Картка 1. Прізвище, ім’я_________________
|
Картка 2. Прізвище, ім’я________________
|
Картка 3. Прізвище, ім’я________________
|
Завдання 1. Доповни визначення (1 б.): Додаток – це _______________ член речення, що означає __________________ і відповідає на питання __________________ ________________, крім ______________.
Завдання 2. Доповни речення додатками. Вкажи в дужках, чим виражено додаток (4 б.). 1.Розкажи мені про _____________________ _______________________ (__________). 2. Мама готує смачне ___________________ ________________________(__________). 3.Пролісок пробивався крізь ______________ ________________________(__________). 4. Сидить сивий козак з __________________ __________________________(________).
Завдання 3 . Підкресли граматичні основи і додатки (4 б.). Працю завжди вважали святим обов’язком. Учитель показував учням гімнастичні вправи. Кохаю край наш дорогий. Вітчизні хочу я своїй зрости чудовим сином.
Завдання 4 . Скласти з іменником народ два речення, щоб у першому він виступав підметом, а в другому – додатком (3 б.). (підмет) ____________________________ ___________________________________ ___________________________________ (додаток) ____________________________ ___________________________________ ___________________________________ ___________________________________ |
Завдання 1. Доповни визначення (1 б.): До складу додатка може входити і службове слово -______________________________. Додатки найчастіше виражаються _________ _______________ та _________________.
Завдання 2. Доповни речення додатками. Вкажи в дужках, чим виражено додаток (4 б.). 1.Тварин ми любимо за _______________ __________________________(________). 2.Тато навчив мене ___________________ __________________________(________). 3.Весна мене чарує _____________________ __________________________(________). 4. Сидить сивий козак на ________________ __________________________(________).
Завдання 3 . Підкресли граматичні основи і додатки (4 б.). Будинки зводять не язиком, а сокирою. Роботящі руки гори вернуть. Хто землю удобряє , тому й земля повертає. Маленька праця краще за велике безділля.
Завдання 4 . Скласти з іменником мудрість два речення, щоб у першому він виступав підметом, а в другому – додатком (3 б.).
(підмет) ____________________________ ___________________________________ ___________________________________ (додаток) ____________________________ ___________________________________ ___________________________________ ___________________________________ |
Завдання 1. Доповни визначення (1 б.): Другорядний член речення, що означає предмет і відповідає на питання _________________ ___________________________________ _________________ називається додатком.
Завдання 2. Доповни речення додатками. Вкажи в дужках, чим виражено додаток (4 б.). 1.Я люблю мріяти про ________________ _______________________ (__________). 2. Я на свято мамі подарую _____________та _______________________(__________). 3.Не проміняю Україну на _______________ _________________________(_________). 4. Батьків цінують за ___________ , _______ ________ і ______________(___________).
Завдання 3 . Підкресли граматичні основи і додатки (4 б.). Не я хліб їм, а він мене їсть. Білі руки роботи бояться. Балаканням роботи не почнеш і не закінчиш. Без трудів не їстимеш пирогів.
Завдання 4 . Скласти з іменником творчість два речення, щоб у першому він виступав підметом, а в другому – додатком (3 б.).
(підмет) ____________________________ ___________________________________ ___________________________________ (додаток) ____________________________ ___________________________________ ___________________________________ ___________________________________ |