Експрес-зошит до уроку зв'язного мовлення у 5 класі на таму "Лист. Адреса". Містить завдання, які учні виконують на оцінку. Призначений для індивідуального використання.
Тема
Повинні знати:
Повинні вміти:
Картка-пропуск
Перевір себе
Культура мовлення
Лінгвістичний аналіз
Ти – редактор!
Скарбничка знань
Домашнє завдання
Глосарій
|
Лист до рідної людини з використанням звертань та вставних слів
історію виникнення листів та основні правила листування, структуру листа, його мовне оформлення, вимоги до написання адреси на поштовому конверті. розрізняти значення слів «адреса» і «адрес», «адресат» і «адресант»; формувати вміння аналізувати тексти запропонованих листів та писати власні, підписувати конверт відповідно до вимог.
Валентина Василівна _______________________________, Олександр Борисович _______________________________, Микита ________________, брат ______________________, Юлія _______________, матуся ____________________, Учитель ________________, друг ______________________, Дідусь _________________, сестричка __________________.
Шановні Петрусикові матусенько й татусеньку! Поспішаю потішити ваші серденька тим, що ваш синочок поки що живенький та здоровенький. Дуже жвавенький хлопчинка. Має великий потяг до природоньки — у лісочку він розпалив багаттячко, від якого згоріло 2,5 га соснячка, в результаті чого адміністрації табору подано рахуночок на 33 271 грн 14 к. До того ж він знає дотепненькі анекдотики, від яких червоніє навіть наш сторож. Після розмовоньки з Петрусиком мені залишається хіба що написати заявочку про звільнення за власним бажаннячком. З табірним привітиком комендантик Д. Вовченко.
1.Як тільки я навчився грамоті, почав________________________________________________________________________ 2.Мені__________________________________________________________________________________________________ 3. Із цих відповідей наша сім’я дізнається, чим потрібно допомогти, що ______________________________ 4. У листах я цікавлюся їхніми _________________________ ___________________________________________________ 5.Якщо писати_______________________________________________________________________________________________________________________________________________ 6. Листування допомагає мені опанувати____________ ____________________________________________________ ____________________________________________________
1. Як оформлювати конверт 1. Адресу відправника пишуть угорі ліворуч, а одержувача — унизу праворуч. 2. Послідовність відомостей така: 1) прізвище, ім’я, по батькові (відправника — у називному відмінку, одержувача — у давальному); 2) вулиця, номер будинку, квартири; 3) населений пункт; 4) район, область (за потреби); 5) індекс; 6) країна (за потреби).
2. План листа 1. Звернення до того, кому призначений лист; 2. Виклад того, про що хочуть розповісти, чим поділитися; 3. Закінчення; 4. Підпис і дата.
Адрес — письмове звернення до особи (Ювілярові вручили адрес) Адреса — напис на конверті, місце проживання особи (Розбірливо напишіть адресу на конверті) Адресат — той, хто отримує лист, телеграму. Адресант — той, хто адресує, надсилає лист.
|
ХЕРСОНСЬКА ГІМНАЗІЯ №1
ХЕРСОНСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ
Експрес-зошит
з української мови
учня/учениці 5-Б класу
________________________________________