- бути доброзичливим і чуйним, - знати особливості психології, - відчувати потреби й інтереси студентської молоді, - мати освіту з певної галузі й досвід роботи, - мати високий рівень інтелектуального розвитку та широке коло інтересів та умінь, - бути готовим до виконання обов’язків, пов’язаних з навчанням обдарованих студентів, - мати живий і активний характер, «здорове» почуття гумору,
- виявляти гнучкість, бути готовим до перегляду власних поглядів і постійного самовдосконалення, - мати творчий, можливо, нетрадиційний світогляд, - чітко усвідомлювати цілі та завдання роботи з обдарованими студентами, - мати прагнення до досягнення поставленої мети, високу цілеспрямованість і наполегливість, - мати уміння будувати навчання відповідно до результатів діагностичного обстеження студента, - вміти модифікувати навчальні програми, стимулювати когнітивні здатності студентів, працювати за спеціальним навчальним планом і консультувати студентів,
спостереження за роботою студентів на семінарських, практичних заняттях; залучення їх до традиційних видів роботи академічній групі;використання технологій проблемного навчання;результативність виконання студентами диференційованих завдань;використання під час занять творчих, нестандартних, варіативних завдань; залучення майбутніх фахівців до складання професійних задач, кросвордів тощо; виконання студентами індивідуальних завдань; проведення викладачами індивідуальних консультацій і бесід із студентами.
Психологічне збагачення молодої людини Евристичні технології Розвиваючі програми, в тому числі міжнародні, які задовольняють Тренінг творчих здібностей Інтелектуальні ігри, олімпіади, конкурси (на рівні коледжу та області). Залучення до участі у науково-практичних конференціях, науководослідницьких проектах Створення карт обдарованих студентів, банку даних обдарованості поколеджу. Створення Наукового Студентського Товариства (НСТ), яке єдобровільним творчим об’єднанням студентів. Створення форуму студентів-відмінників. Залучення до роботи в гуртках, клубах, секціях.
Складовими компонентами моделі психологічного супроводу обдарованих та здібних дітей є:1. Організація та проведення системи пошуку обдарованих та здібних студенів.2. Забезпечення інформаційно-практичного супроводу обдарованих та здібних студентів, їх батьків та педагогів.3. Сприяння реалізації якостей обдарованості та здібностей студентів.