Авторська розробка фрагменту уроку ЯДС з використанням діяльнісного підходу (ранкова зустріч)
1 клас
Тиждень 24: «Підкорюємо час»
Тема уроку: Усе встигаємо і часу не гаємо
Дослідницьке/ проблемне запитання: Як керувати часом?
-
Вітання
Завдання: кожен повинен за певний час (1-3 хв) привітатися за руку з максимальною кількістю дітей. Звертаєм увагу, що руку потрібно тиснути доброзичливо, дивлячись людині в очі. Завершуючи вправу, запитуємо, хто привітався більше, ніж з 10 дітьми? (Чи будь-які інші запитання.)
-
Обмін інформацією
-
Слухання і обговорення уривка казки «Час – наш друг» (за М. Солтис-Смирновою)
-
Що бентежило дівчинку?
-
Діти, а як ви вважаєте, куди дівається час?
-
Чи можна його наздогнати чи зупинити? Чому?
-
Гра «Збери втрачений час»
Діти об’єднуються у групи. Вони мають зібрати хвилинки (фішки, кубики, картки) у мішечок. Перемагає група, яка швидко і правильно впорається з завданням.
-
Ви, напевно, часто чуєте «Подивись, скільки часу збігло, а ти…», «Чому ти так повільно робиш?», «Бережи свій час!» А на вашу думку, час може бігати?
-
Вправа «Дослідники часу»
-
Перед вами годинник. Якщо довга (хвилинна) стрілка просунеться на одну поділку, мине одна хвилина. Пропоную, дивлячись на годинник, почекати, поки мине одна хвилина. Просто посидимо і почекаємо. Все, одна хвилина минула.
-
А зараз візьміть олівці і за моїм сигналом намалюйте квіточку (чи будь-що за вашим бажанням) протягом однієї хвилини. Увага! Почали! Закінчили роботу. Діти, яка хвилина, на вашу думку, минула швидше?
-
А насправді вони зовсім однакові. Отже, коли нічого не робиш, то час спливає дуже повільно. Навіть є таке прислів’я: «Довгий день до вечра, якщо робити нічого». А коли робиш яку-небудь справу, то час минає дуже швидко.
-
Фантастичні перетворення.
-
Уявіть, що ви - Чарівник, який може зупиняти час. Які ваші дії?
-
Гра-змагання (робота в парах)
Перед дітьми - пісковий годинник. На парті – три кольорові олівці.
Завдання: протягом хвилини розфарбувати квіточки так, щоб кожна наступна квітка була іншого кольору.
-
Чи всі впоралися?
-
Скільки квіточок намалювали?
-
Чи важко було порозумітися?
-
Групове заняття «Знавці режиму дня»
Кожна група отримує малюнки певного моменту дня школяра (зарядка, чищення зубів, сніданок, школа, обід, ігри,уроки, мультики, прогулянка тощо)
Завдання: згрупувати і приклеїти ці моменти так, щоб утворилася карта режиму дня в малюнках. Діти презентують свої роботи і прикріплюють на дошці.
-
Якщо ви дотримуватиметесь режиму дня, то кожен ваш день буде вдалим.