Година спілкування "Про що розповіли речі"

Про матеріал
Година спілкування спрямована на формування в учнів уявлення про зовнішній вигляд людини; вчити дітей стежити за собою і своїм одягом; розвивати акуратність, дбайливе ставлення до своїх речей; формувати чіткі уявлення щодо зовнішнього вигляду учня школи.
Перегляд файлу

Година спілкування «Про що розповіли речі»

Мета: формувати уявлення про зовнішній вигляд людини; вчити дітей стежити за собою і своїм одягом; розвивати акуратність, дбайливе ставлення до своїх речей; формувати чіткі уявлення щодо зовнішнього вигляду учня школи.

Обладнання: картки із зображенням речей для гри «Про що розповіли речі»

Хід години спілкування

І. Оголошення теми

- Сьогодні ми вестимемо розмову про те, якою повинна бути людина. Але мова піде не про характер, звички людини, а про її  зовнішню оболонку – зовнішній вигляд. Хоч і говориться в приказці:  «Не суди за одягом», все ж таки зустрічаємо ми насамперед  «за платтям» і за зовнішнім виглядом.

ІІ. Розповідь учителя з елементами бесіди

  • Чи любите ви чистоту і порядок?
  • А що називають чистотою і порядком?

Сподіваюсь, серед нас немає таких, хто не любив би чистоту і порядок і не знав, що це таке. Навряд чи комусь сподобається сидіти в брудній, неприбраній кімнаті, де на підлозі валяються обгортки від цукерок і лушпайки від насіння. Та й по брудній вулиці неприємно ходити – серед обривків паперу, целофанових пакетів та іншого сміття. Навпаки, нас тішать чистота вулиць, квітучі та доглянуті газони. Іншими словами, кожний з нас цінує красу і порядок в усьому, що нас оточує. А чи замислювався хтось із вас над тим, , що ми всі і кожен із нас – це частина навколишнього світу? Зараз ми сидимо в чистому, затишному  класі, а чи було б нам приємно, якби біля дошки стояло відро зі сміттям? Звичайно, ні, адже це неприродно. А тепер подивимося на самих себе з боку і поміркуємо, чи гармонуємо ми самі з нашою чистою кімнатою? Може, когось потрібно виставити за двері, щоб не псувати загальний вид?

Багато хто з вас уже здогадався, до чого я веду всю цю розмову, адже неохайно одягнена людина справляє таке саме неприємне враження, як неприбрана кімната, невимитий посуд, брудна підлога. І тому саме зараз час подивитися на самих себе уважним поглядом, глянути нібито збоку, чужими очима. Поверніться одне до одного, і нехай кожний з вас стане дзеркалом для свого сусіда. Подивіться, чи все як слід із зовнішнім видом вашого товариша. Якщо ви помітили бідь-який непорядок, чемно вкажіть на це своєму сусідові, порадьте, як його виправити.

Гра «Дзеркало»

Діти у парах по черзі обговорюють зовнішній вигляд одне одного, дають поради щодо виправлення недоліків у зовнішньому вигляді.

ІІІ. Продовження розповіді вчителя.

-Молодці, діти, ви добре впоралися із завданням. Правду кажучи, іноді буває, що навіть стоячи перед дзеркалом деякі діти не бачать себе. Точніше, вони не бачать нічого такого, що могло б їм не сподобатись. Брудний комірець? Нічого страшного, під довгим волоссям не видно. Відірвався ґудзик? Пусте, ніхто і не помітить! Блузка не підходить під колір спідниці? Ще чого, кому яке діло!

Але ж усі ці дрібниці можуть розповісти багато чого про людину. Тому варто уважніше підходити до свого зовнішнього вигляду і звертати увагу в тому числі й на дрібниці. Також під час вибору одягу варто пам’ятати про важливі правила:  одяг має відповідати віку, особливостям зовнішності, порі року і температурі повітря, майбутнім заняттям і обстановці.

Виходячи з дому, не забудьте подивитись на себе в дзеркало. Нехай це стане вашою звичкою. І якщо ви акуратно одягнені і причесані, ваше взуття почищене, шнурки зав’язані, нігті підстрижені, усі гудзики на місці та міцно пришиті, а в кишені лежить чиста носова хусточка, то можна сміливо виходити на вулицю. Тож давайте прагнути до акуратності й охайності в усьому.

  • Що ми розуміємо під зовнішнім виглядом людини?
  • Чому людина, яка має охайний вигляд, викликає в нас симпатію, а неохайна – осуд.
  • Яку людину називають привабливою?
  • З якою людиною неприємно знаходитись поруч?
  • Як ви розумієте вислів: «Кожна людина створює себе сама»?
  • Що означають слова: «Над собою треба працювати»?
  • Хто з вас уміє самостійно доглядати за собою, займатися своїм зовнішнім виглядом?
  • Які корисні поради для догляду за своєю зовнішністю ви можете дати однокласникам?

ІV. Читання й обговорення розповіді О.Буценя «На вулиці».

  • Уважно послухайте розповідь.

Іде дівчинка до школи. Бантики чистенькі, платтячко випрасуване, черевички блищать. Поряд із нею – мама, несе її портфель. А позаду ідуть два хлопчики, розмовляють. Один каже:

  • Дивись, яка охайна дівчинка, любо глянути. А другий йому відповідає:
  • І зовсім вона неохайна.
  • Це чому? – здивувався перший. – Вона ж он яка чистенька.
  • Це тому, що все за неї мама робить. Навіть портфель її до школи носить, я щодня бачу. Ледачі охайними не бувають.
  • Хто з вас зрозумів основну думку цього оповідання?
  • Чому один із хлопчиків не погодився зі словами друга?
  • Як ви розумієте слова, якими закінчується оповідання? «Ледачі охайними не бувають!»?
  • Скажіть, а в нашому класі є діти, схожі на цю дівчинку?
  • Чи вмієте ви самі доглядати за своїми речами?
  • Розкажіть як ви це робите.
  • Чому треба навчитися самостійно доглядати за своїми речами?
  • Як ви вважаєте, які речі краще будуть зберігатися: ті, що лежать на своїх місцях, або розкидані абиде?

V. Розповідь учителя з елементами бесіди.

-Отже, наш одяг вимагає турботи і дбайливого ставлення. Адже це не годиться – за кілька хвилин до виходу з дому починати пошуки плаття або штанів, які ще вчора лежали в кріслі, а тепер невідомо куди поділися. Та й навряд чи можна мати гарний вигляд і найкращому светрі, що тривалий час «зберігався» під диваном. Сподіваюся, що серед вас немає людей, які й досі не знають, що для збереження одягу існують шафи та вішалки, а не цвяхи й спинки стільців. Кожна річ повинна мати своє постійне місце. І, крім того, одяг треба вчасно чистити й прати, щоб його можна було в будь-яку  хвилину одягти.

Іноді з нашими речами відбуваються «нещасні випадки», тому необхідно вміти надавати речам «першу допомогу».

- Чи вмієте ви надавати таку допомогу своїм речам?

- Як ви це робите?

VІ. Дидактична гра «Про що розповіли речі»

Учням роздають картки із зображенням різних предметів одягу в гарному і поганому стані. Дітям пропонується уявити себе цією річчю і продумати її розповідь про себе, про свого хазяїна, про те, як їй живеться.

docx
Додано
20 березня 2021
Переглядів
1768
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку