Головна мета у вивченні англійської мови - це оволодіння студентами/учнями мовною компетенцією. Для цього потрібно багато часу та зусиль з боку викладача та учнів. У матеріалі проаналізовано основні підручники на вивчення лексики англійської мови, з метою полегшення роботи викладача в питанні вибора підручника з лексики.
Доповідь з теми: «Формування лексичної компетентності. Найпопулярніші посібники з лексики англійської мови»
Підготувала
викладач ІПТКІСумДУ
Кравченко Ірина Романівна
Лексика - дуже важливий аспект у вивченні іноземної мови. Словниковий запас забезпечує успіх у наступних видах діяльності:
У підручниках з основного курсу не завжди достатньо завдань на опрацювання лексики. Буває, що студентам важко дається запам'ятовування слів і потрібна додаткова практика. Розглянемо, та проаналізуємо список найпоширеніших посібників з лексики англійської мови.
Видавництво: Oxford University Press
Рівні: basic (CEF A1-A2), intermediate (CEF B1-B2), advanced (CEF C 1-C2)
У підручнику теми розділені на кілька категорій:
У кожному юніті вводяться слова в контексті для середнього і високого рівня, а для базового за допомогою візуальної опори. Ключові слова відзначені жирним шрифтом, є пояснення значення слів і їх озвучення, вправи на опрацювання. В середньому, 3-4 вправи, з них існує дві для контролю практичного оволодіння, і одне завдання на говоріння. Також на CD є додаткові вправи.
В кінці підручника є ключі, що дозволяє давати студентам вправи на самостійне опрацювання.
Після декількох рівнів є блок Review, який дозволяє освіжити в пам'яті вивчене і перевірити наскільки добре засвоєний матеріал.
На сайті видавництва можливо знайти додаткові ресурси до посібника.
Видавництво: Cambridge University Press
Рівні: elementary, pre-intermediate and intermediate, upper -intermediate, advanced
У посібнику слова також розділені за темами. При чому рівнів вже 4 і викладачеві легше вибрати відповідний. У зміст до теми автори пропонують ключові слова, що зручно при роботі з підручником.
У кожній темі лексики дано більше, ніж в Word skills. Слова відмінно впорядковані та відібрані найбільш уживані з теми, в залежності від рівня. Використовуються візуальні опори, однак тільки в Third edition ілюстрації стали кольоровими.
Видавництво: Pearson Education Limited, серия Penguin
Рівні: 1 (CEF A1), 2 (CEF A1-A2), 3 (CEF A2-B1), 4 (CEF B1-B2)
У кожному підручнику 12 тем:
У кожній темі лексика представлена на двох сторінках, а далі різноманітні вправи, включаючи кросворди, вікторини, заповнення таблиць і профайлів і т.д. Після кожних чотирьох юнітів є Test yourself. В кінці посібника є ключі і self-assessment and progress check для перевірки засвоюваності матеріалу.
Хоча укладачі не вказують це, але судячи з оформлення, підручник більше підійде для підлітків, а ніж для дорослих.
Видавництво: Marshall Cavendish education
Рівні: elementary, pre-intermediate, intermediate, upper-intermediate
Посібник для дорослих, який можна використовувати як для самостійної роботи, так і для роботи в класі.
У кожному юніті частина A присвячена лексичній темі, частина B - functional language, наприклад, Offering to help, Arranging to meet, Comparing experiences, Inviting і т.д. Починаючи з рівня intermediate додається ще одна секція 3 - Check out для повторення тем A і B кожного розділу.
Лексика і функціональна мова пов'язані однією темою, що дозволяє відпрацювати нові слова в життєвих ситуаціях. Діалоги супроводжуються аудіозаписами.
У підручнику багато завдань з комунікативної спрямованісті, проте не вистачає списку слів з поясненням, як в Word skills і Vocabulary in Use.
Видавництво: Cambridge University Press
Рівні: Beginner-Upper-intermediate
У підручнику 30-40 лексичний тим з експрес відпрацюваннями, 1-2 завдання по кожній темі і 4 тесту після кожної десятого розділу. Окремий урок по книзі не проведеш, як наприклад, по Word skills або Just Vocabulary, скоріше підходить як допоміжні завдання до основного підручника. Вправи з ілюстраціями, діаграмами, пошуком слів, так що "нудними" їх не назвеш.
У статті наведені найпопулярніші лексичні завдання. Залежно від цілей уроку і потреб студентів, можливо підібрати те, що підійде.