Екологічний проект "Мешканці сміттєвого бака"

Про матеріал
Екологічний проект "Мешканці сміттєвого бака" . Матеріал даної розробки може бути корисним для класного керівника 5-7кл з екологічного виховання
Перегляд файлу

                 Екологічний проект «Мешканці сміттєвого бака»

Тема: «Мешканці сміттєвого бака»

Автор : Хиль Ольга Іванівна, класний керівник 5 класу Бодаквянського НВК Лхвицького р-ну Полтавської обл..

Мета проекту: дослідити вміст сміттєвих баків та проаналізувати їх вплив на навколишнє середовище, пояснити необхідність сортування сміття та можливості подальшого його використання, виховувати бережливе ставлення до природи, економне використання речей широкого вжитку та вплив кожного з нас на екологічний стан свого села.

 

Обгрунтування актуальності теми. Утворення відходів супроводжує людство протягом всього життя, і все більше й більше слідів діяльності людини у вигляді відходів залишається на Землі. І якщо сьогодні без відходів уявити людське життя нажаль ще не можна, то треба хоча б зменшити їх кількість, знизити ту шкоду, яку вони чинять усьому живому.

 

Предмет та об’єкт вивчення: несанкціоновані сміттєзвалища, сміттєві баки на території села.

 

Методи дослідження: емпіричне дослідження.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вступне слово вчителя.

Добрий день дорогі друзі! Я вітаю всіх, хто зібрався в цьому залі. Наш захід присвячений одній з найактуальніших проблем сьогодення – засміченості та забруднення нашої рідної матінки-Землі.

Сьогоднішнє населення Землі – суспільство суперспоживачів. Підраховано, що на кожного з нас протягом року витрачається до 20 тонн сировини, щоправда більша його  -  97% - іде у сміття.

                      «Нашого сміття тут не буде»

                          (Життєва історія)

Уявіть собі типовий ринок наприкінці дня. Торгівля скінчилася, продавці зібрали речі й пішли, залишивши після себе купи сміття. Цілком звична картина для будь-якого міста чи села.

Одним із таких ринків ішли двоє – хлопчик та його мати. Хлопчику щойно купили морозиво.  Він зняв обгортку і кинув її на землю.

  • Будь-ласка, підніми, - сказала мама.
  • Але чому?! – хлопчик показав на вкриту кілька сантиметровим шаром бруду землю.
  • Нашого сміття тут не буде!

Не варто наслідувати інших, якщо вони чинять не правильно. Тоді наші вулиці стануть набагато чистішими.

           Відеоролик – «Соціальна реклама  «Сміття – актуальна екологічна проблема».

 

            Модель сміттєвого бака.

 ---Виходить «жіночка», викидає сміття до сміттєвого бака. Звідти чуються незадоволені вигуки.

 ---Заходить дівчинка в одязі зі сміттєвих одноразових пакетів . Запитує, хто там сидить у сміттєвому баку.

   «Жителі » сміттєвого бака (учні, одягнені у зношений одяг, прикрашений непотрібними речами) піднімаються із імпровізованого сміттєвого бака, говорять, хто вони є , і що про себе зараз вони розкажуть.

 

Добрим світ створив Творець,

Сонце – спільний наш отець.

А Земля, звичайно, - мати,

Треба Землю зберігати.

 

Жили - були у Всесвіті девять сестер, девять красунь. Та одна з них була найчарівнішою. Милувала вона своїми чистими блакитними очима – озерцями, дзвінким життєрадісним голосом, що розливався пташиним щебетом, линув перегуками лісових мешканців та віддзвонював крихітними цвіркунами. Розвівалося на вітрах розкішне зелене волосся з переплетеного березового та вербового гілля. А ще красуня мала чарівну вдачу. Ступить крок – і вкривається все навколо бузковими кольорами, засміється – і розсиплеться пролісковий цвіт, притихне в задумі – і видніється рожевий обрій. Чи впізнали ви цю чарівницю? Як її звуть? (Земля.)

 

Так, це планета Земля, наша домівка у Всесвіті, яку ми порівнюємо з чарівною дівчинкою. Та минав час. Почали тьмяніти її очі – озера, рідшати волосся, затихати чарівний голос…

 

Згідно з прогнозами науковців  населення Землі може подвоїтися протягом наступних 50 років. Майже 12 млрд. людей повинні навчитися жити на земній кулі, і не просто жити, а як добрі господарі дбати про землю – свій власний дім, оберігати її. Усі ми пасажири одного корабля, що називається Земля. Тому священний обов’язок усіх полягає у постійній турботі про благо нашого спільного дому, а отже й про себе.

 

Дехто вважає, що нічого не трапиться, якщо я кину папірець, недопалок, викину  пляшку з-під напою, залишу в лісі недоїдки, а насправді ми бачимо навколо жахливі сміттєзвалища, забруднені річки шкідливими речовинами. По тому, як людство ставиться до екології, можна судити наскільки цивілізоване суспільство.

 

Проблема засміченості дуже актуальна на сьогодні. Людство перестало бути господарем у своєму домі. Викинути сміття стає звичним і перетворюється на погану звичку. Страждаємо всі ми. Україна посідає перше місце в Європі за кількістю відходів на душу населення.

 

Чи можете ви уявити скільки сміття кожен день залишає людини після себе? Від 1 до 5 кг сміття кожен день викидає людина. В середньому кожна людина «виробляє» 271 кг сміття!

 

Сміття – це тверда частина побутових відходів, що утворюються в житлових масивах.

 

Сміття та загроза від нього.

Поліетилен, пластмаса, скло, будівельні відходи, залишки їжі, метали, деревина, дрібне побутове сміття, папір, непотрібні речі. Сморід – хвороби дихальних шляхів, астма, алергія, отруєння, хвороби печінки.

Виділення хімічних речовин – отруєння, хвороби печінки, нирок, очей, рак.

Забруднення водойм – не можна купатися, отруєння, хвороби шкіри, мор риби, лептоспіроз.

 

Побутові відходи – усі відходи сфери споживання, які утворюються в житлових масивах, організаціях , установах, торгівельних закладах.

 

Склад побутових відходів:

  •  Харчові відходи – 37 %
  • Картон, папір – 28%
  • Полімерні вироби – 7%
  • Гума, шкіра -8%
  • Скло – 4%
  • Текстиль – 5%
  • Деревина – 3%

 

Сміття, його величезна кількість навколо призводить не лише до засміченості, а й до хвороб людини.

 

Скільки часу потрібно, щоб повністю розклалися:

  • Паперовий рушник – 2-3тижні
  • Бананова шкірка  - 3-4тижні
  • Паперовий пакет  - 1 місяць
  • Газета - 1,5місяці
  • Огризок від  яблука – 2 місяці
  • Картон – 2 місяці
  • Апельсинова шкірка – 6 місяців
  • Фанера – 1-3 роки
  • Вовняна шкарпетка -1-5 років.
  • Коробка з-під молока -5 років.
  • Недопалок – 10-12 років
  • Шкіряні черевики – 25-40 років
  • Склянка з пластику -50 років
  • Гумова покришка -50-80 років
  • Пластиковий контейнер 50-80 років
  • Алюмінієва банка -200-500 років
  • Пластикова пляшка -450 років
  • Одноразовий підгузник -500 років
  • Пластиковий пакет -200-1000 років

 

Презентація . Відео «За життя без сміття». Відеокліп.

 

У природі немає ніякого сміття. Усе, що створила природа, є початком чогось нового. Так і з сміття можна зробити потрібні в господарстві речі (Виставка виробів учнів з поліетилену , пластикового одноразового посуду та пластикових пляшок, паперу, обгорток із цукерок.). До речі, сміття можна здати в пункти вторинної переробки. І виявилось, що :

  • З однієї пластикової пляшки можна виготовити одну футболку ;
  • З  20 пляшок – утеплювач зимової куртки;
  • З 35 пляшок – утеплювач спального мішка;
  • З 60 пляшок -1 кв. м. килимового покриття.

 

В Україні під цілими горами сміття вмирає земля, на якій можна було б вирощувати хліб та сади. Люди сьогодні стурбовані тим,що небезпечні речовини зі сміттєзвалищ можуть потрапити до грунтових вод, потім у колодязі, створюючи проблеми для майбутнього. 

 

Багато людей не знають, яка частина того, що вони використовують, стає відходами. Люди повинні розумно розпоряджатися тим, що приносять у свій дім. Розумне використання речей має увійти в повсякденну звичку.

 

Кожен предмет у світі не хоче стати сміттям непотрібним, а хоче довго бути корисним.

 

Сміття – це не речовина, а мистецтво – мистецтво змішувати разом різні корисні речі та предмети, тим самим визначаючи їх місце на звалищі.

 

А тепер відгадайте про що йде мова.

  1. Я маю дуже багато іграшок виготовлених із неї.

Вона буває різнокольоровою і її дуже легко зламати.

Предмети, виготовлені з неї дуже , легкі.

Якщо її підпалити, то зявиться багато чорного диму, який має неприємний запах.

Її не можна викидати, тому що вона сама по собі не розкладається.

                                            (Пластмаса)

 

  1. Його винайшли китайці.

У нас його виготовляють з дерева.

Він легко горить.

З нього виходить дуже багато сміття.

На ньому звичайно пишуть і малюють.

                                             (Папір)

 

  1. Його виробляють з піску.

Найчастіше воно прозоре.

Коли падає – розбивається.

Якщо його нагріти, то воно тягнеться як тісто.

Якщо його кинути в лісі, воно може викликати пожежу.

                                                (Скло)

 

  1. Виникає, коли щось стає старим або ламається.

Його можна побачити і в селі, і в місті, навіть біля доріг.

Його можна здати і отримати гроші.

З нього можна зробити щось нове.

Інколи буває кольоровим, за нього теж можна отримати гроші.

                                               (Металолом)

 

А де ж можна подіти сміття?

  • Здати в пункти вторинної переробки сміття;
  • Зробити інші корисні речі;
  • Їжу можна віддати тваринам;
  • Закомпостувати на городі;
  • Здати в ремонт та ін..

 

Проблема, куди подіти сміття, - глобального рівня. І в світі сміття теж спалюють. Однак, у розвинених країнах перед тим , як це зробити, сміття попередньо сортують і збирають в окремі контейнери.

 

Щоб зменшити кількість сміття, треба подумати, чи можна речі, які ви плануєте викинути, передати комусь іншому, переробити й знову використати.

 

Що ж ми будемо робити, щоб світ навколо був чистішим?

Передають з рук в руки глобус і називають заходи по боротьбі із сміттям. Кожен учень називає і прикріплює на пелюстку квітки- семицвітки. (учнів у класі теж 7).

  • 1. Сортування сміття для подальшої переробки
  • 2. Вторинне використання паперу
  • 3. Компостування
  • 4. Ремонт
  • 5. Нове життя старих речей
  • 6. Штраф за викидання сміття
  • 7. Допомога своїй громаді

 

Перегляд мультфільму «Свинка Пеппа. Переробка сміття».

 Підведення підсумків.

Дерево - символ життя. А ми його гілочки.  То ж за допомогою різнокольорових  стрічок прикрашаємо його і побажаємо нашій планеті, своїм товаришам міцного коріння, міцного стовбура та розлогої крони. (Діти повязують стрічки на гілки).

 

docx
Додав(-ла)
хиль ольга
Додано
11 квітня 2019
Переглядів
1036
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку