Мета: виховання в учнів патріотичних почуттів, національної свідомості, людяності, доброти, милосердя, гордості за Україну; розвиток розуміння, що активна громадянська позиція українців, особиста відповідальність за долю держави будуть гарантією незалежності та миру в Україні.
Обладнання: карта України, ватман, декоративні паперові голуби, технічні засоби навчання, презентація,
Звучить пісня «»
Вчитель. Дорогі діти! ціКожен наступний клас — це новий щабель вашого фізичного, розумового і морального зростання, яке не відбувається само собою, для цього потрібна праця мускулів, розуму, серця.
Ану! Посміхніться один одному, подаруйте свої чарівні посмішки нашим батькам, а тепер посміхніться мені, бо ж перший день осені особливий.
Читання акровірша.
Вчитель – Діти, прочитайте уважно вірш і зверніть увагу на першу букву кожного рядка.
У всіх людей одна святиня,
Куди не глянь, де не спитай.
Рідніша їм своя пустиня,
А ніж земний в чужині рай.
Їм красить все їх рідний край.
Нема без кореня рослини,
А нас, людей, без батьківщини.
Вчитель Яке слово ви утворили? (Україна)
Вправа «Мікрофон».
Вчитель Діти, у руках я тримаю «чарівний» мікрофон. Він допоможе пригадати, що ми знаємо про Україну.
Інформаційна довідка
Вчитель Прочитайте вголос 11 фактів про неї. (Листочки на партах)
Вам цікаво було послухати? Ви знали всі твердження?
А яка проблема наразі турбує всіх жителів нашої Батьківщини, особливо східних регіонів? (Проблема війни та миру)
Про мир і щастя мріють люди з давніх-давен, скільки існує людство, стільки й живе у серцях чарівна мрія про мир. Бо ж лише коли мир є, то можуть здійснитись усі найзаповітніші прекрасні мрії людини, її надії і помисли, тоді кожен може реалізувати себе повністю, розкрити свої здібності і таланти. Тільки зараз ми до кінця зрозуміли, яким важливим є для
нас мир.
Сьогодні ми з вами починаємо нову сторінку нашого шкільного життя і символом сьогоднішнього уроку буде цей птах. Так, це білий голуб, який, ви знаєте, є символом Миру.
Вправа «Асоціювання»
Вчитель Діти, я хочу, щоб ви висловили свою думку, які у вас виникають асоціації, коло ви чуєте слово «мир». Об’єднайтеся в групи по 3-4 та на аркуші зі словом «Мир» запишіть вирази, які спадають на думку, коли чуєте це слово. (Орієнтовні записи: радість, спокій, сміх, краса, здоров’я, життя, дружба, добробут, тепло, світло).
А тепер почепимо ваші листочки довкола зображення нашої країни та символа миру на дошці.
Розповідь учителя
Таке коротке слово мир. А яке воно актуальне і важливе. З 1982 року 21 вересня відзначають Міжнародний день Миру.
Мир у душі, мир у домівках, мир у класній родині, мир в Україні, мир у світі… Пам’ятайте – все починається з дитинства. Як навчитеся – такими й підете в це складне життя. Не заздріть, не будьте егоїстами. Будьте щирими, лагідними, щедрими на любов та добро. Тоді і поміж вами пануватиме мир, злагода, любов і дружба. У класі живіть дружно, допомагайте один одному у важку хвилину. Вдосконалюйтеся, вчіться творити добро людям, творити добро на Землі.
Творча робота. «Дерево миру і злагоди»
- Подивіться в куток. Стоїть там сумне деревце. Давайте серед листочків знайдемо написи, які стосуються миру і почепимо їх на дерево «миру і злагоди».
(Орієнтовні написи: мир, любов, дружба, сльози, кров, страх, чесність, щирість, руїни, голод, щедрість, добробут, тепло, віра, допомога, уважність, чистота, ненависть, тепло, співчуття, злість, взаємодопомога, байдужість, краса, піклування, світло, заздрість, вдячність, милосердя, жадібність, любов, чуйність)
Практична робота «Голуб миру»
Голуби символізують чистоту, щирість і передають найніжніші почуття. Їх вважають птахами миру і добра.Послухайте легенду. Після всесвітнього потопу Ной випустив голуба, аби довідатися, чи спала вода на Землі. Голуб повернувся і приніс оливкову гілочку як свідчення благодатних умов для проживання.Французький художник Пабло Пікассо намалював голуба миру і його малюнок облетів увесь світ. З тих пір голуб з гілочкою оливки став символом миру.
- Зараз виріжемо голубів і прикріпимо їх на «Дерево миру і злагоди». (Діти в парах виготовляють голубів способом орігамі)
- На нашому Дереві не вистачає квіточок – власне добрих вчинків. Тож нехай на ньому розквітнуть квіти добрих справ, які ви вже зробили і ще зробите.
(Діти по черзі називають добрі вчинки і прикріплюють на дерево квіти.)
ІІІ. Заключна частина
- Яке гарне у нас деревце! Якщо постійно робити добрі вчинки, то воно порадує нас щедрим урожаєм.
Слухання магнітофонного запису вірша «Ніколи зла нікому не творіть»
Ніколи зла нікому не творіть,
Бо зло вертатися погану звичку має,
Добро творіть, усім добро робіть,
І втоми серденько нехай не знає.
З любов’ю в серці, з радістю ростіть,
Учіться людям сонечком світити.
І доброту в своїй душі носіть,
У мирі й злагоді учіться, діти, житии!
взаємодопомога, краса, піклування, світло, заздрість,
вдячність, милосердя, жадібність, любов, чуйність
мир, любов, дружба, сльози, страх, чесність, щирість,
руїни, голод, щедрість, добробут, тепло, віра, допомога,
уважність, чистота, ненависть, тепло, співчуття, злість
МИР
У всіх людей одна святиня,
Куди не глянь, де не спитай.
Рідніша їм своя пустиня,
А ніж земний в чужині рай.
Їм красить все їх рідний край.
Нема без кореня рослини,
А нас, людей, без батьківщини!