Урок. Конспект уроку з математики для учнів 4 класу на тему "Повторення вивченого матеріалу про частини. Задачі на знаходження частини числа і числа за його частиною."

Про матеріал

Урок побудований у формі подорожжі 7 чудес України.

Узагальнити і систематизувати знання учнів про частини. Розвивати вміння знаходити частину числа та числа за його частиною, розв 'язувати складені задачі, які включають знаходження числа. Виховувати культуру усного і писемного математичного мовлення.

Перегляд файлу

7 чудес світу

Тема: повторення вивченого матеріалу про частини. Задачі на знаходження частини числа і числа за його частиною)

Мета: узагальнити і систематизувати знання учнів про частини. Розвивати вміння знаходити частину числа та числа за його частиною, розв ’язувати складені задачі, які включають знаходження числа. Виховувати культуру усного і писемного математичного мовлення.

Обладнання: таблиця ,ілюстрацій ний матеріал, друкований матеріал, роздатковий матеріал.

Хід уроку

І. Організаційний момент.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності

- У нас сьогодні буде непростий урок. На нашому уроці ми дізнаємось про 7 чудес світу. Отож, у вас на партах мають бути ручка, олівець, лінійка.

  1.          Узагальнення і систематизація знань.

а). Утворення і запис частин.

Першим чудом світу, з яким ми познайомимось, будуть Єгипетські піраміди, вони розташовані у місті Різа, що у Єгипті. Найвідомішою пірамідою, завдяки якій всі піраміди стали такими відомими, є піраміда Хеопса. Окрім них є ще піраміди таких фараонів як Хефрен, Мікерін.

  1.                Давайте детальніше розглянемо піраміду.
    1.          На скільки рівних частин поділено поверхню піраміди? (3) Скільки частин зафарбовано рожевим кольором? (1)

Яка частина поверхні піраміди зафарбована рожевим кольором? (1/3)

  1.          А ось ще одна піраміда.

На скільки рівних частин поділено поверхню цієї піраміди? (4)

Скільки частин зафарбовано рожевим? (1)

Яка частина поверхні піраміди зафарбована рожевим кольором? (1/4)

що означає число 1 ?

4 - що означає число 4?

  1.                Прочитай числа.

1 1   1 1   1  1

9 24 7 12 3 49

- Якщо ми виконаємо наступні завдання, то дізнаємось про наступне із семи чудес світу.

Зараз відкрийте свої зошити. Від попередньої роботи відступіть 4 клітинки і запишіть сьогоднішнє число, класна робота. Нижче - «Зоровий диктант».

- Нам потрібно записати числом зафарбовану частину фігури, (один біля дошки).

Відступіть одну клітинку і запишіть: «Завдання 641».

На малюнку зображено квадрати, які поділені на рівні частини. Яка з цих частин найбільша? Найменша? Запиши всі частини від найбільшої до найменшої.

Завдання 641.

1   1      1         1

23 4 16

Друге чудо світу - храм Артеміди, який розташований у Ефесі. Сьогодні це територія Туреччини. Цей храм виконував подвійну функцію - це був ринок і релігійний заклад. Хорам був збудований на честь грецької богині полювання Артеміди. Протягом віків храм не раз руйнували, а багатства викрадали грабіжники.

б) Знаходження частини числа.

Перед тим, як перейти до наступних завдань, хочу розповісти вам про третє з чудес світу. Це є Галікарнаський Мавзолей. Розташований він у столиці Карійського царства (нині це місто Бодру у Туреччині). Пишну триповерхову гробницю з мармуру звеліла збудувати дружина царя Мавсола після його смерті.

Зараз час попрацювати. Наше наступне завдання:

Як знайти

1/4 від 20? 1/5 від 500? 1/2 від 360 ? 1/10 від 1000? (5 ) ( 100) (              180)              (              100)

2. Наступне завдання:

Число

Знайти

 

27

Третину

9

12

Шосту частину

2

45

Дев’яту частину

5

36

Половину

18

  1.                У своїх зошитах відступіть одну клітинку і з початку рядка запишіть тільки відповіді:

1/3 доби = ? 1/4 години = ? 1/2 метра = ?   1/4 кілограма =              ?

(8год)               (15хв)              (50см)                       (250г)

( Один учень біля дошки)

Виконавши ці завдання ми підійшли до наступного дива світу - це висячі сади Семіраміди у Стародавньому Вавилоні. Щоб потішити свою дружину цар Навуходоносор, звелів спорудити штучні гори, на яких росли дерева, кущі, квіти. У колонах ховалися труби, по яких піднімали гори з Євфрату. З роками повені зруйнували славетні сади.

Трохи відпочили, а зараз час попрацювати . відкривайте підручники на сторінці 98, знайдіть завдання 642. Прочитайте задачу 1 і розгляньте її розв’язання .

Складіть подібні задачі, але з іншим сюжетом (не про дріт).

(Одну складену задачу записати)

Зараз покладіть ручки і послухайте про наступне диво світу. Ще одним чудом світу є статуя Зевса Олімпійського, вирізьблена з мармуру у V ст. до нашої ери знаменитим скульптором Фідієм. Головний Бог греків сидів на троні в золотому плащі і з золотим вінком на голові. За переказами статуя Зевса згоріла.

в) Знаходження числа за його частиною.

Зараз прочитайте задачу 2 на сторінці 99, завдання 642.

Задача 2.

Першого дня турист пройшов 24км , що становило % всього шляху. Який увесь шлях?

24 * 4 = 96 (км)

Відповідь : увесь шлях становить 24км.

Складіть подібну задачу, але з іншим сюжетом. (Одну з них розглядаємо усно).

Зараз прочитайте задачу 644.

Самостійно запишіть її розв’язання .

Накресліть відповідний відрізок

Хто виконає - дивиться на мене.

Обміняйтеся зошитами з сусідом по парті і перевірте, чи правильно ваші друзі накреслили відрізки (виміряйте лінійками).

Фізкультхвилинка.

Хто там, хто там вже втомився?

І на ліво нахилився.

Треба всім нам разом встати Фізкультпаузу почати.

Руки вгору, руки в боки,

І зробіть чотири кроки.

Руки вгору, руки вниз,

На сусіда подивись І тихесенько сідай - Працювати починай.

  1.           Розвиток математичних здібностей.

Тепер прийшов час дізнатися про шосте чудо світу. Це статуя Геліоса в Родосі. Гігантська бронзова статуя бога сонця Геліоса , споруджена на острові Родос, що в Егейському морі. Вона стояла над входом у порт. За переказами, кораблі з вітрилами вільно пропливали між ногами Колоса. Статуя була зруйнована під час землетрусу.

Зараз час повернутися до підручників. Знайдіть задачу 645 на сторінці 99. Прочитайте її самостійно.

Задача 645.

Для школи придбали 240 квитків у цирк, та 420 квитків у театр. Четверту частину квитків у цирк та              шосту частину квитків              у               театр віддалиучням початкових класів. Скільки всього квитків віддали учням початкових класів?

Куди придбали квитки для школи?

Скільки придбали квитків у цирк? ( 240 )

Скільки придбали квитків у театр? ( 420 )

Яку частину квитків у цирк віддали учням початкових класів? (1/4)

Яку частину квитків у театр віддали учням початкових класів? (1/6)

 

Придбали

Віддали

 

 

1

Цирк

240 квитків

4

 

 

1

Театр

420 квитків

6

До задачі подано план розв’язування. Прочитайте перше запитання

плану.

Яку дію треба виконати, щоб дати відповідь на запитання? (ділення)

Яке число на яке число будемо ділити? (240 : 4 = 60)

Прочитайте друге запитання плану.

Яку дію потрібно виконати, щоб відповісти на запитання? (ділення)

Яке число на яке число будемо ділити? (420 : 6 = 60)

Прочитайте запитання плану.

Яку дію потрібно виконати, щоб відповісти на це запитання? (додавання)

Яке число до якого будемо додавати? (60 + 70 = 130)

План розв’язування

 Скільки квитків у цирк віддали учням початкових класів?

Скільки квитків у театр віддали учням початкових класів?

 Скільки квитків разом віддали учням початкових класів?

Задача 645.

  1. 240 : 4 = 60 (кв.)
  2. 420 : 6 = 60 (кв.)
  3. 60 + 70= 130 (кв.)

Відповідь: учням початкових класів всього віддали 130 квитків.

240 : 4 + 420 : 6 = 130 (кв.)

Давайте запишемо задачу з коментуванням.

Підсумок уроку.

І ось, нарешті, останнє сьоме чудо світу. Це маяк на острові Форос, що поблизу Олександрії, збудований близько 280 року до нашої ери. Світло вогнища, що палало на вершечку маяка, вказувало шлях кораблям. Олександрійський маяк був зруйнований під час землетрусу.

Ось ми дізнались про всі сім чудес світу.

А зараз погляньте на таблицю:

  1.                1/2, 1/3, 1/4 від 1200?

(600, 400, 300)

  1.                Робота з кругами.

Ми познайомилися з усіма чудесами світу і на цьому наш урок завершений.

 

docx
Додано
8 лютого 2018
Переглядів
3603
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку