Відкрите заняття у вокальному гуртку "Дитинства світ" для вихованців початкового рівня навчання

Про матеріал

. Конспект відкритого заняття вокального гуртка може бути використаний на гурткових заняттях у позашкільних навчальних закладах. На занятті керівник гуртка, за допомогою розспівок і музичних вправ працює над розвитком вокальних і музичних здібностей, метро-ритмічного слуху, знайомить гуртківців з жанровою класифікацією пісень, за допомогою наочностей, намагається доступніше пояснити значення музичних термінів та їх використання на практиці.

Перегляд файлу

Білозерський  освітньо - культурний центр

Добропільської міської ради

Донецької області

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Конспект заняття

вокального   гуртка   «Мрія»

на тему:

«Дитинства світ»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                            Розробила:

                                                                            Методист Білозерського ОКЦ

                                                                            Пилипенко Н.В.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                          2017 рік
       Актуальність. Музиці належить особливе місце в естетично-художньому вихованні дітей, а також у всій системі формування творчої особистості. Палітра музики багата, мова її гнучка та різноманітна. Все, що не підвладне слову, знаходить відображення в музиці, особливо яскраво музика відображає велику гармонію природи.

Враховуючи технічний прогрес у музиці, на занятті використовуються аудіо-матеріали, комп’ютерні програми. Велику увагу приділяється використанню  наочного матеріалу за допомогою мультимедійного проектору, ігровій формі роботи,  в цікавій, доступній формі  розповідається про існуючі  напрямки розвитку музики.

Інноваційність.  Під час заняття гуртка використовуються інтерактивні  методи навчання (гра «Розташуй  голоси»,  хвилинки цікавинок «А чи знаєш ти?..», рефлексія «Незакінчене речення»),  які допомагають краще засвоїти матеріали.

Практична значимість роботи. Конспект відкритого заняття вокального гуртка «Мрія» може бути використаний на гурткових заняттях у позашкільних навчальних закладах. На занятті керівник гуртка, за допомогою розспівок і музичних вправ працює над розвитком вокальних і музичних здібностей, метро-ритмічного слуху, знайомить гуртківців з жанровою класифікацією пісень, за допомогою  наочностей, намагається  доступніше пояснити значення музичних термінів та їх використання на практиці.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема: «Дитинства світ».(слайд 1)

Мета: шляхом розспівок на різні види техніки підготувати дитячі голоси

    до якісного співу;

    продовжити знайомство вихованців з піснею  «Дитинства світ»;

    поглибити знання щодо музичних термінів.

  • Розвивати вокальні дані вихованців початкового рівня навчання.
  • Виховувати любов до рідного слова, української сучасної пісні, повагу один до одного.

Обладнання:  ямаха, мікрофони, мультимедійний проектор, виставка книжок.

 

Хід заняття

1. Організаційна частина.

а) Музичне привітання.(слайд 2)

 

 

б) Повідомлення теми і мети заняття:(слайд 3)

Сьогодні в нас буде цікаве, дуже пізнавальне заняття, на якому ми продовжимо знайомство з  піснею «Дитинства світ». Ви дізнаєтесь, що означають музичні слова і терміни, які зустрічаються у вокалі. І гарно розспіваємося на різні види техніки. А в кінці заняття зробимо міні-концерт,на якому заспіваємо вивчені раніше пісні.

 

2. Організація пізнавальної діяльності гуртківців.

а) Розспівка.(слайд 4)

Розспівки. Це слово в усіх нас на слуху на кожному занятті. Чи не так? Давайте я дам точне його визначення, а ви мене доповните. Згода?

Розспівки – це спеціальні вокально-технічні і слухові вправи з метою підготовки голосового апарату і слуху співака перед початком концертного виступу або заняття соліста, ансамблю, хору. А зараз пригадайте, які розспівки ми використовуємо на заняттях?

1. Розспівки на правильне звукоутворення та звукоформування (висока вокальна позиція, округлення, прикриття та резонування звуку).

2. Розспівки на правильну атаку звуку (м'яку, тверду, придихову).

3. Розспівки на правильне звуковедення (легато, нонлегато, стакато).

4. Артикуляційні розспівки (чітка вимова, дикція).

5. Інтонаційні розспівки (мелодичні, гармонічні, унісонні).

6. Розспівки, вправи на дихання (довге, коротке, ланцюгове).

7. Розспівки на рухливість та гнучкість голосів.

8. Розспівки на розширення діапазону.

Пригадаємо кілька розспівок.

Увага на екран

Розспівки на легато:

Розспівка на легато і стакато:

 

Розспівки на стакато:

 

Висновок: Як бачите, існує безліч способів підготуватися добре до якісного співу. І, як ви вже (за роки занятть у вокальному гуртку) зауважили, керівник гуркта на занятті чи перед виступом вибирає такі розспівки і вправи, які максимально підготують вас до виконання «тієї» чи іншої пісні, і, власне, такі розспівки, після яких буде легко відобразити стиль, характер, динаміку тієї чи іншої пісні.

 

 

3.Вивчення нового матеріалу

А) Теоретичний матеріал

Вокал – (в перекл. з латинської означає «голос») – це   мистецтво володіння співочим голосом. Існує кілька напрямків розвитку вокалу( слайд 5  ):

1. Народний, який віддзеркалює особливості співацької культури певного народу.

2. Академічний або класичний, який є результатом тривалого розвитку професійного музичного мистецтва.

3. Естрадний, притаманний його різним напрямкам – попу, року, репу тощо.

4. Джазовий, визначений зв’язками з негритянським фольклором, зокрема, блюзом.

Висновок: В нашому гуртку ви  займаєтесь естрадним вокалом.

Хвилинка цікавинок

А чи знаєте ви, що є чоловічі, жіночі та дитячі голоси?( слайд 6 )

Хочете дізнатися які голоси належать до чоловічих?

Бас – (в перекл. з італійської «низький») – це низький чоловічий голос значної сили та насиченого тембру. Розрізняють бас кантате (високий, співучий), центральний та бас профундо (дуже низький). В оперній практиці зустрічається характерний або комічний бас. Басом називають нижній голос в багатоголосовому хоровому творі. А ще бас – це духовий мідний музичний інструмент. Прошу подивитися як він виглядає (показую малюнок із зображенням інструменту).

Баритон – (у перекладі з грецької «грубоголосий», «грубо звучний») – це чоловічий голос, проміжний між тенором та басом. Існують баритони ліричні, лірико-драматичні та драматичні, які відрізняються за силою звучання і тембровими якостями. Існує мідний духовий музичний інструмент, який називають баритоном, зі звуком насиченого, мужнього, благородно-наспівного тембру (показую зображення з цим інструментом). З такою назвою існує струнний смичковий інструмент XVII століття з родини віол. А ще, це – різновид духових музичних інструментів з різних родин, наприклад саксофон, баритоновий гобой тощо.

Тенор – (в перекладі з латинської «тримати», «спрямовувати») – це високий чоловічий голос. Тенори поділяються на ліричні, лірико-драматичні, драматичні, які відрізняються за рухливістю, тембром, силою звуку, дзвінким верхнім регістром та іншими якостями. Тенором називається мідний музичний інструмент духового оркестру. А ще це визначення, яке деталізує назву деяких музичних інструментів однієї родини (наприклад саксофон, домра тощо) (показую зображення із цими музичними інструментами).

Які ж голоси належать  до жіночих та дитячих?

Сопрано - в перекладі з італійської – верхній, вищий. Це найвищий жіночий голос. Розрізняють різні види: колоратурне, лірико-колоратурне, драматичне, які відрізняються силою звуку та тембром. Ще так називають різновиди окремих музичних інструментів (сопранова труба, сопрановий саксофон тощо) (показую малюнки із зображенням цих інструментів).

А партія в хорі або вокальному ансамблі, яка складається  з високих дитячих або жіночих голосів також називається сопрано.

Альт – (в перекладі з латинської «високий») – це низький дитячий голос. Партія в хорі чи вокальному ансамблі. А ще, це смичковий музичний інструмент з родини скрипок, різновид духового інструменту. Різновид деяких оркестрових інструментів (альт-кларнет, альт-добра, альт-балалайка, альт-саксофон тощо) (показую зображення з цими музичними інструментами).

Демонстрація фото музичних інструментів ( слайд 7)

Подивіться як виглядають музичні інструменти про які йшла мова у поняттях голосу:

-бас-кларнет, контрабас, тромбон, віолончель, гобой, саксофон, домра

  • Гра « Розташуй голоси»(слайд 8)

  • Розташуйте голоси на  сходах, починаючи з найнижчого

( бас, баритон, альт, сопрано)

Фізхвилинка

  • Хвилинка цікавинок
  • А ви знаєте, що...

Людський голос – це самий досконалий і неперевершений музичний інструмент. Кожна людина має свій неповторний тембр голосу.

Б) Практична робота над піснею

-  мотивація

  • Асоціативний кущ( слайд 9)

  • Як ви розумієте слово дитинство?

(відповіді дітей)

Висновок: Дитинство – це мама, школа, друзі, мрії, цукерки, посмішки, іграшки, морозиво, казки...- безтурботна пора.

  • Прослуховування запису пісні

Прохання уважно подивитись виступ дітей, послухати пісню і відповісти на питання.

Увага на екран.(слайд 10)

Питання:

  • Чи сподобався вам виступ дітей?
  • Чий виступ сподобався більше і чому?
  • Що ви відчували під час прослуховування пісні?
  • Чи хотілося вам виконати пісню разом з дітьми?
  • Чи захотілося вам виступити замість дітей?

Висновок: Щоб виступити краще, треба:

  1. слідкувати за своїм здоров’ям,
  2. не пропускати заняття,
  3. гарно навчатись вокальному мистецтву
  •  

Ось ми і підійшли до розгляду другого куплету пісні

а)  розбір пісні за характеристиками

Давайте разом з вами визначимо, яка це пісня: народна чи авторська? Правильно, авторська.

Чому? Так, бо в цієї пісні є конкретний автор слів і музики.

А яка це пісня: хороводна чи обрядова, а може естрадна? Так, вірно, це естрадна пісня.

А за складом вона одноголосна чи багатоголосна? Так, це багатоголосна пісня. Її ми будемо співати і на один, і на два, і, місцями, на три голоси.

Як виконується пісня: сольно чи ансамблем? Насправді, її можна виконувати сольно, але задумка автора – виконання ансамблеве, так що ми її будемо виконувати ансамблем.

Яка структура поетичного тексту? Так, вірно, куплетна.

 

б) розучування ІІ куплету пісні

Увага на екран ( слайд 11)

Давайте разом з вами прочитаємо цей куплет.

Слайд 12   

 

Слова: Н. Погребняк Музика: Ольга Янушкевич


2. Тут і гноми, і чаклунки

    У країні цій живуть,

    І різдвяні подарунки

    Під ялинками нас ждуть,

Тут навкруг лунає дзвінко

Дивних птахів ніжний спів,

Біля кожного будинку   |

Є крамниця добрих див! | (2)


Приспів.

 

Це світ добра,         |

Це літній луг,         |

Це я, це ти,           |

Мій найдорожчий друг!  | (2)

Г) виконання пісні

Д) відпрацювання пісні

4. Закріплення вивченого матеріалу

  • Міні  концерт(слайд 13)

5. Підсумок заняття.

А) Бесіда.

Підсумовуючи сьогоднішнє заняття, давайте згадаємо, над якою піснею ми сьогодні працювали?

Так, пісня називається «Дитинства світ».

  • Назвіть автора слів та музики цієї пісні.

(Слова: Н. Погребняк Музика: Ольга Янушкевич)

- Який характер пісні « Дитинства світ»?

Б) Рефлексія

Незакінчене речення( слайд 14)

-  На занятті мені було цікаво, тому що...

- Мені було складно...

  • Мені було легко...
  • Я дізнався...
  • Я хочу...
  • Я бажаю...

Сподіваюсь, ваша скарбничка знань поповнилася новими словами, які ви будете надалі використовувати у нашому вокальному лексиконі.

 

6. Оцінювання роботи вихованців на занятті.(Слайд 15)

7.  Музичне прощання.

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Бондаренко Ірина Іванівна
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
21 листопада 2018
Переглядів
5310
Оцінка розробки
4.7 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку