Фрагмент уроку з історії України 5 клас
Тема уроку: КОЛИ І ЯК УТВОРИЛАСЯ СУЧАСНА УКРАЇНСЬКА ДЕРЖАВА.
Узагальнення й систематизація знань, умінь та навичок.
Створення ментальних карт
Умови сьогодення вимагають від людей здатності обробляти великі обсяги інформації , мислити оперативно і стратегічно. Ефективно керувати інформацією – це не просто бажання, а необхідне для сучасної людини вміння. Актуальними з цієї точки зору є спеціальні технології, що дають можливість відображення процесу загального системного мислення та впорядкування інформації за допомогою схем, зокрема створення ментальних карт.
Отже, переглянемо етапи створення ментальних карт.
На першому етапі, який називається «ІДЕЯ» учитель з учнями обирають тему ментальної карти і створюють центральний образ на папері.
Наступний етап «МОЗГОВА АТАКА» Це етап визначення асоціацій до центрального образу.
Третій етап «РЕДАКЦІЯ» На цьому етапі учасники створення ментальної карти обирають під ідеї . І так наша ментальна карта поступово розшириться. Бажано використовувати різноманітне оформлення шрифту позначки, стрічки тощо. Четвертий етап «ІНКУБАЦІЯ» спрямований на те, щоб звести все до підсумкового рішення.
При цьому доречно використовувати метод «КУБУВАННЯ»
Приклад створення ментальної карти на уроці історії в 5 класу з теми «КОЛИ І ЯК УТВОРИЛАСЯ СУЧАСНА УКРАЇНСЬКА ДЕРЖАВА» Для роботи нам знадобиться : папір, клей, ножиці, ватман. Щоб визначити тему карти візьміть конверт №1 та оберіть ключове слово до теми уроку. Розмістіть його в центрі ватману.
Відкрийте конверт №2 виберіть запропоновані асоціації та додайте власні. Час виконання 3 хв.
Молодці! ви показали свій стиль. Ознайомтеся з містом конвертів № 3,4,5,6. Підберіть назву для гілок та прикріпіть матеріал до карти. Кожен учасник опрацьовує вміст одного конверту. Час виконання 7 хв.
А зараз дізнаємося, які гілки утворилися на нашій карті?
Опрацюємо вміст конверту №7 оберуть назву гілки та підберіть ілюстрацію . Час виконання 1 хв.
Яка гілка утворилася На вашій карті?
Підіб’ємо підсумки. Наведіть будь - ласка, аргументи «ЗА» і «ПРОТИ»
ЗДОБУТТЯ УКРАЇНОЮ НЕЗАЛЕЖНОСТІ.
Дякую за відповіді. Ви проявили творчість у складанні ментальних карт.
Особисто мені техніка допомагає розвивати творчі здібності учнів та підвищує концентрацію їх уваги.