Формування ключових компетентностей на уроках математики (основна школа)

Про матеріал

Вступ

Актуальність проблеми. На сьогоднішній день, діяльність вчителя надзвичайно багатогранна. Кожного дня він має вирішувати низу завдань з навчання, виховання і розвитку учнів. Складність також полягає і зміною й неповторністю кожного уроку, і це не дає можливості раз і назавжди знайти краще із розв'язань. Адже добре відомо, що копіювання дуже гарного уроку колеги в нас може бути невдалим. Для того щоб забезпечити найефективніше розв'язання завдань навчання в конкретних умовах, від учителя вимагається цілеспрямований вибір найкращого варіанта побудови освітнього процесу. Існує необхідність так вивчати математику, щоб вона була корисна, захоплююча і водночас цікавою.

Мета: щоб підготувати учнів до життя, суспільно-корисної праці, школа повинна особливу увагу звертати на ті питання, з якими можуть зустрічатися її вихованці в житті. В цьому і полягають практичні цілі навчання математики. Кожному учневі доведеться в майбутньому не раз лічити, вимірювати, обчислювати площі, об'єми тощо. Тому вчитель повинен подбати, щоб його учні робили все це впевнено і швидко.

Від учителя залежить скільки інформації зможуть сприйняти і засвоїти учні, якими навчальними методами й прийомами при цьому треба скористатися та на якому рівні будуть сформовані в учнів ті чи інші компетенції. Сучасний вчитель мусить уникати переважаючого вербального типу навчання, найбільш орієнтуючись на активні та інтерактивні методи, технології навчання, що базуються на компетентнісному підході.

В наш час у освіті відбувається становлення нової системи навчання. До цього часу завданням педагога було навчити, дати знання. Тобто вкласти в голову учня ті знання, якими до цього часу володіло людство. Та за останні роки інформації, законів, знань людство накопичило дуже багато, вони швидко змінюються, школа не встигає вивчати інформацію, а вона виявляється вже застарілою. Учень в такому разі накопичує знання, а коли виходить за межі школи виявляється, що те, чого його навчили, вже непотрібно, бо є багато прогресивних знань.

Як зазначено в пояснювальній записці до навчальної програми з математики: мета базової загальної середньої освіти - випускник основної школи — це патріот України, який знає її історію; носій української культури, який поважає культуру інших народів; компетентний мовець, що вільно спілкується державною мовою, володіє також рідною (у разі відмінності) й однією чи кількома іноземними мовами, має бажання і здатність до самоосвіти, виявляє активність і відповідальність у громадському й особистому житті, здатний до підприємливості та ініціативності, має уявлення про світобудову, бережно ставиться до природи, безпечно й доцільно використовує досягнення науки і техніки, дотримується здорового способу життя.

Тому завдання математики зробити певний внесок у формування ключових компетентностей учнів.

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Презентація педагогічного досвіду вчителя математики. Яцьківського НВК «ЗОШ І-ІІІ ст. – ДНЗ» Яковенко Тетяни Валентинівни

Номер слайду 2

Загальні відомості: Освіта: вища, Переяслав-Хмельницький ДПУ ім. Г. Сковороди, 2012 р., вчитель математики. Педагогічний стаж:8 років. Кваліфікаційна категорія: спеціаліст другої категорії

Номер слайду 3

Тема досвіду: Формування ключових компетентностей на уроках математики. Актуальність питання: на сьогоднішній день, діяльність вчителя надзвичайно багатогранна. Кожного дня він має вирішувати низку завдань з навчання, виховання та розвитку учнів. Для того, щоб забезпечити найефективніше розв'язання завдань навчання в конкретних умовах, від учителя вимагається цілеспрямований вибір найкращого варіанта побудови освітнього процесу. Існує необхідність так вивчати математику, щоб вона була корисна, захоплююча і водночас цікава.

Номер слайду 4

Сучасний урок. Глибокі теоретичні знання + ретельна підготовка уроку + творчий підхід вчителя = ефективний урок

Номер слайду 5

Для того, щоб починати працювати над розвитком компетентностей, необхідно знати значення цього слова “компетентність”Компетентність – це володіння людиною відповідною компетенцією, що містить її особистісне ставлення до предмета діяльності.

Номер слайду 6

Відповідно до чинної програми з математики, наш предмет має також зробити певний внесок у формування ключових компетентностей.

Номер слайду 7

Як же поєднати ключові компетентностіГрупова діяльність, парна робота. Надасть учням досвіду спілкування державною мовою. Розширити лексичні знання учнів з англійської мови можна за допомогою озвучування певних математичних термінів. Лінійка – line. Шкала – scale. Дріб – fraction. Множення - multiplicationmultiplication Можливі також інтегровані уроки математики та англійської мови

Номер слайду 8

На уроках варто пропонувати учням прикладні задачі , та ще й такі що містять знання з деяких наук. Математика + фізика, математика + біологія, математика + хімія, математика + інформатика. Кожна тонна розлитої у воді нафти вкриває тонкою плівкою приблизно 12 км² водної поверхні й забруднює близько 1000000 тон води. Яка територія і яка маса води буде забруднена, якщо: Під час промивання танкера гарячою водою у море злили 1,5 тонни нафти?Під час аварії танкера тонажністю 25 000 тонн у воду потрапив 1% нафти?

Номер слайду 9

Використання ІКТ на уроках математики. Програмне забеспечення: Gran – 2 D, 3 D, AGrapher. Розвивати цю компетентність нам допоможе проектна та дослідна діяльність. Виконання практичних робіт на уроках математики.

Номер слайду 10

Учням доцільно пропонувати творчі завдання, наприклад проаналізувати малюнки і визначити пропорції у яких зазначені частини тіла людини, а потім за цим відношення намалювати людину.

Номер слайду 11

Ці 4 компетенції виділені в наскрізні лінії. Нажаль задач такого змісту в підручниках мало. Але є Збірник задач з математики наскрізні лінії компетентностей та їх реалізація 5 – 9 класи. Д. В. Васильєва, Н. І. Василюк

Номер слайду 12

Підсумок На своїх уроках я намагаюся домогтися того, щоб діти не були байдужими до математики і вивчали її з задоволенням.

Номер слайду 13

Дякую за увагу!

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Лещенко Юлія Василівна
    Дуже сподобалось. Актуально, є приклади, стимулює до роздумів, пошуку, творчості
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
Пов’язані теми
Математика, Інші матеріали
Додано
22 квітня 2018
Переглядів
2902
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку