Гра «Історичний калейдоскоп»
Гра «Історичний калейдоскоп» проводиться по темах «Українська революція»
та «Україна в боротьбі за збереження державної незалежності».
Мета: сприяти поглибленню знань з історії, розвитку пізнавальних здібностей, створенню умов для самореалізації, спонукати до самоосвіти та самовдосконалення; виховувати почуття національної гідності.
(У грі беруть участь 2 команди з 10 – х класів)
Структуру гри показано на дошці.
Гра «Історичний калейдоскоп» складається з 6 конкурсів.
Перший конкурс «СИНТЕЗАТОР»
Викресліть одне положення, яке не відповідає логіці добірки, та поясніть свій вибір. Кількість правильних відповідей становить кількість балів.
І команда
ІІ команда
Другий конкурс «Без права на помилку»
Я вам зачитуватиму біографію історичного діяча, перебіг певної події, витяги з документів. А ви по черзі маєте назвати: історичного діяча, подію про яку йдеться, назву документу. За кожну правильну відповідь 1 бал.
Третій конкурс «Бліц - інтерв´ю»
Назвіть історичного діяча, який вам найбільше запам’ятався. Вкажіть причину зробленого вами вибору. Вам дається 2 хвилини для того, щоб коротко дати характеристику його діяльності. (5 основних речень). За повну змістовну відповідь – 5 балів.
(Учні вибрали Михайла Грушевського та Євгена Петрушевича)
Четвертий конкурс «Розгадати кросворд»
І команда («Українська революція 1917 – поч.. 1918 року»)
КРОСВОРД:
По горизонталі: 6. Голова УЦР. 8. Голова Генерального Секретаріату УЦР. 9. Російський генерал, що організував заколот з метою встановлення військової диктатури. 11. Голова першого російського Тимчасового уряду. 12. Голова другого російського Тимчасового уряду. 13. Керівник «самостійників».
По вертикалі: 1. Син українського письменника, який брав участь у поході радянських військ на Київ у січні 1918 року. 2. Видатний борець за незалежність України, чиє ім´я носив полк, сформований самостійниками. 3.Секретар військових справ ГС УЦР. 4. Командувач радянських військ, за наказом якого Київ було піддано п’ятиденному артилерійському обстрілу. 5. Автор вірша «Пам’яті тридцяти». 7. Імя цієї людини носив військовий клуб, очолюваний Міхновським. 10. Голова російського Раднаркому.
|
|
1 |
|
|
|
|
||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||
|
|
|
||||||||||||||||||||
|
2 |
|
|
|||||||||||||||||||
3 |
|
4 |
|
|
|
5 |
||||||||||||||||
|
|
6 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||
|
|
7 |
|
|
|
|
||||||||||||||||
|
|
8 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||
9 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||||
|
|
|
|
|
10 |
|
||||||||||||||||
11 |
|
|
|
|
|
12 |
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||||||
13 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||
|
|
|
|
|||||||||||||||||||
Відповіді:
По горизонталі: 6. Грушевський 8. Винниченко 9. Корнілов 11. Львов
12. Керенський 13. Міхновський
По вертикалі: 1. Коцюбинський 2. Хмельницький 3. Петлюра 4. Муравйов
5. Тичина 7. Полуботок 10. Ленін
ІІ команда ( «Україна в боротьбі за збереження державної незалежності 1918 – 1920 рр.»)
КРОСВОРД:
По горизонталі: 2. Збройне та всі інші форми втручання однієї держави у внутрішні справи іншої. 3. Гетьман Української держави в 1918 – 1919 рр.
5. Активна боротьба реакційних сил проти наростаючої революції. 7. Монархічна форма правління в Україні. 8. Домовленість між представниками різних думок, досягнута шляхом взаємних поступок. 11. Колегіальний орган виконавчої влади, який складається з декількох осіб. 12. Командир Січових стрільців.
По вертикалі:2. Мирний договір між УНР та Німеччиною. 3. Ініціатор створення самостійної Комуністичної партії (більшовиків) України. 4. Стан населення, який спробував відновити в Україні Скоропадський. 6. Група чи партія, не згодні з політикою офіційної влади. 9. Керівник повстанського руху на Гуляйпольщині. 10. Національна грошова одиниця, запроваджена Радою Міністрів Гетьманату.
|
1 |
|
|||||||||||||||
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||
|
|
||||||||||||||||
|
|
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4 |
|
|
|||
|
|
|
|
|
|||||||||||||
5 |
6 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||
|
|
|
|
||||||||||||||
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||
|
|
|
|
|
|||||||||||||
|
|
8 |
|
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
|||||
|
|
|
|
|
|
||||||||||||
|
|
|
10 |
|
|
|
|
|
|||||||||
|
|
|
|
|
|||||||||||||
|
11 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||
|
|
|
|||||||||||||||
12 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||
|
|
|
|||||||||||||||
Відповіді:
По горизонталі: 1. Берестейський 3. Скоропадський 5. Контрреволюція 7. Гетьман 8. Компроміс 11. Директорія 12. Коновалець
По вертикалі: 1. Інтервенція 3. Скрипник 6. Опозиція 9. Махно 10. Гривня
П’ятий конкурс «ФОТОСПАЛАХ»
Подивіться на кросворд на плакаті. Він – незвичайний. У ньому зазначені відповіді, а вам потрібно підібрати до вказаних слів запитання. Команди відповідають по черзі. За кожне правильне запитання 1 бал.
СЛОВА З КРОСВОРДУ:
Шостий конкурс «СПРИНТ»
Я буду зачитувати запитання. Право відповідати має кожен учасник з команди ( хто першим підніме руку). Перемогу отримає та команда в якій буде найбільша кількість правильних відповідей.
Запитання: