Тема . Е.Т.А. Гофман як представник гротескної течії романтизму. Віхи мистецького шляху. «Крихітка Цахес на прізвисько Цинобер». Протиставлення філістерів та ентузіастів як провідний конфлікт творчості Е.Т.А.Гофмана
Розпочнемо ми нашу роботу із зображень, які допоможуть сформулювати тему уроку.
Подивіться будь ласка на екран і прокоментуйте, що ви бачите. (Додаток 1 )
Ключові слова теми озвучили. Основні завдання, які стоять перед нами на цьому уроці –це
У вас на столах є інформаційні картки. Ваше завдання прочитати інформацію і передати сусіду. Часу 3 хвилини. Ви повинні по максимуму обмінятися картками і запамятати їх зміст.
(багато страждав)
Твір ви прочитали вдома. За допомогою буктрейлера пригадаємо про що він.
На скільки добре ви зрозуміли твір «Крихітка Цахес» покаже Літературна розминка. Запитання будуть окремо для кожної групи.
1 група
1)скільки волосинок подарувала фея Циноберу?
2)Що означає прізвисько Цахеса? (мінерал червоного кольору)
3)Хто такий Мош Терпін? (Професор)
4)Якою силою володів Цахес? (йому приписували все розумне і талановите, що робили інші)
5)Яких зусиль докладає Цинобер для досягнення успіху? (Жодних)
6)З якою метою кожні 9 днів він зустрічався з Феєю? (на світанку розчісувала волосинки і поповнювала його сили)
7)Хто з героїв казки страждає через малого виродка? (Студент, таємний експедитор в міністерстві іноземних справ, таємний радник, міністр).
8)Як він втратив свою силу? (Бальтазар вирвав 3 волосинки)
9) Чи показана у творі реальність? (Так, але вона тісно переплітається з вигадкою).
2 група
1)Що вам відомо про народження Цахеса? (мати селянка Ліза, бідна обідранка)
2)Хто і навіщо змінив долю Цахеса? (Фея, бо їй було шкода)
3)Яким орденом був нагороджений? (зелено-плямистого тигра)
4)як люди ставилися до Цахеса? (не помічали його огидності)
5) Чи впливають блискучі успіхи Цахеса на його внутрішній світ? (НІ)
6)чи задоволена фея, тим що зробила для Цахеса? (вона розчарувалася, думала, що він зміниться)
7)Як ставиться автор до свого героя? (зневажає, з антипатією)
8)на скільки актуальною є казка сьогодні? (актуальна, бо такі люди є серед нас)
Гофман ділить героїв свого твору на філістерів та ентузіастів. Хто ж це такі, давайте поговоримо про це детальніше
9) Як загинув Цахес? (Після того як було викрито Ціннобера, він знову постав карликом для всіх. Але все ще намагався поводитися, як міністр. Та, рятуючись від розлютованого натовпу обдурених людей, він упав у нічну вазу догори ногами й так загинув. Жаліючи його, фея
10) Як ви гадаєте „ Крихітка Цахес” – твір серйозний чи ні? ( Серйозний, бо у ньому порушено важливі проблеми).
Казкова історія злету й падіння Цинобера — це застереження тим, хто прагне лише службового й матеріального благополуччя. Головне в людині — її духовний світ, природні здібності, які обов'язково приводять людину до щастя.
Пригадали героїв твору. Охарактеризуємо Цахеса та Бальтазара, використовуючи цитати з тексту
- Чи зустрічали ви людей схожих на Цахеса?
-Чому зявляються такі як Цахес?
-Чи можуть ці люди змінитися?
-Чи хотіли б ви мати такого друга , як Бальтазар?
- Чому?
-Що саме вас у ньому приваблює найбільше?
9.Займи позицію
Чи здатні ентузіасти перемогти філістерів?
10.Філософська майстерня
Повість-казка Гофмана «Крихітка Цахес» містить філософське бачення автором сенсу життя людини. Для письменника - романтика духовність була невіддільна від людської Сутності взагалі.
Підберіть філософські висловлювання, які відповідатимуть проблематиці даного твору?
11.Якщо б я був письменником
Запропонуйте власні варіанти кінцівки твору
12.Домашнє завдання
Створити мем за твором «Крихітка Цахес»
13. Мікрофон
Мені найбільше запам’яталося …
Я зрозумів, що ….
Мені було цікаво….
Додаток 1
Додаток 2
Додаток 3
Додаток 4-7