3 травня о 18:00Вебінар: На допомогу вчителю: онлайн-тести «На Урок» в освітньому процесі

Година спілкування "Вчимося спілкуватися"

Про матеріал
Година спілкування – це форма виховної роботи, при якій вихованці під керівництвом педагога включаються в спеціально організовану діяльність, яка сприяє формуванню системи відносин до навколишнього світу, форма організації процесу безпосереднього спілкування педагога з вихованцями гуртка, де можуть підійматися і розв'язуватися важливі організаційні, моральні та етичні проблеми. У годині спілкування Козлової Людмили Миколаївни представлені практичні поради, творчі та інтелектуальні завдання для вихованців початкового та основного навчального рівнів. Запропонована виховна справа допоможе керівнику гуртка, творчого об’єднання позашкільного навчального закладу зробити навчально-виховний процес більш цікавим і змістовним та сприятимуть здруженню, згуртуванню дитячого колективу.
Перегляд файлу

Козлова Людмила Миколаївна,

методист Сумського Палацу

дітей та юнацтва

 

Година спілкування

 

Тема: Вчимося спілкуватися

 

Мета: розвивати навички слухання, ефективного спілкування; шляхом ігрових форм познайомити вихованців із різноманітними прийомами вербального та невербального спілкування; стимулювати у них потребу у спілкуванні.

 

План

1.  Організаційний момент. Тема, мета заняття.

logoped2.  Мозковий штурм «Спілкування…».

3. Вербальне спілкування.

  • Вправа «Плітка».
  • Вправа «Незакінчені думки».
  • Вправа «Різні інтонації».

4.  Невербальне спілкування.

  • Вправа «Тренуємо емоції».
  • Вправа «Зрозумій мене».
  • Кінооператори.

5.  Підсумок заняття. Вправа «Для успішного спілкування потрібно…»

 

Хід години спілкування

 

Епіграфом до нашого з вами спілкування можуть стати слова французького льотчика, письменника

А. Екзюпері «Єдина справжня розкіш — це розкіш людсь-кого спілкування». Сьогодні ми з вами поведемо розмову про спілкування, з’ясуємо завдяки чому люди розуміють одне одного?, що таке спілкування? Як ви думаєте, чому кожна людина зацікавлена в тому, щоб вміти говорити, вдало спілкуватися? (відповіді вихованців).

 

Мозковий штурм «Спілкування…»

Вихованці дають відповіді на такі запитання:

  • Що таке спілкування?
  • Для чого ми спілкуємося?
  • Як ми можемо спілкуватися?
  • спілкування Що допомагає, а що заважає в спілкуванні?

Обговорення завдання.

Спілкування – це взаємодія двох або більше людей з метою отримання інформації і задоволення потреби людини в контактах з іншими людьми.

Спілкування відбувається у різних формах і за допомогою різних засобів.

Спілкування може бути прямим – коли люди бачать один одного і розмовляють.

Непряме спілкування – коли між учасниками спілкування існує певна просторова або часова дистанція. (телефон, sms -повідомлення, Інтернет тощо)

Які існують основні засобами спілкування?

Мова (слова), міміка, жести. Спілкування за допомогою слів – це вербальне спілкування. Спілкування мімікою і жестами – невербальне спілкування.

 

Вправа «Айсберг»

Вихованці отримують аркуші паперу рожевого та блакитного кольору.

Завдання: визначити і записати на аркушах рожевого кольору, що, на вашу думку, допомагає у спілкуванні, а на аркушах блакитного кольору, що заважає у спілкуванні.

Свої відповіді вихованці прикріплюють на дошку до малюнка айсберга.

У верхній частині – аркуші рожевого кольору, тобто на яких записано, що їм допомагає у спiлкуваннi, а в нижній частині айсберга – аркуші блакитного кольору і відповідно, що заважає у спілкуванні.

(свої відповіді вихованці зачитують)

(Допомагає спілкуванню: тиша, цікава інформація, коли тебе слухають, спільний інтерес, усмішка.

Заважає спілкуванню: крик, не цікаво, поганий настрій, думки про своє, не подобається співрозмовник тощо).

 

 

 

Вербальне спілкування

Переважно люди спілкуються за допомогою мовлення, тобто слів. При цьому типі спілкування інформація підсилюється інтонаційними паузами, гучністю голосу, швидкістю мовлення. Вивчаючи мовні особливості різних народів, психологи зясували, що швидше всіх у світі говорять французи – 350 слів за хвилину; японці – 310; англійці – 220. А самі малословні – полінезійці – 50 слів за хвилину. До речі, словами ми передаємо лише 7% інформації, інтонацією – 38% інформації; мімікою, позами і жестами – 55% інформації. Отже, під час бесіди важливо вміти слухати іншу людину.

Уміння слухати – це велике мистецтво. Чому у нас 2 вуха і 1 рот? Давньогрецький філософ Епіктет пояснив це так: «Щоб ми слухали вдвічі більше, ніж говорили». Досить часто ми не вміємо слухати один одного або не дослуховуємо іншої людини, або викладаємо своє бачення і тоді зявляються плітки, які досить часто призводять до конфліктних ситуацій.

 

Вправа «Плітка»

У вправі беруть участь 4 учасники заняття. Один із них залишається в кабінеті, а. інші три виходять за двері. Педагог зачитує певний текст першому гравцеві. Той слухає, запам’ятовує, а потім розповідає його наступному гравцеві, який заходить до кабінету. Після цього 2-й гравець передає інформацію наступному і так до останнього. Гравці заходять до кабінету по черзі.

Текс плітки:

«Сьогодні четвер. Погода кепська: хмарно, накрапає дрібний дощик. Настрій поганий, та ще й треба готуватися до завтрашньої контрольної з алгебри. Але хлопці збираються у кіно, на якийсь новий i досить цікавий фантастичний фільм. Але, в принципі, весь клас збирається на виставку собак, що розмістилася за кiнопалацом. Треба взяти З0 гривнів. Я не можу визначитися — куди все ж таки податися. Проблема. Складно. Нудно i сумно».

спілкування 4

Обговорення

До речі, факт перекручування і втрати інформації доведений багатьма психологами. Причини різні:

  • при переведенні думки в слова 30% інформації губиться;
  • 20% інформації втрачається при бідному словниковому запасі;
  • складна інформація;
  • неуважність слухачів;
  • обмежений час, подання інформації жужмом.

 

Невербальне спілкування

За даними психологів понад 50% комунікацій проходить без слів. Англійський психолог Майкл Арджайл вивчав під час кругосвітньої подорожі мову жестів і встановив, що в середньому протягом 1 години розмови, фін використовує жестів 1 раз; італієць – 80 разів; француз – 130 разів; мексиканець – 180 разів.

Невербальне спілкування – це спілкування пантомімою та мімікою.

Пантоміма – це мова жестів, поз, рухів тіла.

Міміка – це рух мязів обличчя, що виражає внутрішній емоційний стан.

 

Вправа «Зрозумій мене»

Вихованці об’днуються у 2 –і групи (команди).

Запрошується 1 представник від кожної команди, який отримує карточку із переліком 10 слів певної тематики

Завдання: протягом 1-ї хвилини. показати учасникам своєї команди по 10 слів певної тематики з допомогою міміки та жестів.

(Кожне наступне слово показується після відгадування його учасниками команди)

 

1 карточка Тема «Спорт»

Ворота, штанга, м’яч, медаль, секундомір, баскетбол, чемпіон, шолом, канат, суддя.

2 карточка Тема «Професії»

Стоматолог, фітнес-тренер, офіціант, менеджер, поет, балерина, журналіст, косметолог, секретар, пілот.

Отже, спілкування – це чи не найважливіша для людини річ і для того, щоб воно приносило задоволення і бажаний результат, слід виробити у собі ті якості, про які ми сьогодні говорили і пам’ятати вислів давньогрецького філософа Сократа: «Заговори, щоб я тебе побачив».

По закінченні години спілкування вихованці отримують пам’ятку із переліком правил успішного спілкування.

Правила успішного спілкування

1. Виявляй щирий інтерес до інших та будь уважним до людей.

2. Не принижувати самооцінку іншого, виявляй в нього гарні риси характеру. Не звинувачувачуй, не критикувати, не спробувавши зрозуміти іншу людину.

3.Будь уважним слухачем. Заохочуй інших розповідати про себе, веди  розмову довкола iнтересiв співрозмовника.

4. Посміхайся.

 

img14

 

 

docx
Додано
22 лютого
Переглядів
78
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку