18 травня о 18:00Вебінар: Інтерактивний урок математики: алгоритми та приклади створення дидактичних матеріалів

Гармонія кольору, слова і музики.

Про матеріал
Тема :Гармонія кольору, слова і музики. Мета: • Поглибити знання про колір, гармонію кольорів,його виражальні можливості . o Асоціативне сприйняття кольорів( «ніжний», «замріяний» ); узагальнювати форму. o Продовжити детальне ознайомлення з картинами К.В.Білокур,з віршами ,які написали поети до її картин. o Розвивати творчу уяву, спостережливість,акуратність,формувати естетичні смаки. o Виховувати шанобливе ставлення до митців - вихідців з простого народу. o Завдяки слуханню музики, формувати любов до неї. Обладнання: мольберти, пензлі,фарби, ємність для води, серветки для витирання рук і пензлів, телевізор, ноутбук, саморобна карта України з квітами,музика для релаксації, записи музичних творів:Шопена,Бетховена,Баха. Хід уроку ОРГАНІЗАЦІЯ КЛАСУ Доброго дня! Погляньте один на одного ,посміхніться і побажайте один одному удачі. Ми сьогодні з вами проведемо незвичайний урок ,а урок в майстерні митця,всесвітньовідомої художниці К.В. Білокур. Всі ви добре знаєте це місце,бо бували тут не один раз,але бували ,як відвідувачі,а сьогодні ви будете виступати в ролі маленьких художників,яких надихатимуть на роботу гармонія кольору,слова і музики.
Перегляд файлу

Богданівський НВК

Вчитель : Поливанчук  Світлана  Федорівна

Образотворче мистецтво у  6 класі

(урок в майстерні митця – музеї-садибі  К.В.Білокур )

Тема :Гармонія кольору, слова і музики.

Мета:

  •       Поглибити знання про колір, гармонію кольорів,його виражальні можливості .
    •      Асоціативне сприйняття кольорів( «ніжний», «замріяний» ); узагальнювати форму.
    •      Продовжити детальне ознайомлення з картинами К.В.Білокур,з віршами ,які написали поети  до її картин.
    •      Розвивати творчу уяву, спостережливість,акуратність,формувати естетичні смаки.
    •      Виховувати шанобливе ставлення до митців - вихідців з простого народу.
    •      Завдяки слуханню музики, формувати любов до неї.

Обладнання: мольберти, пензлі,фарби,  ємність для води, серветки для витирання рук і пензлів, телевізор, ноутбук, саморобна карта України з квітами,музика для релаксації, записи музичних творів:Шопена,Бетховена,Баха.

Хід уроку

ОРГАНІЗАЦІЯ КЛАСУ

  Доброго дня! Погляньте один на одного  ,посміхніться і побажайте один одному удачі.

  Ми сьогодні з вами проведемо  незвичайний урок ,а урок в майстерні митця,всесвітньовідомої  художниці К.В. Білокур. Всі ви добре знаєте це місце,бо бували тут не один раз,але бували ,як відвідувачі,а сьогодні ви будете виступати в ролі маленьких художників,яких надихатимуть на роботу гармонія кольору,слова і музики.

   

 

МОТИВАЦІЯ  НАВЧАЛЬНОЇ ТА ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ.

                                                                                                                                                                        К.Білокур любила квіти,знала мову квітів,розмовляла з ними. ( монолог  К.Білокур про квіти)

«Я не давала перевагу  тій чи іншій квітці :кожну любила по своєму, кожній шукала і знаходила місце на полотні. Героїнею ставала  будь-яка ,якщо тільки допомагала здійснити задум. А ще багато значило - одна квітка  в гармонії або в контрасті з іншою задля сусідства,приємного для ока  і душі. А гармонії і контрастів училась у живої природи і на матінку природу дивилась і в неї, багатої на фарби навчалась»

Є дивовижне мистецтво – читати картини словами. Наші мистецтвознавці  нам у цьому допоможуть .( демонстрація слайдів картин Білокур під українську музику ; діти  читають вірші ,які написані до картин)

 

  1. Жоржини

Із надії злету України

Впевненість майстрині ожила,

Що знайшла омріяні «Жоржини»

Кожна квітка вторить їй –знайшла.

  1. Колгоспне поле-а земля священна,

Коли плодами  душу звеселя,

За квітами десь їхня і хрещена,

Із кожної пелюстки промовля.

  1. Півонії.

Ці півонії світяться зорями,

Простягають до сонця бутони.

Виграють  буйноцвіття мажорами.

Ці мажори-такі ніжнотонні.

  1. Квіти на блакитному тлі.

Засіяли братки і сестрички,

І красолі,і лілеї,і бузки.

Та усім мов підсвічують личка,

Терпеливі брати-козаки.

  1. Рожі та троянди.

І рожі,й троянди,й калиновий цвіт

Осяяли світлом надії,

Та ще й паничі,ніби впали з орбіт,

Мов рани берізонькам гріють.

  1. Буйна.

Кожна квітка –ніби красна дівка,

Лиш душевних струн її торкни,

Озоветься відлунням гаївка

До твоєї щирості струни.

  1. Цар-колос.

Ми всі з дитинства любим квіти,

В них кров і запахи землі,

Дано і форму всім узріти

Відчуть їх радощі й жалі.

  1. Букет квітів.

Такий букет не продається

Його не носять на базар,

Йому тепла на посвіт серця,

Не знайде жодний квітникар.

  1. Квіти в тумані.

І,дивись,вже тліють нездоланні,

Жевріють,спалахують,горять.

Квіти України у тумані,

У яких довічно нам сіять!

  1.                    Польові квіти.

Всі квіти на раду відверто,

Зібралися в сонячній-млі

Будяк пломеніє уперто:

Цвістимем на рідній землі!

11.Квіти увечері.

З лугу,з поля,квітника й діброви-

Хміль,волошки,пижма і крокіс-

Жодна квітка в пору вечорову,

У біді не зронювала сліз.

12.Пшениця, квіти, виноград.

Переплелись не пересічно

У дивовижний зорепад,

Оте,що живить нас одвічно-

Пшениця,квіти,виноград.

 

 

 

СЛОВНИКОВА  РОБОТА

ГАРМОНІЯ - злагодженість звуків, фарб,рухів.

КОНТРАСТ - різка протилежність у чомусь.

СВІТЛОМУЗИКА - вдале порівняння кольору світла.

Запитання: Перед вами знаходяться буклети,розгляньте їх будь-ласка і зверніть увагу на поєднання кольорів, гармонію на картинах.

САМОУКА - людина ,яка досягла чогось самостійно.

Ось такою була Катерина Білокур і ось такі квіти залишила нам у спадок.

 

ПСИХОГІМНАСТИКА  «Я - КВІТКА».

(звучить тиха,спокійна музика,діти сидять із заплющеними очима)

Вчитель :Я  квітка. Я  зовсім легка. Я  розплющую свої ніжні листочки. Я вмиваю росою своє обличчя.Я  квітка. Мої пелюстки  граються з вітром . Вони танцюють і дарують свої аромати сонцю, землі,людям.

 

Вчитель: Зверніть увагу на карту України і квіти,які ростуть на її території.(на саморобній карті України намальовані ті квіти,які ростуть саме на цій території України).

  А  тепер кожен з вас стане художником і намалює свою квітку .Із них складемо  на мольберті віночок пам’яті К.В.Білокур.

 

ПРАКТИЧНА РОБОТА

 Учні малюють кожен свою квітку. Учитель під час роботи звертає увагу на правильну поставу учнів за мольбертами.

(робота виконується під музику Баха, Бетховена…)

 

  ПІДСУМОК УРОКУ

Завершені роботи учні  прикріплюють на мольберт К.В. Білокур .

 

 Вчитель: К.В Білокур увійшла в українське мистецтво , як явище самобутнє, що не має аналогії з жодним художником і цим вона невмируща. Слава талановитої художниці рознеслась стоголоссям у різні куточки земної планети, хай і там цвітуть Білокурівські квіти,як символ краси, який врятує світ.

А може , й справді Катерина

Живою квіткою була,

І помилково на Вкраїні

Обличчя жінки прийняла

 

docx
Додано
19 лютого
Переглядів
82
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку