«Ігровізор»
«Ігровізор» - це унікальний інтелектуальний тренажер педагога-винахідника В’ячеслава Воскобовича. Незважаючи на лаконічну форму, він володіє великим навчальним змістом. Він являє собою папку, куди вкладаються аркуші із завданнями. Основа папки ламінований картон формату А4, з'єднаний блокнотний пружиною з щільним прозорим пластиком. Малюк вкладає лист ігрового завдання в папку і виконує завдання фломастером на водній основі. Фломастер залишає яскравий слід, який легко стирається сухою паперовою серветкою.
«Іговізор» особливий також тим, виконуючи завдання, дитина може оцінити свій результат і виправити помилку.
За допомогою «Ігровізора» можна багаторазово використовувати друковані завдання: лабіринти, завдання знайди пару, викресли зайві і інші. Потрібно підкласти аркуш із завданням під прозорий аркуш пластику, і можна виконувати його маркером. Або просто можна намалювати завдання на верхньому аркуші. Саме завдання залишається чистим, і потім можна використовувати його знову. Пластиковий шар «Ігровізора» трохи електризує папір і він не зрушується при малюванні на ньому. Пластик «Іровізора» завжди рівний і гладкий. «Ігровізор» дуже зручний для графічних диктантів.
У кутах аркуша розташовані тварини, які є мітками понять «верхній / нижній» і «правий / лівий»:
Лев - Лівий Верхній.
Павич - Правий Верхній
Лань - Лівий Нижній
Поні - Правий Нижній
Посібник може бути використано як альбом для малювання, зошит для вирішення геометричних завдань та прописів. Картате поле - відмінна основа для відточування творчих і технічних навичок. Можна запропонувати дитині намалювати зображення по клітинках чи зафарбовати середину «Ігровізора», намагаючись не виходити за межі. Також можна створити малюнок в одній половині поля та домалювати його дзеркальне відображення в іншій. «Ігровізор» розвиває просторові уявлення дітей. Для цього слід виконувати з дітьми такі завдання: попросіть дитину намалювати що-небудь в правому верхньому куті, а потім - в лівому нижньому. Намалюйте картинку самі і запропонуйте дитині повторити. Використовуйте клітини для навчання письма- пишіть друковані літери і цифри контролюйте їх розмір.
Методика Воскобовича передбачає активну роботу з персонажами казок «Фіолетового лісу» і «Коврографом». «Ігровізор» створений як паперовий варіант останнього і виконує схожі функції. За його допомогою можна працювати з простором на площині, числами і розмірами. Але завдяки додатковим посібникам на кшталт «Лабіринту букв» дитина вчиться не тільки рахувати, а й писати. Вона проходить лабіринти, з'єднує фігури, обводить намальовані предмети.
У комплекті з «Ігровізором» йдуть маркер, спеціальні додатки «Катя, Рижик і рибка», «Ігровий калейдоскоп 1», «Лабіринти цифр», «Лабіринт букв. Приголосні» та «Лабіринт букв. Голосні ».
Технологія Воскобовича «Казкові лабіринти гри» допомагає розробити повноцінні і цікаві заняття. Також можна використовувати разом з «Ігровізором» персонажа Околесика, який знайомить дітей з лабіринтами, розповідає історії і допомагає виконувати завдання.
Посібник удосконалює три групи навичок: аналітичні, творчі, моторні. У грі дитина зміцнює руку, удосконалює координацію, розвиває дрібну моторику.
Ігровий тренажер «Ігровізор» розроблений таким чином, щоб створити педагогу, вихователю, дорослому широкий вибір можливостей навчання, самореалізації, фантазування разом з дітьми. Але гра – це не тільки технологія розвитку. Побудована по принципу досягнення, гра розроблена з можливістю діагностики динаміки формування навичок та умінь, дозволяє розвивати найбільш слабкі сторони, шляхом спостереження, складання індивідуальних карт та спеціальної діагностики.
Цей посібник можна зробити власними руками. Для цього слід лише роздрукувати листок А4 із зображенням «Ігровізора» (я розробила український варіант) та закупити маркери на водній основі.
Я використовую «Ігровізор», проводячи графічний диктант, штрихування на аркуші паперу. Діти порівнюють отриманий результат за зразком, переносять зображення по клітинках, закріплюють орієнтування на аркуші паперу.
Дитині цікавіше писати цифри не олівцем і ручкою на звичайному папері, а шнурочком чи незвичайним маркером на «Ігровізорі», який можна витерти серветкою.