Екологічний освітній проєкт "Екологічний кластер "EcoWorldKids"

Про матеріал
Обласний освітній соціально-екологічний проєкт «Екологічний кластер «EcoWorldKids» розроблений для активізації діяльності закладів освіти Київської області з екологічної культури, екологічної свідомості з метою формування ключових компетентностей підростаючого покоління, що дозволяє виховувати екологічно свідому особистість з активною громадською позицією.
Перегляд файлу

Департамент освіти і науки 

Київської обласної державної адміністрації

Комунальний заклад Київської обласної ради «Центр творчості дітей та юнацтва Київщини»

 

 

 

 

 

Обласний освітній проєкт 

«Екологічний кластер

«EcoWorldKids»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Інна Пахомова,  завідувач екологонатуралістичного відділу

КЗ КОР «Центр творчості

дітей 

та юнацтва Київщини»

 

 

 

 

2019

 

Обласний освітній соціально-екологічний проєкт   «Екологічний кластер «EcoWorldKids»»

 

 

Актуальність Проєкту

Екологічне виховання підростаючого покоління України займає важливе місце в освітньому процесі. Розвиток і формування в дітей та учнівської молоді ключових компетентностей в умовах Нової української школи забезпечується міждисциплінарним підходом до формування екологічної культури, застосуванням теоретичних і практичних форм вивчення питань екології в закладах загальної середньої та позашкільної освіти; взаємозв’язком національного і локального розкриття екологічних проблем в освітньому процесі. Екологічне виховання повинне відігравати значну роль у моральному вихованні людей будь-якого віку і професії.

Сучасна молодь сьогодні потребує змін, звільнення від стереотипів, адже сьогодні світом правлять креатив та інновації, результатом взаємодії яких стало таке цікаве явище як кластер. В ідеалі – це центр із значними технічними ресурсами, де відвідувачі мають змогу реалізовувати свої ідеї.

Слово кластер запозичено з англійської мови «cluster» і дослівно перекладається, як «скупчення», «пучок», «група»; тобто – це об'єднання будьяких родинних, близьких, пов'язаних між собою елементів. Вперше даний термін ввів в розмовну мову американський економіст, професор кафедри бізнесу Гарвардської школи Майкл Юджін Портер. Не зважаючи на те, що даний термін являється «економічним» в останній час все частіше його почали застосовувати у різних сферах діяльності – в географії, комп‘ютерних науках, екології. Створення екологічного кластеру – це перспективний напрям, що направлений на вирішення питань охорони природного довкілля, раціонального природокористування, підвищення результативності функціонування учасників

Проєкту.

 

 

 

Тому провідними ідеями обласного освітнього соціально-екологічного проєкту (далі Проєкт) «Екологічний кластер «EcoWorldKids» є впровадження сучасних ефективних форм освітньої екологічної роботи закладів позашкільної освіти еколого-натуралістичного напряму та закладів загальної середньої освіти Київської області, формування ключових компетентностей, екологічної свідомості дітей та підлітків, розуміння оточуючого світу і себе, впливу умов навколишнього середовища на стан здоров’я людей, залучення дітей та учнівської молоді до активної природоохоронної діяльності.

 

 Нормативно-правова база

-         Закони України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», «Про позашкільну освіту»;

-         Закон України «Про інноваційну діяльність» від 04.07.2002 № 40-ІV

-         Концепція реалізації державної політики у сфері реформування загальної середньої освіти «Нова українська школа»;

-         Концептуальні засади розвитку освіти України на період 2015-2025рр.

-         Національна стратегія реформування системи інституційного догляду та виховання дітей на 2017-2026 роки;  

-         Концепція розвитку Національного еколого-натуралістичного центру учнівської молоді на період до 2020 року.

 

Мета Проєкту

- формування ключових компетентностей підростаючого покоління, що дозволяє виховувати екологічно свідому особистість з активною громадською позицією.

 

Завдання Проєкту

-          розвиток партнерської взаємодії закладів позашкільної освіти екологонатуралістичного напряму із закладами загальної середньої освіти сільської місцевості; 

-          активізація діяльності закладів освіти Київської області з виховання екологічної культури, екологічної свідомості;

-         організація виховної роботи та змістовного дозвілля дітей та учнівської молоді закладів з екологічного виховання, активізація соціальної активності підростаючого покоління. 

-         оволодіння дітьми та молоддю практичними навичками природоохоронної роботи, задоволення їхніх потреб у самореалізації  та професійному  самовизначенні;

-         здійснення методичного супроводу реалізації завдань екологічної освіти та виховання;

-         підготовка педагогічних працівників до реалізації завдань екологічної освіти та виховання в умовах Нової української школи;

-         розширення форм співпраці із науково-освітніми установами; 

-         створення та наповнення інформаційних ресурсів з питань екологічної освіти та виховання.

 

Розробники та координатори Проєкту 

-         Департамент освіти і науки Київської обласної державної адміністрації; - КЗ КОР «Центр творчості дітей та юнацтва Київщини». 

Науково-методичний супровід Проєкту

-         Національний еколого-натуралістичний центр учнівської молоді.

 

Учасники Проєкту

-         Дитячий естетико-натуралістичний центр «Камелія» м. Бровари  - проект «Природотерапія в ландшафтному саду»;

-         Києво-Святошинський районний центр еколого-натуралістичної творчості учнівської молоді – проєкт «Коворкінг «Зелена економіка»;

-         Фастівська станція юних натуралістів Фастівської міської ради – проєкт «ZOO SMART CLUB»;

-         Розкішнянський навчально-виховний комплекс «Загальноосвітня  школа І-ІІІ – медичний ліцей Ставищенської районної ради, КЗ КОР «Центр творчості дітей та юнацтва Київщини» – проєкт «Лісовий воркшоп»;

-         Опорний навчальний заклад «Шкарівська загальноосвітня школа І-ІІІ ст.» Білоцерківської районної ради – проєкт «Творча лабораторія «VODA»;

-         Опорний загальноосвітній навчальний заклад «Жоравський НВК «ЗОШ І-ІІІ ступенів-ДНЗ (ясла-садок)» Яготинської районної ради, КЗ КОР «Центр творчості дітей та юнацтва Київщини» – проєкт «GLOBE» - територія успіху».

-         Фастівський районний еколого-етнографічний центр – Фастівецький заклад  загальної середньої освіти І-ІІІ ст. Фастівського району – проєкт «ЕКОкоучинг «Сортуємо разом».

 

Партнери Проєкту

-         Білоцерківський національний аграрний університет;

-         Національний університет біоресурсів і природокористування України;

-         Навчально-науковий інститут лісового і садово-паркового господарства НУБІП України;

-         Відокремлений підрозділ НУБІП України «Боярська лісова дослідна станція»;

-         Національний ботанічний сад НАН України імені М.М.Гришка;

-         Ботанічний сад імені академіка Фоміна;

-         Товариство з обмеженою відповідальністю «Центр управління відходами»; - Батьківська громадськість.

 

Термін реалізації  Проєкту   

Жовтень 2018 – травень 2021 рр.

Характеристика Проєкту

-         за кінцевим результатом: освітній;

-         за кількістю учасників: масовий;

-         за тривалістю: довготривалий; -за характером контактів: зовнішній;

-         домінуючий вид діяльності: творчий.

Етапи реалізації  Проєкту

 

Етапи

Вид діяльності

Терміни

Виконавці

-  Розробка Проєкту, підготовка інформаційних, інструктивнометодичних матеріалів;

-  проведення організаційних обласних методикопедагогічних заходів щодо реалізації Проєкту;

-  визначення ресурсів (матеріально-технічних, фінансових, кадрових) для забезпечення реалізації

Проєкту;

жовтеньлистопад 2018 року

 

 

 

 

 

 

 

Департамент освіти і науки  Київської обласної державної

адміністрації

 

КЗ КОР «Центр творчості дітей та юнацтва Київщини»

-  розгляд питання щодо реалізації  Проєкту на обласній колегії  Департаменту освіти;

-  старт обласного освітнього соціально-екологічного проєкту

«Екологічний кластер «EcoWorldKids»;

грудень 

2018 року

-  проведення воркшопу керівників закладів позашкільної освіти та керівників екологонатуралістичних гуртків, клубів, творчих об’єднань закладів-учасників Проекту

«Екологічний кластер «Eco WorldKids»: створюємо ефективний екологічний простір»;

Лютий

2019 року

КЗ КОР «Центр творчості

дітей та юнацтва Київщини»

 

-         розробка інструктивнометодичного забезпечення щодо змісту, форм і методів організації екологічної освіти і виховання в рамках Проєкту; 

-         висвітлення освітньої діяльності з дітьми, учнівською молоддю в засобах масової інформації, на сайтах закладів освіти, місцевих органів управління освітою, Інтернетресурсах;

-         проведення моніторингу процесу удосконалення змісту, форм і методів організації екологічної освіти і виховання в рамках Проєкту;

-         організація партнерської взаємодії закладів-учасників Проєкту (заходи за окремим планом) «Жити  в стилі

«ЕКО»!»

квітень  2019 року

– листопад  2019 року

 

 

КЗ КОР «Центр творчості дітей та юнацтва Київщини»

 

 

Заклади загальної середньої та позашкільної освітиучасники Проекту

- Освітній івент для учасників проєкту «Екологічний кластер «EcoWorldKids»: «Природотерапія в ландшафтному саду:

педагогічні ідеї»

травень

2019 року

КЗ КОР «Центр творчості дітей та юнацтва Київщини», Дитячий естетиконатуралістичн ий центр «Камелія»)

- Вебінар для керівників екологічних гуртків в рамках проєкту «Екологічний кластер «EcoWorldKids»: «GLOBE – територія успіху» 

жовтень 2019 року

 

КЗ КОР «Центр творчості дітей та юнацтва

Київщини»,

ОЗОНЗ «Жоравський

НВК «ЗОШ І-

ІІІ ст. – ДНЗ

(ясла-садок ) 

-         проведення обласного підсумкового заходу;

-         підведення підсумків роботи за

Проєктом;

-         узагальнення та оформлення матеріалів із реалізації Проєкту;

-         презентація результатів проєктної діяльності, висвітлення регіонального досвіду у фахових виданнях, засобах масової інформації, Інтернет-ресурсах.

листопад 2019 року - травень 2021 року

 

 

КЗ КОР «Центр творчості дітей та юнацтва Київщини»

 

Заклади загальної середньої та позашкільної освітиучасники Проекту

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

С Х Е М А взаємодії закладів позашкільної освіти еколого-натуралістичного напряму із закладами загальної середньої освіти сільської місцевості в рамках обласного освітнього соціально-екологічного проєкту «Екологічний кластер «EcoWorldKids»

Фінансування  Проєкту

 

Фінансове забезпечення реалізації обласного освітнього соціальноекологічного проєкту «Екологічний кластер «EcoWorldKids» здійснюється на основі сучасної державної політики в галузі освіти та основних напрямів діяльності закладів загальної середньої та позашкільної освіти. Джерелами фінансування є видатки, виділені місцевими бюджетами, а також залучені кошти, що не суперечить чинному законодавству України.

 

Очікувані результати

 

-   популяризація екологічної освіти і виховання дітей та учнівської молоді Київської області;

-   формування екологічно свідомої особистості  з активною громадською позицією;

-   вироблення екологічного стилю мислення, екологічної культури підростаючого покоління;

-   залучення до обговорення і дослідження проблем довкілля, до пошуку і вивчення ініціатив обдарованих дітей і підлітків;

-   реалізація принципів педагогіки партнерства, яка може бути реалізована саме в нестандартних умовах навчання;

-   розширення  мережі гуртків еколого-натуралістичного спрямування;

-   створення нового формату освітнього простору.

 

 

 

 

 

 

 

pdf
Додано
3 квітня 2020
Переглядів
1030
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку