Година спілкування
"Самопізнання та професійне самовизначення"
Мета: допомогти випускникам усвідомити важливість професійного самовизначення, розвинути навички самоаналізу та самооцінки, розширити знання про світ професій та можливості працевлаштування, стимулювати активний пошук свого місця в житті.
Необхідні матеріали: фліпчарт або дошка, маркери, аркуші паперу, ручки, презентація, роздатковий матеріал (анкети, тести, інформаційні листівки)
Хід заняття
1. Вступ (10 хвилин)
-
Привітання: Привітатися з випускниками, створити дружню атмосферу.
-
Актуалізація: Задати запитання, щоб зацікавити аудиторію:
-
"Як ви уявляєте своє життя через 5 років?"
-
"Які професії вам здаються цікавими?"
-
"Що для вас важливо у виборі майбутньої роботи?"
-
Повідомлення теми: Озвучити тему заняття і пояснити її актуальність.
2. Самопізнання (20 хвилин)
-
Вправа "Моє "Я": Пропонуємо учасникам написати на аркуші паперу 5-7 слів, які характеризують їх як особистість.
-
Обговорення: Учасники по черзі зачитують свої слова, а група доповнює їх.
-
Тест на визначення типу особистості: Провести короткий тест, який допоможе учасникам краще зрозуміти свої сильні сторони та інтереси.
-
Обговорення результатів тесту: Обговорити результати тесту в групі, підкреслити індивідуальність кожного.
3. Світ професій (20 хвилин)
-
Презентація: підготувати презентацію про різноманітні професії, їхні переваги та вимоги.
-
Обговорення: обговорити з учасниками, які професії їм найбільш цікаві і чому.
-
Робота в групах: розділити учасників на групи і запропонувати їм скласти список професій, які пов'язані з їхніми інтересами та здібностями.
-
Презентація результатів роботи груп: кожна група презентує свій список професій, обґрунтовуючи свій вибір.
4. Професійне самовизначення (20 хвилин)
-
Вправа "Моя ідеальна робота": запропонувати учасникам описати свою ідеальну роботу, відповівши на такі запитання:
-
Чим я буду займатися?
-
Де я буду працювати?
-
З ким я буду працювати?
-
Що я буду отримувати від цієї роботи?
-
Обговорення: обговорити з учасниками, наскільки реальна їхня мрія і що потрібно зробити для її досягнення.
-
Розробка плану дій: допомогти учасникам скласти план дій для досягнення їхніх професійних цілей.
5. Підведення підсумків (10 хвилин)
-
Рефлексія: запропонувати учасникам поділитися своїми враженнями від заняття.
-
Підсумки: підсумувати основні ідеї заняття, підкреслити важливість самопізнання і професійного самовизначення.
-
Надання інформації: надати учасникам інформацію про додаткові ресурси, які можуть їм допомогти у виборі професії (кадрових агентств, центрів зайнятості, навчальних закладів).