КЗ «Шполянська загальноосвітня санаторна школа-інтернат ЧОР»
Година спілкування на тему:
Школа – наш спільний дім
Вихователя
Петренко Л. О.
2020
Тема. Школа – наш рідний дім.
Мета: розширювати знання учнів про бережливе ставлення до шкільного майна. формувати навички гарної поведінки у школі; виховувати повагу до тих людей, які будували школу, оздоблювали її.
Обладнання: дошка, мультимедійний комплекс, роздатковий матеріал, ручки, книги.
Методи і прийоми: розповідь, евристична бесіда, пояснювально-ілюстративний метод, метод «мікрофон», технологія «навчаючись – учусь», робота в групах, «мозковий штурм», бліцопитування.
Школа й клас наш –
Мудрості дім,
Тепло й затишно нам у нім
Тут чекаємо свій політ,
Підростемо – підемо у світ.
Девіз уроку:
3 клас – крутіший всіх,
У нас завжди лунає сміх.
Ми енергійні, дружні, милі,
Активні, добрі та сміливі.
Інколи трішки галасливі і бешкетні
Але загалом ми щирі і веселі.
Проблема, над якою працює клас:
Згуртування класу,
формування свідомої дисципліни,
виховання моральних цінностей.
Життєве кредо:
Життя таке коротке…
Поспішай творити добро!
Хід виховної роботи
І. Вступна частина
1. Організаційна і нервово-психічна підготовка учнів до уроку
Рефлексія настрою
Звернення до учнів:
Вітаю, вас, наші любі,
У світлій, затишній оселі.
Нехай цей день для вас буде,
Як пісня – дзвінкий та веселий.
Створення ситуації успіху
Бажаю вам успіхів, чудового настрою.
Діти, сьогодні у нас відкрита виховна година. Присутні гості. Привітайтеся з ними.
Наша затишна оселя,
Щиро вас вітає.
Добрий ранок всі ми дружно
Вголос промовляєм.
Щоб жили ви в мирі, дружбі,
При здоров’ї завжди.
Час від часу до нас в гості
Просто поспішали.
II. Оголошення теми уроку
- Відгадайте загадку:
Цей будинок знають всі:
тати, мами й дідусі,
Бо тут розуму навчать,
В шлях широкий відправлять.
(школа).
Отже, тема виховної години: «Школа – мій рідний дім»
Словникова робота. Школа – це (від грец. σχολή — «відпочинок», пізніше «ті, кого повчають») — навчальний заклад, зазвичай початкової або середньої освіти
Слово вчителя
Перевірка домашнього завдання
(діти коментують намальоване)
- Я вам завжди кажу, що у Вас є два будинки – ваш рідний дім, де ви живете, і найрідніший, найулюбленіший – школа.
У школі Ви не просто діти, а... учні. І кожен учень повинен дотримуватись простих правил, заповідей в своїй поведінці.
А яких правил дотримуєтеся ви? (відповіді дітей)
1. Вчасно йдемо до школи.
2. Не спізнюємося на уроки.
3. Ми чемні, завжди вітаємося.
4. Завжди маємо гарний настрій.
5. Бережемо шкільне майно.
6. На перерві поводимось чемно.
7. Уважно слухаємо співрозмовника.
8. Якщо хочу щось сказати – піднімаю руку.
9. Уважно слухаю вчителя.
10.Своєчасно готуюся до уроку.
11. Бережу шкільне майно.
12. Вітаюся з учителями, друзями.
13. Обгортаю підручники.
14. Дбаю про тишу на уроках.
Ви молодці і знаєте правила учнів.
А де ж учні знаходяться під час уроків?
(відповіді учнів)
Ви молодші школярі і навчаєтесь в одному класі. Це затишна оселя і ви в ній зробили свій мікроклімат, який до вподоби саме вам. А потім ви підростете і підете в середню ланку, де на вас чекають різноманітні просторі класи.
А які класи є у школі, давайте відгадаємо загадки:
1. Тут пісня, музика звучить,
Тече немов вода у крані.
Урок минає наче мить,
Тут голос – пан, а нота – пані. (кабінет музики)
2. Живуть тут голки, нитки і тканини,
Ще ножиці, папір усякий, клей.
Тут вироби святкують у родини
Їх мама – руки, тато – банк ідей. (кабінет труд. навч.)
3. Співають цифрі тут сонети
І морщать думанням чоло.
Тут рахувати вчать предмети
Шукать, що буде чи було. (кабінет математики)
4. Тут мови рідної навчають,
Писати назви рік і гір.
Частини мови визначають,
Складають речення і твір. (кабінет української мови)
5. Тут завжди рух – стрибки, пробіжки
Тут м’яч летить у сітку, ціль.
Драбини, трос тут є й доріжки,
Тут кріпне м’яз і никне біль. (спортзал)
6. Комп’ютери тут ноутбуки,
Тут усього потроху вчать.
Із файлом працювати без муки,
Та інформацію шукать. (к. інформатики)
Наш клас – 3. Він світлий,чистий, сучасний. Все, що знаходиться у нашому класі – це класне майно, а все, що знаходиться у школі – шкільне майно.
- Скажіть, як же треба ставитись до шкільного майна? (бережно)
- Ви у мене молодці. Ставитесь дуже обережно до класного майна. Слідкуєте, щоб парти були чистими, щоб не дряпати оббивку класу, не ставайте на поріг дверей, щоб не псувати його.
Гра – тренінг
- Я вам пропоную гру – тренінг:
Щоб ти зробив, якби...
- побачив, що хлопчик дряпає або пише на парті;
- діти відірвали гачок від парти;
- діти різко сіпають за ручку дверей
Молодці, ви всі вчинили б правильно. Бережіть шкільне майно, на зміну вам прийдуть ще дітки, які також будуть всім цим користуватися і було б неприємно їм сидіти за подряпаними партами чи відчиняти двері в яких немає ручки.
А зараз давайте проведемо фізкультхвилинку (вставайте і повторюйте рухи)
ІІІ. Основна частина
Прослуховування казки про школу (практичне завдання на основі казки).
Маленький Буль з раннього дитинства мріяв про школу. Багато його друзів вже ходили туди, тому малюку часто доводилося нудьгувати одному, чекаючи їх повернення із занять. У такі моменти він сильно хотів швидше вирости і теж піти вчитися. Школа йому здавалась захоплюючою пригодою, тим більше, що друзі часто розповідали веселі історії, що траплялися з ними під час занять. Їжачок Буль дуже любив слухати ці розповіді про школу та з нетерпінням чекав дня, коли він візьме в руки портфель і познайомиться зі своєю першою вчителькою.
Розповідь про школу: чого злякався їжачок
Такий день не змусив себе довго чекати. Одного разу мама їжачка сказала, що завтра він піде в школу. Буль був на сьомому небі від щастя. Наступного ранку він взяв великий букет для вчительки і поспішив в школу. Все для нього там було новим і незвичним, але Буль зовсім не боявся, він завмер в очікуванні цікавих пригод і веселих історій. Але зайшовши в клас, він побачив зовсім незнайомих йому хлопців, які спокійно сиділи за партами. Це його трішки збентежило, але все ж Їжачок чекав, що зайде вчителька і почнуться веселощі. Яким же було його здивування, коли вчителька замість смішних оповідань почала пояснювати, що в школі потрібно поводитися тихо і спокійно. Діти повинні уважно слухати її завдання, читати, писати і малювати, а бігати і кричати їм забороняється. Це не сподобалося Булю, а коли вони почали списувати з дошки завдання, то він і зовсім розгубився. У маленького їжачка погано виходило, і він дуже боявся, що вчителька буде його лаяти. Крім того, Буль не до кінця зрозумів завдання, а перепитати соромився.
Після уроків їжачок повертався додому засмученим і наляканим. Школа виявилася зовсім не такою, як уявлялося. За вечерею він практично не розмовляв і дуже рано пішов спати. Цілу ніч його мучили жахи. Снилося, що мама забула забрати його зі школи, що в шафці для одягу ховається монстр і що він забув вивчити домашнє завдання. Вранці Буль прокинувся в сльозах.
– Я не хочу йти в школу! Я ще зовсім маленький. – Плакав їжачок, дивуючи маму. Їй було зовсім незрозуміло, чому так швидко змінилося ставлення малюка, який ще вчора радісно біг на заняття.
– Чому, Буль? Хіба тобі не цікаво отримувати нові знання і знайомитися з новими друзями?
– Ні, там зовсім не цікаво, а страшно. Не відпускай мене в школу, будь ласка, я хочу залишатися вдома, грати і читати веселі розповіді про школу для дітей.
– На цих словах їжачок запнувся. Адже дійсно, такі історії були його улюбленими. Він так мріяв про школу, а тепер її боїться. Від цієї невідповідності йому стало дуже гірко. Малюк встромився носом в подушку і заплакав.
Але розумна мама все зрозуміла без слів: її їжачок боявся не школи, а нового способу життя.
– Любий, не потрібно плакати. Бояться нового і невідомого цілком природно. Навіть дорослі відчувають себе ніяково, потрапляючи в незвичні умови.
Почувши, це Буль трохи заспокоївся:
– Мене не будуть лаяти за те, що у мене не все виходить?
– Звичайно ні. Помилятися може кожен. Для цього ти і пішов в школу – щоб вчитися. Не бійся питати про все, що тобі не зрозуміло, і у тебе обов’язково все вийде!
– А якщо я принесу погану оцінку, ти не перестанеш мене любити?
– Ну що за дурниці! Адже ми з татом любимо тебе не за якісь заслуги, а просто за те, що ти наш малюк. До того ж, хтось краще знає математику, а у когось добре виходить писати твори. Головне в школі не оцінки, а нові знання та досвід! А ще там ти зможеш знайти нових друзів! Буль дуже зрадів розмові з мамою, знову захотів йти в школу, але про всяк випадок вирішив уточнити ще одне питання:
– А бігати і стрибати зовсім-зовсім не можна, так?
Мама посміхнулася:
– Можна, але тільки на перервах. А на заняттях потрібно уважно слухати вчительку, щоб не пропустити нічого цікавого. Адже ти ж хочеш дізнатися, чому змінюються пори року?
– Хочу-Хочу! Наступного дня їжачок біг до школи ще швидше. Він більше не боявся і розумів, наскільки важливо відверто говорити з батьками про свої переживання. А ще на нього чекала весела і смішна історія, причому навіть не одна. А ви любите ходити в школу?
Хочете зробити їжака своїми руками?
ІV. Практична робота
( виготовлення їжачка).
Роздатковий матеріал для виготовлення їжачка: пластилін, макарони.
V. Заключна частина
Стук у двері, входить власник помістя Абаза
Я – Олександр Авгійович Абаза. Нелегкий у мене життєвий шлях: служив на Кавказі, де був поранений, служив при дворі княгині Ольги, був контролером при залізничній дорозі, міністр фінансів.
Територія вашої школи – це моя домівка, яку я подарував своїй доньці. Тут були різноманітні бали, високі прийоми чиновників. Але коли моя донька потонула, катаючись на човні, то мої люди висушили став і на його місці посадили сад. Це і є нижній сад, а приміщення у якому ви навчаєтесь – моя домівка.
Історія цього палацу дуже давня. Тож цінуйте те що маєте, навчайтеся добре та завжди слухайтесь вчителів. Бувайте. Будьте старанними…
VI. Підсумок виховної години
Отже, який ми можемо зробити висновок виховної години.
Правила:”Коли я у школі”.
1. Я чемний, люб’язний, ввічливий.
2. Поважаю інших.
3. Пам’ятаю про свої учнівські обов’язки.
4. Люблю школу, клас, вчительку.
5. Бережу свої та шкільні речі.
VІІ. Домашнє завдання
Відшукати вислови про школу.
Підсумок роботи учнів
Приведення організму дитини в спокійний стан. Слухання музики
Список використаної літератури
1. Кузьмін В. М. Нариси з історії Шполянщини. К., 2011
2. Таболкін Д. Дитяча енциклопедія «Україна». Харків «Фоліо», 2006
3. Журнал «Позакласний час» - №8, 2019
4. Журнал вихователю групи продовженого дня - №9, 2019
5. Журнал «Виховна робота в школі» - №8, 2008
1