Експрес-зошит до уроку зв'язного мовлення у 5 класі на таму "Лист. Адреса"

Про матеріал

Експрес-зошит до уроку зв'язного мовлення у 5 класі на таму "Лист. Адреса". Містить завдання, які учні виконують на оцінку. Призначений для індивідуального використання.

Перегляд файлу

Тема

 

 

Повинні знати:

 

 

Повинні вміти:

 

 

 

 

Картка-пропуск

C:\Users\Acer\Desktop\ГІМНАЗІЯ\наочність\58666401.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Перевір себе

C:\Users\Acer\Desktop\ГІМНАЗІЯ\наочність\imgpreview (12).jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Культура мовлення

 

C:\Users\Acer\Desktop\ГІМНАЗІЯ\наочність\imgpreview (11).jpg

 

 

Лінгвістичний аналіз

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ти – редактор! C:\Users\Acer\Desktop\ГІМНАЗІЯ\наочність\imgpreview (13).jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Скарбничка знань

 

Картинки по запросу скарбничка знань

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Домашнє завдання

Картинки по запросу домашнє завдання

 

 

Глосарій

Картинки по запросу глосарій

Лист до рідної людини з використанням звертань та вставних слів

 

історію  виникнення листів та основні правила листування, структуру листа, його мовне оформлення, вимоги до написання адреси на поштовому конверті.

розрізняти значення слів «адреса» і «адрес», «адресат» і «адресант»; формувати вміння аналізувати тексти запропонованих листів та писати власні, підписувати конверт відповідно до вимог.

 

  • Увідповідніть назви і ознаки стилів.

 

Назва стилю

Мета спілкування, сфери застосування, основні види висловлювань

Науковий

Естетичний вплив через образне відтворення дійсності. Мистецтво слова (фольклор, художня література). Оповідання, повісті, романи, п'єси, вірші, казки, легенди тощо

Художній

Формування ставлення людей до суспільно важливих справ. Суспільне життя. Виступи, доповіді, лекції, статті, брошури

Публіцистичний

Виклад наукової інформації, пояснення явищ. Наука, техніка, освіта. Виступи, доповіді, лекції, монографії, підручники

Офіційно-діловий

Обмін інформацією, думками, встановлення стосунків. Побут, сімейні, дружні стосунки. Діалоги, записки, особисті листи

Розмовний

Регулювання стосунків між людьми, підприємствами, установами. Офіційні стосунки

Договори, угоди, постанови, закони, ділові папери

 

  •              Прочитайте тексти різних стилів. У якій ситуації спілкування можливе кожне з висловлювань? Запишіть у лівій колонці назви стилів, до яких відносяться тексти.

 

Назва стилю

Текст

 

- Привіт, Оленко. Брат удома?

- Ні, його немає. Десь погнався на велосипеді.

- Жаль. Нехай зайде до мене, коли повернеться. Бувай!

- До побачення.

 

Прийшла журлива пора прощання з красним літечком. У зелені кучері дерев уже вплітаються жовті пасма. Чарівниця-осінь починає розвішувати на гілках перші золоті дукати чарівного листя. Поступово в золото та багрянець одягається все деревно-чагарникове багатство (Ю. Заверуха).

 

Іноді здається, що в метеликів лише два крила, але це не так. Насправді крил у них чотири, як і в більшості інших комах, однак передні крила розташовані в одній площині із задніми, до того ж ще й бувають з’єднані з ними. Ось чому може здаватися, що крил у метеликів удвічі менше, ніж є насправді (З довідника).

 

Стаття 31. Держави визнають право дитини на відпочинок і дозвілля, право брати участь в іграх і розважальних заходах, що відповідають її віку, та вільно брати участь у культурному житті, займатися мистецтвом. Держави поважають і заохочують право дитини на всебічну участь у культурному і творчому житті (3 Конвенції про права дитини).

 

Віками народ витворював цю мову, витворив її, одну з найбагатших мов слов’янства, триста тисяч пісень склала Україна цією мовою, зокрема явивши пісенні шедеври незрівнянної краси, дала світові Україна геніальних поетів, зажило українське слово шани й визнання серед народів близьких і далеких (О. Гончар).

 

  • Утворіть від  поданих слів звертання

Валентина Василівна  _______________________________,

Олександр Борисович  _______________________________,

Микита ________________, брат  ______________________,

Юлія _______________, матуся  ____________________,

Учитель ________________, друг  ______________________,

Дідусь _________________,  сестричка __________________.

 

 

  •              Прочитайте лист-гумореску. Чи можна так писати офіційні листи? Як потрібно було оформити лист такого змісту?

              Шановні Петрусикові матусенько й татусеньку!

Поспішаю потішити ваші серденька тим, що ваш синочок поки що живенький та здоровенький. Дуже жвавенький хлопчинка. Має великий потяг до природоньки — у лісочку він розпалив багаттячко, від якого згоріло 2,5 га соснячка, в результаті чого адміністрації табору подано рахуночок на 33 271 грн 14 к. До того ж він знає дотепненькі анекдотики, від яких червоніє навіть наш сторож. Після розмовоньки з Петрусиком мені залишається хіба що написати заявочку про звільнення за власним бажаннячком.

          З       табірним привітиком комендантик Д. Вовченко.

 

  •              Запишіть речення, виправивши помилки, користуючись підказкою на с. 111

1.Як тільки я навчився грамоті, почав________________________________________________________________________

2.Мені__________________________________________________________________________________________________

3. Із цих відповідей наша сім’я дізнається, чим потрібно допомогти, що  ______________________________

4. У листах я цікавлюся їхніми _________________________

 ___________________________________________________

5.Якщо писати_______________________________________________________________________________________________________________________________________________

6. Листування допомагає мені опанувати____________ ____________________________________________________ ____________________________________________________

 

 

    1.  Як оформлювати конверт

1. Адресу відправника пишуть угорі ліворуч, а одержувача — унизу праворуч.

2. Послідовність відомостей така:

1) прізвище, ім’я, по батькові (відправника — у називному відмінку, одержувача — у давальному);

2) вулиця, номер будинку, квартири;

3) населений пункт;

4) район, область (за потреби);

5) індекс;

6) країна (за потреби).

 

2.  План листа

1. Звернення до того, кому призначений лист;

2. Виклад того, про що хочуть розповісти, чим поділитися;

3. Закінчення;

4. Підпис і дата.

 

  •             Допишіть листа, користуючись порадами на с. 194 у підручнику

 

 

 

 

 

 

Адрес — письмове звернення до особи (Ювілярові вручили адрес)

Адреса — напис на конверті, місце проживання особи (Розбірливо напишіть адресу на конверті)

Адресат — той, хто отримує лист, телеграму.

Адресант — той, хто адресує, надсилає лист.

 

 

 

ХЕРСОНСЬКА ГІМНАЗІЯ №1

ХЕРСОНСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ

 

 

 

 

 

Експрес-зошит

з української мови

учня/учениці 5-Б класу

 ________________________________________

 

 

 

 

 

Похожее изображение

 

 

 

 

 

docx
Додано
24 травня 2018
Переглядів
866
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку