Гра «Квадрат-трансформер»

Про матеріал
Ігри Воскобовича - не просто приємне проведення часу для дітей. Вони є по-справжньому розвиваючими, причому розвивають особистість дитини всебічно, в різних напрямках. Користь цих ігор полягає в тому, що в процесі занять активно використовується: • логічне мислення; • творче, або образне сприйняття; • дрібна моторика (і, як наслідок, розвиток мовлення); • математичне мислення (вивчення геометрії - яскравий тому приклад); • уваги (дитина вчиться концентруватися, не відволікатися); • прагнення виконати поставлене завдання і отримати результат; • пам'ять; • інтелект; • уява (багато гри засновані на казках).
Перегляд файлу

Знайомство з «Квадратом-трансформером»

Особисто мені подобається знайомити дітей з цією надзвичайно цікавою грою, використовуючи «Квадрат-трансформер», який прийшов в гості до дітей і хоче з ними познайомитися:

До нас сьогодні завітай незвичайний гість. Це – «Квадрат-трансформер». Прислухайтеся, він  хоче вам  щось сказати:

- Мене звуть Квадрат-трансформер. Я - незвичайний квадрат. А як вас звати і скільки вам  років? Чотири, п'ять, а може бути, навіть сім? Сподіваюся, вам буде цікаво грати зі мною. Я буду розкривати свої секрети - чому я незвичайний. В іграх зі мною вам будуть допомагати очі і пальці. Обведіть мене пальчиком. Краще це робити вказівним пальцем правої руки, а очі нехай уважно стежать за пальчиком.

Побіг пальчик направо, обігнув куточок, опустився вниз, знову обігнув куточок, побіг вліво, обігнув куточок, піднявся наверх.

Уф! Втомився, весь квадрат оббіг.

Відпочили? А тепер спробуйте самі, без підказки, оббігти квадрат, але в іншу сторону, вголос переказуючи свій шлях.

З честю впоралися із завданням? Молодці!

Подібні вправи допомагають дитям удосконалювати процеси сприйняття, виробляють координацію руки, очей, що забезпечує максимальне накопичення інформації про величину, форму, просторове положення. Можна це робити як з групою дітей, так і індивідуально.

Изображение

«Граємо в хованки»

- Ви вже здогадалися, чому я незвичайний квадрат? Так, в мені, як в мотрійці, ховається ще один квадрат, але трохи менше, а в ньому ще чотири. Можете знайти ще чотири квадрати? Покажіть мені їх, будь ласка.

Изображение

А тепер обведіть всі квадрати фломастером. Якщо ви знайшли 5 квадратів - добре, якщо 6 - чудово, якщо все 10 квадратів - чудово! Так, це була дуже важка гра.

«Знайомство триває»

А зараз спробуйте скласти квадрат навпіл. Так, це можна зробити по-різному. Є 4 способи. - Які фігури у вас вийшли?

Обведи трикутник вказівним пальцем (ви вже вмієте це робити). А тепер уважно розглянемо трикутник. Скільки в ньому ховається квадратів? Скільки в ньому заховано трикутників? Ви  знайшли 8 - добре, 10 - чудово, 16 - чудово!

ИзображениеМаленька підказка: обведіть два маленьких трикутника, і у вас вийде «середній» трикутник. У цьому загадковому великому трикутнику ховається ще одна фігура. Ти здогадався, яка?

ИзображениеИзображение

 

  Трикутники                                      Прямокутники

 

 

«Знайомство з квадратом триває»

- Ви вже багато про мене знаєте, - почав свою розповідь Квадрат, - сьогодні я розповім вам  про свої лінії-дороги.

- Проведіть пальчиком по лінії, яка з'єднує кути квадрата, - це діагональ. А чи є ще одна діагональ, яка з'єднує протилежні кути? Тільки давайте домовимося: коли ви показуєте діагональ, проведіть пальчиком по всій її довжині, від початку до кінця.

- Зігніть квадрат по діагоналі. Яка фігура вийшла? Правильно - трикутник. А, може бути, ви здогадаєтесь, яка фігура утвориться, якщо зігнути квадрат по другій діагоналі?

- Якщо хочете, обведіть діагоналі великого квадрата синім кольором, меншого квадрата - зеленим кольором, діагоналі маленьких квадратів - червоним кольором.

«Подорож в квадраті»

Для того, аби дослідити з дітьми «Квадрат Воскобовича», я пропоную їм «подорож» діагоналями квадрата разом з новим другом.

- Знаєте, що я вам хочу запропонувати? - сказав Квадрат, - давай покатаємося моїми дорогами-діагоналями. Що буде у нас машиною? Звичайно, пальчик. Мандрівники повинні все знати про ті місця, де вони подорожують.

- Покажіть мені найбільший квадрат,  менший квадрат, маленькі квадрати і, нарешті, самі маленькі квадратики.

- А тепер ще раз погуляємо всіма дорогами-діагоналями. Ви звернули увагу, що всі діагоналі перетинаються в одній точці? Це - центр. З центру ми і почнемо нашу подорож.

 

Изображение 

 

 

 

-Так, я забув вам сказати одне правило: не можна їздити по діагоналях маленьких квадратів. Давайте цифрами позначимо початок і кінець дороги. Які ж дороги для нас заборонені: 0-1, 2-8, 0-3, 2-4, 4-6, 0-5, 0-7, 6-8, чи не так?

- З центру «0» ми їдемо в місто «1». За якою дорогою поїдемо? Які у вас варіанти? Можна вибирати і об'їзні дороги. Отже, почали: 0-8, 8-1 ...

- Ви знайшли два варіанти доріг - добре, чотири - чудово, шість - чудово! Які дороги вийшли у вас найкоротші?

«Загадка»

Під час гри з «Квадратом Воскобовича» я також використовую цікаві загадки, які діти з радістю розгадують. Діти можуть загадувати подібні загадки своїм друзям, сестричкам і братикам, батькам.

Изображение
- А зараз маленька загадка. Чим відрізняється мишка від їжачка? А чим вони схожі?

                            Мишка                                                   Їжак

 

 

«Загадки тривають»

- Я придумав для вас дуже цікаву гру, - сказав Квадрат. - Закрийте очі і на дотик визначте, яка фігура або який предмет перед вами. Загадайте такі ж загадки мамі.

«Філософія Квадрата»

Взалежності від того, як подивитися на квадрат, дитина може побачити зовсім різні фігурки, предмети… Тому, разом з «Квадратом-трансформером», я пояснюю це дітям таким чином:

- Ви любите чудові перетворення? - запитав Квадрат. - А знаєте, вони дуже часто починають відбуватися, коли ми по-різному дивимося на один і той же предмет.

- Подивіться, що це? Туфелька, черевичок. Трішечки  поверніть - дятел. А у що може перетворитися дятел?

 

docx
Додано
4 квітня
Переглядів
137
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку