Економічна теорія. Методична розробка семінарського заняття по темі "Форми організації суспільного виробництва""

Про матеріал
Методична розробка містить кілька складових частин:  алгоритми знань і вмінь студентів з даної теми;  питання, які виносяться на обговорення, що дає можливість студентам підготуватися до відповіді, виписати тези;  завдання включають різні типи завдань і задач, які можуть бути виконанні за вибором індивідуально, в парах або всією групою, вони допомагають закріпити знання, розвити вміння вирішувати завдання, здійснити самоперевірку рівня засвоєння матеріалу;  тестові та контрольні завдання виконуються індивідуально, при цьому четвертий рівень тестів вимагає від студентів інтеграції знань інших економічних дисциплін та життєвого досвіду студента.
Перегляд файлу

Модуль 2.

Тема 2.1. Форми організації суспільного виробництва

 

Мета: Поглиблення, деталізація, поширення знань отриманих під час  лекції та самостійної роботи, розвиток пошукової пізнавальної  активності і самостійності студентів. Навчитися визначати особливості переваг та недоліків натурального та товарного виробництва.

 

Студенти

розпізнають:

  • сутність товарного виробництва та його історичне значення;
  • сутність загального закону вартості

 

спостерігають і характеризують:

  • відмінності у теоріях вартості

 

 

встановлюють, розраховують, обґрунтовують:

  • основні форми суспільного виробництва

 

аналізують і роблять висновки:

  • особливості переваг та недоліків натурального та товарного  виробництва

 

Рекомендована література: Л-1.С. 123-145, Л-3.С.115-135, Л-4.С.50-59, Л-5.С.71-85, Л.7.С.52-60, Л-8.С.26-29, Л-9.С. 18-28, Л-12.С.82-97, Л-14.С92-103

 

 

Домашнє завдання:

      Визначити спільні риси вартості товару і його мінової вартості.

 

І. Питання для обговорення

  1. Чому тривалий час основною формою організації виробництва було натуральне виробництво?

__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

  1. Чи може відносна рідкість товару бути вартісно створюючим чинником?

__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

    ІІ. Індивідуальні завдання

  1. На прикладі життя Робінзона Крузо на безлюдному острові визначити переваги та недоліки натурального господарства, яким він вимушений був займатися. Заповнити таблицю.

Чим займався?

Результат праці

Переваги

Недоліки

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Як виникло товарне виробництво. Доповнити схему.

 

 

 

 

 

  1. Встановити переваги та недоліки товарного виробництва. Заповнити таблицю.

Переваги

Недоліки

 

 

 

  1. Розшифрувати ребуси:

 

 

_______________________        _______________________________

__________________________        ____________________________________

    ІІІ.  Тестові завдання

(правильну відповідь позначити  +)

 

І рівень

 

  1. Якщо продукти виробляються тільки для власного споживання, а не для продажу та обміну, такий спосіб господарювання має назву:
    а) товарне господарство;     
    б) натуральне господарство;
    в) бартер;
    г) поділ праці.
  2. Обмін товару на товар або послугу називається:
    а) поділом праці;
    б) спеціалізацією;
    в) бартером;
    г) товарним господарством.
  3.  Чи може одна людина виробляти для себе всі необхідні товари чи послуги:
    а) так;
    б) ні;
    в) частково;
    г) в залежності від ситуації.

 

ІІ рівень

 

  1. Вказати найповніше визначення «поділу праці»:
    а) це виробництво одного продукту багатьма виробниками;
    б) це виділення і відокремлення певних видів діяльності;
    в) це виробництво одного продукту одним товаровиробником;
    г) це виробництво одного продукту в надлишку.
  2. Головною рисою товарного виробництва є:
    а) продукт праці споживає той, хто його виробляє;
    б) продукти праці виробляються для обміну шляхом купівлі-продажу;
    в) виробник продукту має можливість бути фахівцем своєї справи;
    г) люди можуть повністю забезпечити себе різноманітними товарами та послугами.
  3. В якому випадку відеокасета є товаром:
    а) якщо Ви купуєте її в магазині;
    б) якщо Вам її подарували на день народження друзі;
    в) якщо Ви віддали її товаришу на певний час;
    г) у всіх випадках.

 

ІІІ рівень

 

  1. Вказати сім’ї, які займаються натуральним господарством:
    а) Іванюки на власній присадибній ділянці вирощують смородину і варять з неї смачне варення, яким смакують в холодні зимові вечори;
    б) Петренки вирощують чудові троянди, які продають на місцевому ринку;
    в) мама Віталика випікає смачні торти на замовлення;
    г) бабуся Надійки шиє гарний одяг для своєї сім’ї.
  2. Що є найдефіцитнішим у натуральному господарстві:
    а) природні ресурси;
    б) трудові ресурси;
    в) життєві блага;
    г) гроші.
  3. Яке твердження неправильне:
    а) ринкова економіка і капіталізм є син омічними поняттями;
    б) товарне виробництво не можливе без обміну;
    в) банкнота є різновидом товарних грошей;
    г) усі твердження правильні.

 

ІV рівень

 

  1. Яке із тверджень не характеризує натуральне виробництво:
    а) все. Що потрібно людині для життя, вона виробляє сама;
    б) виникає тісна залежність виробників один від одного;
    в) унаслідок відсутності поділу праці її продуктивність низька;
    г) застосовують традиційні методи виробництва, техніку та технології.
  2. Яке з тверджень не є ознакою товарного виробництва:
    а) поділ праці;
    б) виготовлення продуктів для споживання самим виробником;
    в) задоволення потреб людей через обмін продуктів своєї праці;
    г) економічне відокремлення товаровиробників.
  3. Що є передумовою виникнення товарної форми виробництва:
    а) суспільний поділ праці;
    б) концентрація виробництва на великих підприємствах;
    в) наявність розгалуженої грошової системи;
    г) наявність розвинутої системи машин.

Оцінка: _______________
 

1

 

doc
Додано
20 березня 2020
Переглядів
2325
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку