Конспект уроку з алгебри у 8 класі на тему "Функція у=к/х. Її властивості та графік.В ході уроку використовується ряд методів та прийомів, які допомагають учням ознайомитися, зрозуміти і вивчити нову тему. Прослідкувати зв'язок математичних даних із іншими предметами.
Тема: Функція у=к/х, її графік і властивості.
Акмеологічний урок алгебри у 8 класі.
Мета: домогтися засвоєння учнями основних понять, пов’язаних з
Означенням функції у=к/х та її властивостями; розвивати
логічне мислення; формувати ціннісне ставлення до природи.
Тип уроку: засвоєння нових знань.
Технології: стратегія творчого пошуку: «Альпініст», «Шлях із системи».
Прийоми: значимості, семантизації, новизни, міжпредметні зв’язки,
дидактична гра «Намалюй комету».
Обладнання: малюнок з пісковим годинником, різнокольорові круже-
чки, картки з координатами точок.
Хід уроку.
Вивчаючи тему «Стандартний вигляд числа» ми побачили, що од- не із застосувань цих чисел -- космічна галузь. У 1680 році космічні тіла зацікавили професора Кембріджського університету Ньютона. Досліджуючи траєкторії їх руху, він дійшов висновку, що деякі з них рухаються за «земними» законами -- це залежність у=к/х.
3.Повідомлення теми уроку.
4.Повідомлення мети уроку.
Стратегія творчого пошуку «Альпініст».
На кольорових кружечках учні записують те чого мають навчитися на уроці. Кружечки клеяться у верхній частині піскового годинника.
5.Актуалізація опорних знань.
Фронтальна бесіда.
Що називають функцією?
Назвати способи задання функції.
Незалежна і залежна змінні -- це…
Задано функцію у=2х. Як знайти f(5), f(10).
Задано функцію у=9/х .Як знайти f(-3), f(2).
Що називають графіком функції?
Дидактична гра «Намалюй комету»
Кожен учень, виходячи до дошки, позначає точку за координатами, записаними у нього на картці.
(1;4), (2;-2), (-3;2), (3;2), (-3;-2), (4;1), (12;2), (3;0), (12;0), (9;-3), (7;-8).
Одержані точки сполучає учитель.
6. Сприйняття та вивчення нового матеріалу.
Доцільно розв’язати задачі: на залежність довжини сторони прямокутника сталої площі від другої сторони; швидкості подолання даного шляху від часу. Означення оберненої пропорційності.
Побудувати графік функції у=к/х.
Дослідити її і сформулювати властивості: область визначення, область значень, нулі функції, графік -- гіпербола.
Прийом «Семантизація».(розкриття змісту нових слів).
Історична довідка.
Одержана крива -- гіпербола, що з грецької означає «проходжу через щось». Цей термін ввів Аполлоній з м. Пергам (Мала Азія),
який жив у 3-2 ст. до н.е.
Прийом «Міжпредметні зв’язки».
Гіпербола стрімко йде в гору і так само швидко падає донизу, наближаючись то до осі абсцис то до осі ординат. Тому цим словом називають стилістичний прийом у літературі -- образне перебільшення.
Прийом новизни.
І.Ньютон визначив,що існують орбіти планет у вигляді еліпсів, па рабол, а також і гіпербол. Таку траєкторію мають комети,що лише один раз з’являються у нашій Галактиці.
7. Формування вмінь і навичок.
Колективне розв’язування вправ з підручника.
8.Домашнє завдання.
Для тих, кого зацікавила тема космічних тіл підготувати повідомлення про комети і їх рух у нашій Галактиці.
9.Рефлексія. Підсумок уроку
Що нового дізналися на уроці?
Що навчилися робити?