Формувальне оцінювання в НУШ

Про матеріал
Стаття для вчителів, які працюють по програмі НУШ. Рекомендації для формувального оцінювання на уроках в початковій школі.
Перегляд файлу

Формувальне Оцінювання

  Згідно статті 17 розділу Закону України “Про повну загальну середню освіту” кожен учень має право на справедливе, неупереджене, об’єктивне, незалежне, недискримінаційне та доброчесне оцінювання результатів його навчання незалежно від виду та форми здобуття ним освіти.

  Сучасне формувальне оцінювання має бути максимально вільним від суб’єктивних уявлень вчителя про певний еталон.

  По-перше, давайте розглянемо які ж функції виконує оцінювання в НУШ. Це формувальна, діагностувальна, мотиваційна, коригувальна, прогностична, навчальна і, звичайно, виховна. Хочеться відмітити, що серед багатофункційональності, все ж перші дві є пріоритетними, тобто, це - формувальна і діагностувальна. Вони в свою чергу здійснюють оцінювання як навчання (assessment as learning), оцінювання для навчання (assessment for learning) та оцінювання навчання (assesment of learning).

  По-друге, коли ж оцінювання стає формувальним?

  “Формувальне” (англ. – “formative“) –тому що, на відміну від підсумкового, має на меті формування (або форматування) навчального процесу з урахуванням навчальних потреб кожного учня задля більш ефективного формування необхідних знань, умінь та ставлень.

  На початку окреслюємо цілі. Вони мають бути чіткі, зрозумілі і досяжні. Потім розробляємо стандартні, власні і оригінальні критерії. Обов’язково наступним кроком підмічаємо поступ учня : помічаємо успіх, коригуємо зусилля і надаємо рекомендації.

  Які переваги, на мою думку, надає формувальне оцінювання учню? Серед них такі : допомагає скоригувати своє навчання, дає зворотній зв’язок, передбачає самостійність, сприяє розвитку відповідальності та незалежності, допомогає учням вчитися один в одного, будувати індивідуальну траєкторію розвитку.

  Як дізнатися вчителю, чи є оцінювання формувальним? Якщо ви використовуєте наступні дії, ваше оцінювання є дійсно таким. А саме : надихаєте, мотивуєте учнів, даєте диференційовані завдання за результатами оцінювання, відстежуєте індивідуальні успіхи й невдачі учнів, розробляєте критерії оцінювання на основі навчальних цілей разом з учнями, постійно забезпечуєте зворотній зв’язок, не допускаєте відкритого порівняння результатів різних учнів, залучаєте учнів до самооцінювання і взаємооцінювання, визначаєте разом із учнями навчальні цілі, та шляхи досягнення цих цілей, застосовуєте вебінструменти.

 

 

 

docx
Додано
16 грудня 2023
Переглядів
143
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку