Екскурсія " Таємниці сільського парку"

Про матеріал
Розвивати відчуття краси й багатства природи, спостережливість, ознайомити з видами тварин, які зустрічаються в парку; вказати на ознаки, за якими різняться тварини різних видів; розширювати кругозір учнів; виховувати дбайливе ставлення до природи, любов до рідного краю
Перегляд файлу

 

 

 

 

Таємниці сільського парку

Екскурсія

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Мета :розвивати відчуття краси й багатства природи, спостережливість, ознайомити з видами тварин, які зустрічаються в парку; вказати на ознаки, за якими різняться тварини різних видів; розширювати кругозір учнів; виховувати дбайливе ставлення до природи, любов до рідного краю.

Хід екскурсії

І . Організація учнів

  • Поясніть значення виразу « Ця планета не тільки для вас».

ІІ . Повідомлення мети екскурсії

Дуже важливо – уміти жити у згоді з навколишній світом; відкривати таємниці природи, вчитися жити серед людей, любити  і оберігати братів наших менших, насолоджуватися краєвидами рідного краю.

Буває ,часом сліпну від краси,

Спинюсь, не тямлю, що воно за диво, -

Оці степи, це небо, ці ліси,

Усе так гарно, чисто, незрадливо,

Усе як є – дорога, явори,

Усе моє, – все зветься Україна…

Л.Костенко

 - сьогодні на екскурсії ми знову перегорнемо сторінки живої книги, назва якій « Природа», дізнаємося більше про види тварин, які живуть у нашому сільському парку, порівнюватимемо їх, зробимо висновки. Отже, будемо вчитися спілкуватися з оточуючим нас довкіллям.

ІІІ . Подорож сільським  парком

Ми з вами знаходимося не просто в парку, а ми з вами потрапили в чарівний світ природи.  Це світ рослин і тварин. Тільки погляньте пильно  й уважно. Кого ви бачите? ( Відповіді дітей.)

На гілці горобини сидить сорока, а там, під каштаном , стрибає горобчик, пролетіла зграйка синичок. Під кущиком сидить сіренький котик, по стежці повзе мураха -  трудівниця, у травичці пробігла ящірка і сховалася в нірку. Снують туди – сюди павучки, по стовбуру акації вистукує дятел. На землі під деревами метушаться жучки.

У кожного своя справа. Лише сорока зрідка покрикує і спостерігає за нами, вона певно питає, чи цікаво нам.

Давайте підіб’ємо підсумок: кого ж ми зустріли? ( Сороку, дятла, мураху, горобчика, синичку, павучків, жучків, мух, метелика, ящірку, бджілку, голуба, котика, а під кущем ховався їжачок, а в землі – черв’ячок.)

Всіх кого ми побачили, називають одним словом – тварини.

Розповідь – бесіда.

Багатий і різноманітний світ тварин. Вони живуть усюди, пристосувалися до різних кліматичних умов. І у спекотних пустелях, і високо в горах, у морях і океанах, і на луках, у зоні вічних снігів – скрізь є тварини. Тварини різняться своїм зовнішнім виглядом, формою тіла, розмірами, забарвленням, поведінкою і належать до живої природи, бо мають усі ознаки живих організмів. Проте мають і свої особливі ознаки, притаманні лише їм.

Давайте визначимо, що ж вміють робити тварини? Наприклад, сорока, дятел, горобець вміють літати, ящірка плазувати, мураха бігати, коник стрибати, черв’ячок повзати. Отже , у кожної тваринки є відповідні органи – ноги, крила, за допомогою яких вона може переміщатися з одного місця в інше, щоб знайти собі їжу, місце для розмноження або врятуватися від ворогів.

У парку ми зустріли різноманітних тварин. . Поділимо їх на групи за істотними ознаками.

І група – птахи ( їхнє тіло вкрите п’ірям, вони мають дзьоб).

ІІ група -  плазуни ( тягнуть своє тіло по землі).

ІІІ група – звірі ( тіло вкрите шерстю, вигодовують малят молоком).

  • Згадайте , діти, які ще  є групи тварин, які ми не називали? Чому ? ( Риби, земноводні.)
  • Правильно риби живуть в морях, океанах, річках, ставках, але ж ніяк не в парку. Тіло в них вкрите слизькою лускою

А от представники земноводних ми з вами можемо зустріти. Це – жаба. Істотною ознакою земноводних є те, що  вони частину  життя проводять на суші, а частину – у воді.

Черв’яки, павуки – це теж окремі групи тварин. Давайте дослідимо, чому в парку живуть, наприклад, птахи, ящірки. Літають бджілки, повзають мурахи.

Нас оточує багато зелених насаджень; є клумби, трав’янисті рослини. А значить, є і шкідники – гусінь, личинки, комахи. Вони є їжею для птахів, тому в парку так багато птахів. Бджілок приваблює нектар квіткових рослин, а їх у нас росте доволі. Ящірка поїдає павучків і комах, які відкладають яйця під кору дерев та в землю. Отже, для цих тварин є всі відповідні умови.

Практична робота.

Ми розділимося з вами на групи і спробуємо розказати про тварин однієї групи за таким планом і власними спостереженнями.

  1. Назва тварини.
  2. Розмір тварини ( велика, середня, мала).
  3. Частини тіла тварини( голова, тулуб, ноги, хвіст).
  4. Чим вкрите тіло.
  5. Особливості зовнішньої будови тварини.
  6. Яку користь приносить.

І група.  Порівнює сороку і горобчика.

ІІ група. Порівняти мураху і бджілку.

ІІІ група. Порівняти котика  та їжачка.

Отже, тварини  знищують шкідників, милують нам око лікують нас, приходять на допомогу у скрутну хвилину вчать нас дружити любити одне одного, бути працьовитими.

Відгадування загадок.

Щоб краще запам’ятати тварин, які живуть поруч з нами, відгадайте загадки.

  • Маленький  хлопчик у сірій свитці

По дворах стрибає, крихти збирає.   ( Горобець.)

  • Відгадайте. Діти, хто

Має носик – долото?

Ним комах з кори виймає,

Про здоров’я лісу дбає.    ( Дятел.)

  • По землі скаче, по воді пливе. ( Жаба.)
  • Хто над нами догори ногами. ( Муха.)
  • Голос тоненький, а ліс довгенький,

Хто його вб’є, той свою кров проллє.  ( Комар.)

  • Хто хвіст залишає, а від ворога тікає . ( Ящірка.)
  • Біла латка, чорна латка по дереву скаче. (Сорока.)

Хвилинка – цікавинка.

Розповіді дітей про тварин ( Синичку, дятла, горобчика, сороку, їжачка.).

  • Про тварин нашого довкілля можна розповідати дуже багато цікавого. Але давайте зробимо висновок. Чому люди повинні жити у злагоді з довкіллям? Яку користь вони мають з цього? Що буде, коли ми будемо не по – господарські відноситися до природи?

ІV  Підсумок

  • Що ми можемо зробити аби наш парк став кращим, а довкілля було нам другом?

Відповіді учнів.

  • Саджати квіти, дерева, кущі.
  • Обгородити і не знищувати мурашники.
  • Прибирати в парку.
  • Не обдирати кору дерев.
  • Не рвати квітів та інших трав’янистих рослин.
  • Не руйнувати гнізда.
  • Не вбивати живе.
  •  Не руйнувати павутину.
  • Розвішувати годівнички, шпаківні.
  • Спостерігати за тваринами і не втручатися у їхнє життя.
  • Милуватися красою природи.

Ми прийшли у світ, щоб жити.

І у світі цім – добро творити.

Тому усі часу не гайте.

А про довкілля завжди дбайте.

Діти, будьте  вірними, щирими, бережливими. А щоб завжди з нами залишилася згадка про нашу екскурсію, давайте з вами оформимо альбом, до якого увійдуть малюнки тварин, що мешкають у нашому  парку, цікавий матеріал про них та загадки.

 

 

 

Література

  1. Відгадай: Загадки, прислів’я, приказки та скоромовки / Упоряд.: Л.В.Гураш,Г.Г.Клюєва. – К.: Рад. Школа, 1981. – 141 с.
  2. Довга Л.В. Мовою математики про природу. Інтегрований урок – аукціон з математики, природознавства та трудового навчання .// Початкове навчання та виховання. – 2012. - № 33. – с. 19 – 22.
  3. Борисова О., Данченко О. Екологічною стежиною рідного краю : Метод. реком. // Початкова освіта. – 2011. - № 14.
  4. Границя Т.А. Предметний тиждень із природознавства у початковій школі.// Початкове навчання та виховання . – 2011. – « 16 – 18 . – с. 66- 81.

 

docx
Додано
14 січня 2023
Переглядів
271
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку