Білозерський освітньо – культурний центр
Добропільської міської ради
Донецької області
«Майстерня успіху – інноваційні форми методичної роботи з молодими педагогами»
Методичний міст з теми: «Сучасний керівник гуртка на шляху до вдосконалення»
Метод ПРЕС
Підготувала
методист ОКЦ
Пилипенко Н.В.
2018 рік
Ми живемо у час змін, час модернізації освіти, і позашкілля – не може стояти осторонь. Методист – це учитель учителів. І його обов’язок допомогти педагогу адаптуватися в інноваційному просторі, а також створити умови для самовираження та самостверджування. На початку навчального року, коли до закладу прийшов молодий педагог, то адміністрація в першу чергу з’ясувала:
- На якому рівні професійної компетентності знаходиться молодий педагог;
- На скільки він схильний до зростання;
- Чи здатний до самоосвітньої діяльності;
- Якої конкретно методичної допомоги потребує .
Молодий педагог при своїй недосвідченості, несе в собі дух творчості та пошуку, а це і є по суті інновація. І головне – не загасити ці іскорки, а дати можливість розгорітися багаттю, підкидаючи нові ідеї, прийоми, методи та технології.
Успіх проведення нетрадиційних методичних заходів залежить в значній мірі від організації та «включення» всіх членів колективу у роботу.
Отож до роботи, колеги!
« Знайомство!»
Завдання:
Умови розповіді:
2 і 3 завдання – слова повинні починатися з букви, на яку починається власне ім’я.
На виконання вправи відводиться 1-3 хвилина
Напишіть 1-2 слова про те чого очікуєте ви від зустрічі зі мною на квіточках та прикріпіть їх на нашій імпровізованій вазі.
Висновок: Ми з вами зібрали чарівний букет. Подивимось, чи справдяться ваші очікування.
Я використовувала цей метод на методичній раді « Сучасний керівник гуртка на шляху до вдосконалення», який проводила у формі методичного мосту. В заході брали участь 2 команди:
Розподіл на групи
Починаємо роботу.
Пропоную вправу1. «Оголошення» на тему « У закладі позашкільної освіти є вакансія керівника гуртка. Кваліфікаційні вимоги...»
Завдання: оформити оголошення і зробити висновок – презентацію за методом прес.
Відведений час 5 хвилин.
Захист робіт
Висновок: все, що ви написали – це ваш стимул до роботи, ваш рейтинг. та імідж. Усі ми різні, по різному мислимо та діємо і це чудово, бо ми можемо один в одного щось для себе запозичити.
Вправа 2. « Сходинки до вдосконалення» Кожен ваш крок – це крок до досконалості педагога.
Мета: активізувати педагогів до подальшого професійного зростання.
Завдання: Вам треба визначити кроки – сходинки до вдосконалення і з’ясувати своє місце знаходження на цих сходах. Внизу залишиться все те ,чого ви вже досягли, а наверху те, до чого є сенс прагнути.
Застосовуємо метод ПРЕС.
Висновок: ви склали перспективний план дій для себе і вам є до чого прагнути.
Вправа 3 . ____________________( Ліцензія успіху)
Назву цієї вправи я назову трохи згодом , а зараз послухайте притчу.
« Все в твоїх руках»
«Колись в Стародавньому Китаї жив дуже розумний, але дуже пихатий вельможа. Увесь день його складався з приміряння на себе дорогого вбрання та розмов про власний розум. Так минали дні за днями, роки за роками...
Аж ось по країні пройшов поголос, що неподалік від кордону з’явився чернець, найрозумніший за всіх у світі. Дійшов той поголос і до нашого вельможі. Він дуже розлютився: як це хтось може називати якогось там чернця найрозумнішою людиною у світі?! Але не дав цього зрозуміти, а , навпаки запросив ченця до себе в палац. Сам же задумав обдурити його. «Я візьму в руки метелика, сховаю за спиною і запитаю, що в мене в руках - живе чи мертве. Якщо скаже “живе” – розчавлю метелика, а якщо “мертве” – випущу його», - сказав він собі.
І ось настав день зустрічі. У пишному залі зібралося багато людей, усім хотілося побачити двобій найрозумніших людей світу. Вельможа сидів на високому троні, тримав за спиною метелика і з нетерпінням чекав приходу ченця. Аж ось і двері відчинилися, і до зали увійшов невеличкий, худорлявий чоловічок. Він підійшов до вельможі, привітався і сказав, що готовий відповісти на будь - яке запитання. І вельможа, підступно посміхаючись, сказав: “Скажи - но мені, що я тримаю в руках - живе чи мертве?”. Мудрець трохи подумав, усміхнувся і відповів: ”Усе в твоїх руках!”.
Збентежений вельможа випустив метелика з рук, і той полетів на волю, радісно тріпочучи яскравими крильцями.
Час для виконання 2-3 хвилини
Слухаємо відповіді.
Висновок: Кожен учасник отримав власну «Ліцензію на успіх». Лише від вас самих залежить, чи будете ви успішною, яскравою, конкурентоспроможною людиною.
Пропоную методичну літературу:
Харків. Видавнича група «Основа» 2015 рік
Наволокова Н.П.
Харків. Видавнича група «Основа» 2014 рік
Голубенко М.К.
Київ. Шкільний світ. 2009 рік
Голубенко М.К.
Київ. Шкільний світ. 2010 рік
ТОВ Видавництво «Ранок», 2011 рік
Рефлексія:
Чи справдились ваші очікування?
Відповіді.
Вправа « Незакінчене речення...»
Вірш - побажання для всіх « Я дарую …» О. Б. Філіппенко
Я дарую вам квіти й весну,
Що на крилах птахи принесли,
І природу, що встала зі сну,
І дерева, що вже підросли.
Я дарую вам співи птахів,
Що співають веселі пісні.
Я бажаю вам легких шляхів,
І життя рушники розписні.
Я дарую вам неба блакить,
Ранки а росі, і зорі ясні,
Сонце тепле, що синь золотить,
І щасливії дні весняні.
Бажаю успіху і натхнення в роботі.
Дякую за увагу.
1