Година спілкування у формі гри"КРАЇНА ДРУЖБИ"

Про матеріал
Даний матеріал розрахований для молодших школярів з метою налагодження дружних стосунків у класному колективі.Вчить дітей виробляти в собі якості,що сприяють дружбі і розвиває почуття відповідальності між друзями.Година спілкування розроблена у формі гри,тому є цікавою,навчальною ,розвивальною з багатьма психологічними прийомами.
Перегляд файлу

КЗ»Шполянська загальноосвітня санаторна школа-інтернат                                   Черкаської  обласної ради»

 

 

         

 

 

                                    «Країна Дружби»

  

Результат пошуку зображень за запитом "вправи для дружби"

 

                                              

                                             Вихователь 

                                          Савчук Наталія   Миколаївна

            2019р.

Година спілкування»Країна Дружби»

Мета:

Навчальна:Формувати уявлення про дружбу і дружні стосунки, навчити дітей цінувати дружбу та друзів,навчити виробляти в собі якості, що сприяють дружбі.

Розвиваюча:Розвивати вміння будувати дружні стосунки, розвивати почуття відпові­дальності перед друзями.

Виховна:Виховувати чесність, щирість, викликати прагнен­ня у дітей бути справжніми друзями.

Обладнання: мультимедійна дошка, карта подорожі,набір карток, ручки,кошик  дружби,гілочки,квітка »Закони дружби»,плакат »Країна Дружби»,паперові   долоньки,мікрофон,клубок ниток,паперові квіти,пам ’ ятки.

                                             ХІД ГОДИНИ

 

І.Вступна частина

1.Організаційна і нервово-психічна підготовка учнів до години спілкування.

а)Відео про друзів класу під музичний супровід

б) Слово вихователя

Вихователь

 Дорогі діти, я рада  сьогодні  бачити вас таких красивих і веселих. Дуже хочеться побажати всім і кожному  доброго ранку. Тож давайте відразу пограємо в гру «Доброго ранку, гарного дня!». Я промовлятиму слова «Доброго ранку, гарного дня…»і називатиму когось із нашого класу. Ті ,кого я назву, у відповідь   помахають мені рукою і посміхнуться. Спробуємо?

б) Гра «Доброго ранку, гарного дня!»

  • Доброго ранку, гарного дня всім дівчаткам.
  • Доброго ранку, гарного дня всім хлопчикам.
  • Доброго ранку, гарного дня тим, хто уже посміхнувся,
  • Доброго ранку, гарного дня тим, хто має гарний настрій.
  • Доброго ранку, гарного дня тим, кому сумно.
  • Доброго ранку,гості.

Молодці! А тепер посміхніться ще раз один одному і привітаємо наших гостей.

в)Вітання дітей

  • Зичимо гарного доброго дня!
  • Раді вітати гостей  в нашім класі!
  • І побажати вам хочем добра,
  • Хай оминають вас біди й нещастя!

2.Перевірка домашнього завдання

а)Слово вихователя

Домашнім завданням вам було намалювати свого друга і сказати,за що ви  його цінуєте.

Отже, хто хоче першим познайомити нас зі своїм другом?

б)Слова дітей про свого друга

(Діти показують малюнок друга  і говорять:»Це мій друг…Він мені допомагає…виручає з біди,приходить на допомогу,ділиться цукерками…)Діти прикріплюють малюнки на дошку.

в)Узагальнююче слово вихователя

Отже,діти,мені дуже приємно,що ви маєте друзів в нашому класі. Молодці! Ви гарно справились з цим завданням. І за свої чудові відповіді я подарую вам ось ці квіти.

3.Вступна бесіда або інша підготовка до основної частини

а)Слово вихователя

Діти,відкрию вам таємницю. Я хочу з вами побувати в дуже чудовій країні..Вона загадкова і чарівна. Цієї країни навіть немає на карті. Але її  жителі дуже цінують ,поважають один одного і завжди приходять на допомогу.Хочете потрапити в цю країну?Тож вам потрібно бути уважними і активними,щоб нічого не пропустити .Згідні?

б)Читання вихователем загадки і відгадування її дітьми

За горами,за лісами є країна неземна…

Тут випробувань багато, ця країна чарівна.

Хто пройде  усі дороги, хто знайде усі стежки,

Той найбільший скарб людини з нами може віднайти.

Як  назвемо ми країну? Відгадайте, дітки, враз

Хто загадку відгадає, зразу ж руку піднімає!

Загадка

Вона всім нам дорога,

Вона жити помага.

Коли вона у тебе є,

Життя радісним стає.

Разом можна все зробити,

Тож без неї не прожити.(Дружба)

 4.Повідомлення теми,мети,завдань години спілкування

а) Слово вихователя

Так. Це дружба.І тема нашої години спілкування називається»Країна Дружби»

Сьогодні ми помандруємо по  країні  Дружби.Ми дізнаємось з чого починається дружба,як стати справжнім другом,навчимося цінувати дружбу,дізнаємось що є  скарбом цієї країни.

б)Мотивація,аналіз девізу

А девізом нашої подорожі  стануть такі слова:

        « Якщо дружить увесь клас-

Успіх буде повсякчас.

      Тоді легко все вдається,

      Весело усім живеться.»

5.Узагальнення І частини години спілкування

Отже, тільки разом ми зможемо потрапити в країну Дружби і тільки, якщо будем дружними.Отже ,вирушаєм.

ll.Основна частина

1.Первинне ознайомлення учнів з темою,процесом

а)Гра « Павутинка дружби»

Діти,у нас є карта нашої мандрівки цією країною.Так,що ми не зіб’ємося зі шляху  і знайдемо скарб цієї країни.На карті є багато речей-підказок.Нам потрібно використати всі ці речі ,щоб отримати ключики, за допомогою яких ми зможемо знайти скарб.

 Отже глянемо на карту –і ми бачимо клубочок.

Діти станьте, будь ласка, в коло, і передайте цей клубок ниток своєму другові при цьому говоріть один одному побажання на сьогоднішню подорож(Я бажаю тобі..). От у нас і утворилася павутинка, яка з’єднує справжніх друзів.

 

б)Бесіда за казкою«Батьківський заповіт».(Гілочка)

Діти ,ми з вами читали казку«Батьківський заповіт». Хто пригадає,про що ця казка?

 

Учень

У казці розповідається  про батька,який  перед смертю дав своїм синам по гілочці,які окремо було легко переламати.Але ,коли ці гілочки батько склав  докупи і перев язав–то сини не змогли переламати цей оберемок. Тоді батько сказав,що так і в житті-одного легко скривдити,а лише разом сини подолають усі негаразди.

 

Вихователь

На партах у вас лежать гілочки.Візьміть і переламайте цю гілочку.Чи легко її переламати?А тепер давайте

складемо гілочки докупи і сробуємо їх  знову переламати.Цей  оберемок і стане символом єдності нашого класу.

Отже,ця казка вчить нас,що крокуючи дорогою життя самому ,ми можемо бути дуже вразливими,але, коли ми маємо вірних друзів-нас не перемогти .

 

б)Вступне слово вихователя про дружбу

Тому сьогодні, ми з вами поговоримо про дружбу. Про дружбу складені вірші, пісні,казки, поеми, романи,кінофільми. Говорять, що дружба потрібна людині так само як,  їжа та повітря.

Зараз усі ви школярі.  Переступаючи поріг нашої школи, ви кожного дня зустрічаєтесь у класній кімнаті. У вас спільні завдання, інтереси, радощі і тривоги. Усі називають вас класом. Щоб клас був дружним, потрібно допомагати один одному, говорити гарні і добрі слова, допомагати товаришеві у складній ситуації.

в)Слова дітей про дружбу в усі часи…

1)В усі часи дружба вважалася великою цінністю.

2)Лицарі ставили дружбу вище сімї та кохання.

3)А в козаків дружба мала велику силу.  Перший закон козака - "Сам пропадай, а товариша виручай!"Найбільшою ганьбою було втекти з поля бою, полишивши товариша. Коли козаки йшли у бій, то знали: поруч друзі, які завжди допоможуть, прикриють. Навіть якщо козак гинув, його стара ненька чи дружина з діточками не залишалися сиротами -  друг  дбав про них, як про рідних. От така дружба - до останньої краплі крові!"

г)Слово вихователя

 Слово «дружба» чарівне. Цінність дружби полягає в тому, що друг завжди відчуває підтримку друга.  Скільки б розваг у тебе не було, а без справжнього друга сумно й  нецікаво. Адже тільки з другом можна поділитися смутком і радістю, поговорити про все, що тебе цікавить, весело погратися.

Знаєте ,діти,нічим не підтримана дружба живе рівно стільки,стільки кімнатна рослина без води.

2.Всебічний аналіз

а)Інтерактивна вправа « Мікрофон»

- Що  ж таке «дружба»? Як ви розумієте це слово?

(Відповіді дітей:Дружба – це  коли люди дружать між собою, підтримують один одного у біді і в радості, разом проводять час, це коли разом весело і цікаво.)

б)Словникова робота

Дружба – це відносини між людьми, в основі яких лежить довіра, щирість, взаємна симпатія, спільні  інтереси і захоплення.

   Друг-це той,кому ми довіряємо.

в)Вправа»Кошик дружби»

З квітів,які лежать у вас на парті,я пропоную скласти кошик дружби.На листочках квітів написані ознаки дружби.Ви будете зачитувати слово і класти його до кошика.

Подивіться ,які чудові  ознаки має дружба.Це і турбота,піклування,увага,повага,розуміння,допомога,радість,вірність,людяність,доброта,довіра…А ще подивіться ,який чудовий букет  у нас утворився.

г)Слово вихователя

Діти,а як ви думаєте,з ким можна дружити?

Дружба не залежить від віку людини,її національності чи кольору обличчя.Нашими друзями також можуть бути  тварини чи навіть рослини.

д)Хвилинка- цікавинка про пінгвіна Дімдіма

Хочу розповісти вам цікаву історію про дідуся з Бразилії,який спас мале пінгвінятко.Одного дня цей дідусь знайшов його всього залитого нафтою на березі моря.Пінгвін не міг ні рухатися,ні навіть їсти.І так міг загинути.Дідусь вимив його,вигодував і назвав Дімдім.Через декілька місяців пінгвіня виросло і стало дорослим птахом.Дідусь заніс його до моря,щоб відпустити на волю.І думав,що вже ніколи не побачить свого малого друга.Та, яке було здивування,коли на наступний рік пінгвін подолавши 8тисяч км знову приплив до свого рятівника.І так триває вже декілька років.

Іноді тварини подають людям гарний приклад дружби.

До речі, пінгвіни-це птахи,які не вміють літати,але вміють дуже гарно  плавати.

Діти,а як ви думаєте з чого почалася така чудова дружба між дідусем і пінгвіном?

2.Виконання пробних вправ

а)Вправа «Зашифровані слова»

Діти,а чи задумувались ви над тим,з чого  ще починається дружба? Давайте поглянемо на дошку і знайдемо зашифровані слова.

 (Псмоішка-посмішка,дпооомга-допомога,рга- гра)

б)Підсумкове слово вихователя

Отже ,дружбу можна розпочати за будь- якої нагоди.

 в)Гра «Розсипанка» Діти,а як ви думаєте,дружити легко чи ні? Давайте дізнаємось,яким повинен бути справжній друг,адже справжніх друзів у людини мало.Багато друзів у тих,хто користується друзями заради вигоди.Такі «друзі «тимчасові».Справжніх друзів пов’язують інші риси.І зараз ми їх виберем.

Діти вибирають у який з мішечків(темний і світлий)  покласти слово( чесний, добрий, вірний, злий, гордий, надіиний, безвідповідальний, терплячий, брехливий, щедрий,корисливий.)

г)Підсумкове слово вихователя

У кожного з нас  є хороші і погані риси,але в різній кількості.Давайте  завяжемо мішечок з поганими рисами,щоб у нас їх більше не було.

д)Фізкультхвилинка.

е)Вправа»Слухання і обговорення  «Казочки про дружбу»(відео)

А тепер я пропоную вам послухати казочку і знайти рису ,яка заважає бути друзями.

 Були собі двоє горобчиків – Чік та Чірік. Одного разу бабуся надіслала Чікові посилку – повний ящик добірного пшона. Але Чік ані словом непрохопився про це своєму приятелеві. “Якщо всім почну роздавати, собі нічого незалишиться,” – міркував він. Так і склював все пшоно сам. Тільки й того, що коли викидав ящик на смітник, кілька зерняток усе-таки впало на землю. Знайшов їх Чірік, зібрав ретельно і полетів мерщій з ними до свого друга.- Добридень, Чіку! Дивись: я сьогодні знайшов 10 зерняток пшона. Зараз поділимо їх порівну і з’їмо.- Не треба... Навіщо? – замахав крильцями Чік. Ти знайшов, ти і їж.Але ж ми з тобою друзі, - наполягав Чірік. А друзі все мають ділити порівну. Хіба ж не так? - Так, - погодився Чік.Не став він ображати Чіріка, взяв у нього 5 зерняток. І було йому при цьому дуже - дуже соромно. Адже сам він склював цілий ящик пшона і не поділився з другом, не дав йому жодного зернятка.

-Хто з героїв казки був справжнім другом?

-Яка риса заважала  Чікові бути справжнім другом?

є)Підсумкове слово вихователя

Діти,мені було б дуже приємно,якби такої риси у нас у класі не було,адже вона руйнує дружбу.

ж)Хвилинка для очей(Карлсон)

А,чи пам’ятаєте,хто був другом Карлсона?

 з)Вправа«Друзі можуть разом...” (на дошці фото друзів)

А тепер гляньте на дошку і подивіться,що можуть робити друзі.

 (Можливі відповіді: відпочивати, гратися, мріяти, працювати, розважатися, ділитися своїми думками, обмінюватися своїми таємницями.)

д)Підсумкове слово вихователя

Ви переконалися, що друзями є ті, хто може разом робити найрізноманітніші справи, розважатися, відпочивати. Та найголовніше ― друзі довіряють одне одному, діляться своїми думками, таємницями, тобто покладаються одне на одного.

А ще друзі можуть разом співати.І зараз ми заспіваємо разом пісню»Дружний клас»

е)Пісня»Дружний клас»

є)Слово вихователя

А чи буває так, що часом друзі сваряться або ображаються?

Коли це може бути?(Коли програють у грі, змаганні,коли не діляться,не допомагають у біді? А як цьому завадити? Що робити ,якщо ти когось образив?(треба помиритись)Давайте миритись,адже далі ми не зможемо йти.Але спочатку прочитаємо мирилку.

и)Мирилки.

Логопедична вправа  на букву»р»

1.Мир-миром, пироги з сиром,

   Вареники в маслі, ми друзі найкращі.

   Не сварімося, помирімося.

Вихователь

Отже,може,хто кого образив-то давайте швиденько помиримось.

2.Мирилка летіла, на плече сіла,

Сказала тихенько: «Мирімось швиденько»

 

3.Досить дутись та сердитись.

Ну давай скоріш миритись!

Геть образа, відійди,

Жде нас дружба назавжди.

 

4.Подивися просто в очі;
Я сваритися не хочу.
Я образить не хотів,
Ненароком зачепив.
Просто в очі подивись
І зі мною подружись.

 5.Ти не плач, не плач, не плач
І скоріш мені пробач,
І на мене ти не сердься,
Бо у тебе добре серце.
Будемо завжди дружити
І ніколи не сваритись!

 

І)Підсумкове слово вихователя

Отже,тепер у нас немає ні на кого образ і ми вирушаєм далі.

ї)Гра-розминка «Це мій кращий друг і я!»

 А тепер відпочинемо…

і пограємо у гру «Це мій кращий друг і я!»

Якщо відповідь про вас, промовляєм хором враз:

«Це все я, це все я, це  мій кращий друг і я»

Якщо ні-то мовчимо і тихенько сидимо.

А тепер давайте грати – треба вам відповідати.

 

Рано – вранці хто піднявся?

А хто сонечку всміхався?

Хто веселий і бадьорий кожен день іде до школи?

Хто з вас працею своєю прикрашає дім і клас?

Хто приходить зранку в клас із запізненням на час?

 Хто  уміє берегти ручки, зошити й книжки?

А хто граючи в футбол у вікно заб’є нам гол?

Хто веселу вдачу має і усім допомагає?

4.Осмислення і узагальнення вивченого

а)Гра «Додай слово»

Давайте пограємо у гру«Додай слово»  і пригадаємо прислів’я про

дружбу. На партах у вас лежать листочки з прислів’ями.Вам потрібно з’єднати частини прислів’я.

     Погане товариство псує корисні звички.

     Хто з мудрими ходить,той стає мудрим.

    Справжній друг любить повсякчас і в нещасті стає рідним братом.

    Завжди перемагай зло добром.

    Тривога обтяжує серце людини,а добре слово його звеселяє.

    Усе,що хочете,аби робили вам люди,те робіть їм і ви.

б)Підсумкове слово вихователя

Діти,ці прислів’я взяті з мудрої книги Біблії.

в)Вправа» «Закони дружби»(ромашка) Прийом «Лови помилку»

В кожній країні є свої закони.І ми натрапили на закони країни Дружби.

На партах у вас лежать правила,які  підходять до дружби і які ні.Якщо вони підходять до дружби-то  зачитуємо і приклеюємо їх на пелюстки.А якщо ні-не зачитуємо і залишаєм на парті.

1.Не бийся  і не  сварися.

2 Допомагай друзям.

3.Зупини друга,якщо він робить щось погане.

4.Не вживай погані слова,не дражнися.

5. Намагайся завжди пробачати друзям.

 6.Не видавай секретів.

7. Насміхайся над другом

8.Виконуй свої обіцянки.

9.Не будь жадібним.

10. Не поважай друзів.

11.Обманюй друга.

г)Підсумкове слово вихователя

Отже,ми вже знаємо як поводитись з друзями і будемо застосовувати ці правила у своєму житті. А якщо ви забудете-то підійдете, і ще раз їх пригадаєте .

д)Читання дітьми віршів

Діти,ми знаємо чудового вірша про дружбу.Давайте разом  його розкажемо.

Щоб могли ми гарно жити,
Треба вчитися  дружити.
А не кидатись словами,
Щоб не стати ворогами.
І запам’ятай собі –
З другом легше у журбі.
Друг нас виручити може,
У біді він  допоможе.
А як пісня, жарт чи сміх –
Радість ділиться на  всіх.
Друг нас може захистити
Може з класом помирити.
Друг не стане кепкувати
І на людях нас  повчати.
А як сварять всі навкруг –
Йде на захист справжній  друг.
І ніколи не забудь!
Й ти для друга вірним будь!
І ще одне запам’ятай:
Друзів ти  не забувай!
Знайте ,друзі  мої милі,
Дружба – це велика сила!

е)Вправа «Прикрашання долоньками країни Дружби»(під музичний супровід)

Діти,на згадку ,що ви побували в країні Дружби напишіть  на долоньках якості, які ви дуже цінуєте в другові,щоб ваші однолітки мали змогу знайти собі справжнього друга.

 Підпишіть долоньки і прикрасьте країну Дружби.

 

ІІІ.Заключна частина

1.Підведення підсумків

а)Вправа»Складання  ключових слів скарбу з букв-ключиків»

Вихователь

Діти, ви всі були активними і в подорожі отримали всі ключики ,а тепер вам  потрібно скласти з них прислівя ,щоб дізнатись,що є скарбом країни.(2 групи дітей складають з ключиків-букв  слова).

На карті утворюється напис «Дружба-найбільший скарб»

Отже ,який скарб ми знайшли у цій країні?(Дружбу)

2.Пояснення завдань додому

Вихователь

Діти,ви вже знаєте,як  бути справжніми друзями. Тому домашнім завданням вам буде вивчити закони  країни Дружби і на далі жити за ними.(На партах-памятки)

Будьте чемними, дружними, поважайте один одного, виручайте з біди. Щоб усім жилося весело й цікаво. Цінуйте дружбу,адже її легко втратити .Дотримуйтесь прислів’я: «Один за всіх, і всі за одного» . І знайте, що, разом ми велика сила.

 

3.Установка на відпочинок

а)Заключне слово вихователя

А  якщо у вас ще немає справжнього друга-не сумуйте.Одного разу ви його обов’язково  зустрінете.Це буде людина близька  думками, мріями, спільними інтересами.Пам’ ятайте— справжній друг -це та людина, яка приймає тебе таким, як ти є. Недарма  кажуть, що друг — це той, хто знає всі твої недоліки і все-таки любить тебе.Бажаю вам на своєму життєвому шляху мати справжніх друзів і самому бути ними.

б)Відео про друзів під музику

А тепер відпочиньте і подивіться  відео про друзів.

До побачення.

 

 

 

Завантаження...
docx
Додано
28 березня 2020
Переглядів
623
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку