у суді, пише оперу і пєси для театру, декоратор, дирегент
  • Улюблені заняття: малювання, музика, театр, література
  • Твори: "Чортовий еліксир" (1816); романи та новели для збірки "Нічні оповідання" (1817); "Дивні страждання одного директора театру" (1819); "Крихітка Цахес на прізвисько Цинобер" (1819); "Серапіонові брати" (1819); "Життєві погляди кота Мурра" (1820); "Принцеса Брамбілла" (1821); "Мейстер Фло, казка в сімох пригодах двох друзів" (1822).
  • Особисті якості: професіонал, талановитий, дотепний співрозмовник, дивак
  • Дійсно, Гофман дуже талановита людина. Чи був він щасливою людиною?

(багато страждав)

  • В чому причина цих страждань? (Роздвоєність, складні життєві обставини, не завжди отримував, що хотів, боровся зі злиднями. У долі автора чітко простежується конфлікт, який притаманний романтизму – це недосяжна мрія і неприйнята дійсність. Про це він пише і у своєму творі «Крихітка Цахес на прізвисько Цинобер» про який піде далі розмова.)
  1. Перегляд відео

Твір ви прочитали вдома. За допомогою буктрейлера пригадаємо про що він.

  1. Літературна розминка

На скільки добре ви зрозуміли твір «Крихітка Цахес» покаже Літературна розминка. Запитання будуть окремо для кожної групи.

1 група

1)скільки волосинок подарувала фея Циноберу?

2)Що означає прізвисько Цахеса? (мінерал червоного кольору)

3)Хто такий Мош Терпін? (Професор)

4)Якою силою володів Цахес? (йому приписували все розумне і талановите, що робили інші)

5)Яких зусиль докладає Цинобер для досягнення успіху? (Жодних)

6)З якою метою кожні 9 днів він зустрічався з Феєю? (на світанку розчісувала волосинки і поповнювала його сили)

7)Хто з героїв казки страждає через малого виродка? (Студент, таємний експедитор в міністерстві іноземних справ, таємний радник, міністр).

8)Як він втратив свою силу? (Бальтазар вирвав 3 волосинки)

9) Чи показана у творі реальність?  (Так, але вона тісно переплітається з вигадкою).

 

 

2 група

1)Що вам відомо про народження Цахеса? (мати селянка Ліза, бідна обідранка)

2)Хто і навіщо змінив долю Цахеса? (Фея, бо їй було шкода)

3)Яким орденом був нагороджений? (зелено-плямистого тигра)

4)як люди ставилися до Цахеса? (не помічали його огидності)

5) Чи впливають блискучі успіхи Цахеса на його внутрішній світ? (НІ)

6)чи задоволена фея, тим що зробила для Цахеса? (вона розчарувалася, думала, що він зміниться)

7)Як ставиться автор до свого героя? (зневажає, з антипатією)

8)на скільки актуальною є казка сьогодні? (актуальна, бо такі люди є серед нас)

Гофман ділить героїв свого твору на філістерів та ентузіастів. Хто ж це такі, давайте поговоримо про це детальніше

9) Як загинув Цахес? (Після того як було викрито Ціннобера, він знову постав карликом для всіх. Але все ще намагався поводитися, як міністр. Та, рятуючись від розлютованого натовпу обдурених людей, він упав у нічну вазу догори ногами й так загинув. Жаліючи його, фея

10) Як ви гадаєте „ Крихітка Цахес” – твір серйозний чи ні?   ( Серйозний, бо у ньому порушено важливі проблеми).

 

  1. Словникова робота (Додаток 3)

Казкова історія злету й падіння Цинобера — це застереження тим, хто прагне лише службового й матеріального благополуччя. Головне в людині — її духовний світ, природні здібності, які обов'язково приводять людину до щастя.  

  1. Філворди  (Додаток 4-7 )   
  2. Характеристика головних героїв

Пригадали героїв твору. Охарактеризуємо Цахеса та Бальтазара, використовуючи цитати з тексту 

- Чи зустрічали ви людей схожих на Цахеса?

-Чому зявляються такі як Цахес?

-Чи можуть ці люди змінитися?

 

-Чи хотіли б ви мати такого друга , як Бальтазар?

- Чому?

-Що саме вас у ньому приваблює найбільше?

9.Займи позицію

Чи здатні ентузіасти перемогти філістерів?

 

10.Філософська майстерня

Повість-казка Гофмана «Крихітка Цахес» містить філософське бачення автором сенсу життя людини. Для письменника - романтика духовність була невіддільна від людської Сутності взагалі.

Підберіть філософські висловлювання, які відповідатимуть проблематиці даного твору?

11.Якщо б я був письменником

Запропонуйте власні варіанти кінцівки твору

12.Домашнє завдання

Створити мем за твором «Крихітка Цахес»

13. Мікрофон

Мені найбільше запамяталося …

Я зрозумів, що ….

Мені було цікаво….

 

 

 

 

 

Додаток 1

 

 

Додаток 2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 3

Додаток 4-7

 

 

docx
Додано
29 квітня 2020
Переглядів
8664
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку