ХЕРСОНСЬКА ГІМНАЗІЯ №1
ХЕРСОНСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ
Експрес-зошит
з української мови
учня/учениці 5-А класу
________________________________________
Херсон 2019
Тема.
Повинні знати:
Повинні вміти:
Цінувати:
Лінгвістичний аналіз тексту
Міні-практикум
Цифровий диктант
Лінгвістичне моделювання
Ти – коректор!
Творча лабораторія
Домашнє завдання
|
Пряма мова. Розділові знаки при прямій мові
правила вживання розділових знаків у реченнях із прямою мовою
знаходити у тексті речення з прямою мовою, вживати потрібні розділові знаки при прямій мові; правильно будувати речення з прямою і непрямою мовою.
сім’ю як найдорожчий скарб.
Один мандрівник проходив повз велике будівництво, на якому трудилося безліч робітників. Він зупинив чоловіка, який штовхав важкий візок, і запитав його: «Що ти робиш?» А той йому: «Хіба ти не бачиш? Штовхаю візок, хай йому грець!» Потім мандрівник поставив те ж запитання другому робітникові. «Я заробляю на хліб для сім’ї», – з гідністю мовив той. Третій робітник на запитання мандрівника гордо відповів: «Я будую прекрасний храм!»
________________________________________________________________________________________________ _______________________________________________________________________________________________________________________________________________
1) Прислів’я вчить Без сім'ї й без роду — хоч з мосту та в воду. 2) Народна мудрість каже Любов до батьків — основа всіх доброчинностей. 3) Діточки дружна сім'я гори зрушить завжди наголошує тато. 4) Антуан де Сент-Екзюпері у своєму Маленькому принці писав Усі дорослі спочатку були дітьми, тільки мало хто з них про це пам’ятає. 5) Мамо чи всі птахи відлітають у вирій запитала дівчинка. 6) Іди доню каже мати тебе вже зачекались.
Прослухайте речення, закодуйте їх відповідними цифрами. 1- речення з прямою мовою; 2- речення з непрямою мовою. ___________________________________________ ___________________________________________
________________________________________________________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________________________________________________________________________ _____
1. Я запитав: Батьку що таке людска байдужість? 2. Мамуся взяла мій малюнок і сказала: - «Синку, усі твої малюнки - чарівні дарунки». 3. Зрадити батьківщину – зганьбити матір і батька: стверджує народна мудрість. 4. Вітчизну, як і батьків, на чужині незнайдеш – говорила мені бабуся. 5. Дзвінка наша пісня до сонечька лине: мій сонячний дім - це моя україна.
І варіант 1-3 картинки; ІІ варіант - 4-6. 1. «П!» - а. 2. А: «П?» 3. «П!» - а. 4. «П?» - а. 5. «П,- а, - п». 6. «П»,- а.
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
1) Вивчити п. 63 (с. 179-180) 2) Завдання за вибором:
|