Позакласний захід "Ерудит"складений у формі інтелектуальної філологічної гри, що допоможе закріпити знання учнів, опрацьованих упродовж 5 - 9 класів із різних тем; розвивати пам'ять, мислення, творчі здібності й комунікативні вміння старшокласників; виховувати тактовність, культуру спілкування
Ерудит
Філологічна гра (10-11 клас)
Мета: розкрити учням красу та багатство рідної мови, слова;
розвивати пам'ять, мислення, творчі здібності й комунікативні вміння старшокласників;
виховувати тактовність, культуру спілкування
Гра складається із шести конкурсів. Учасникам заздалегідь дається завдання підготувати візитку – знайомство із командою (2-3 хвилини)
1. „Візитка” – знайомство команд
Журі оцінює цей конкурс за 5-бальною системою. Кожній команді зараховується сума балів, показаних глядачам та учасникам за допомогою фішок.
2. Конкурс „Далі… Далі…“
Кожній команді ведучим задається серія запитань, на які треба відповісти за 1 хвилину. Виграє та із команд, котра за цей час встигне відповісти на більшу кількість запитань; кожна правильна відповідь – 1 бал.
Запитання для команди №1.
Запитання для команди №2.
3. Конкурс ,,Загадкова скринька”
Кожен гравець підходить до скриньки й витягує одну картку із загадками. Якщо відповідає сам, то за правильну відповідь дістає 2 бали, якщо з допомогою своєї команди – 1 бал.
1. На базарі не знайдеш, нічим не виміриш. (знання)
2. Входять в неї сліпими, а виходять зрячими. (школа)
3. Білеє поле, чорне насіння, хто його сіє, той розуміє. (письмо на папері)
4. Вік пише, а само не письменне. (перо)
5. Не дерево, а з листками. (книжка)
6. Не на міру, не на вагу – завжди його маю. (розум)
7. Який займенник складається із однієї букви. (я)
8. Який займенник жіночого роду став спортивним терміном? (нічия)
9. Маленьке, біленьке, по полю гуляє, сліди залишає. (крейда)
10.Який журавель не літає? (колодязний)
11. Що сирим не їдять, а вареним викидають? (лавровий лист)
12. Тоненький, кругленький, серце чорненьке, хто на його слід погляне, думку його взнає. (олівець)
4. Конкурс юних поетів.
Скласти вірш за поданими закінченнями рядків:
…………погоду –
…………воду.
…………чотири,
…………відпочили.
…………на п’ять,
…………погулять.
5. Конкурс юних художників (один із команди художник малює, інші пізнають)
Командам треба намалювати прислів’я, які подані на картках, і пізнати їх.
6. Конкурс капітанів
Пригадати і розповісти про свій успішний день у школі, почавши словами: „Я успішний учень і …“
Конкурс оцінюється 5 балів.
7. Конкурс „Гонка за лідером“
(Питання з української літератури). Виконується аналогічно до конкурсу „Далі… далі…“
Питання для команди №1
Питання для команди №2
Журі підводить підсумки, переможці нагороджуються грамотою.
Заключне слово вчителя:
Дякую командам за участь, ви показали гарні знання із української мови та літератури показали вміння складати вірші, відгадувати загадки, прислів’я.
Трембітна мово, музико, калино!
Звучи в розмові, повсякчас звучи.
Говориш ти—говорить Україна.
О рідне слово, більше не мовчи!
Не замовкай ніколи, рідне слово,
Іскрися жартом, піснею злітай.
Над нами квітни завжди веселково,
Щоб сяяв щастям український край!
Додаток №1
Питання для вболівальників
Дайте правильну відповідь та заробіть для своєї команди 1 бал.
1. Загадка.
Хоч не риба, але є в Дніпрі , Десні, Дінці, Дністрі? (буква „де“)
2. Як правильно сказати: „Не бачу білий жовток?“ чи „Не бачу білого жовтка?“ (Жовток не буває білим).
3. Чим кінчається день, а починається ніч? (звуком [н,]).
4. Яку форму має іменник серце в родовому відмінку множини? (Дві паралельні форми – серць, сердець).
5. Іменник чоловічого роду ІІ відміни, що є назвою птаха-символа миру. (Голуб).
6. Іменник середнього роду з префіксом без-, синонім іменників нелад, непорядок. (Безладдя).
(абетка, азбука)
(ви-ми-ти)
(літерою а)
4 літерами? (труд)
Нас не можна роз’єднати,
Відрізняємось ми чим?
Літер дві, а звук – один. (дж, дз)
Закінчити прислів’я та приказки.
1. Не гордись званням, а …(гордись знаннями).
2. Вір своїм очам, а не …(чужим словам).
3. Бережи хліб на обід, а …(слово на відповідь).
4. Землю сонце прикрашає, а …(людину праця).
5. Нових друзів май, а …(старих не забувай).
6. Слухай тисячу разів, а …(говори – один).
7. Праця годує, а …(лінь марнує).
8. Ледачий двічі робить, а…(скупий двічі платить).
Протокол проведення інтелектуальної філологічної гри
Член журі__________________________________________________
№ з/п |
Назва конкурсу |
Кількість балів |
|
|
|
||
1 |
Візитка ( 5 балів) |
|
|
2 |
Далі…Далі… (кожна правильна відповідь 1 бал) |
|
|
3 |
Загадкова скринька (2 або 1 бал) |
|
|
4 |
Конкурс юних поетів (5 балів) |
|
|
5 |
Конкурс юних художників (5 балів) |
|
|
6 |
Конкурс капітанів (5 балів) |
|
|
7 |
Гонка за лідером (кожна правильна відповідь 1 бал) |
|
|
Усього балів |
|
|