Гра "Математичний Форт Буаяр"

Про матеріал

Гра, яку можна провести під час тижня математики. Цікаві конкурси, змагання розширюють знання учнів з математики, розвивають логічне мислення, вміння працювати в команді.

Перегляд файлу

Математичний ФОРТ БУАЯР

В грі може брати участь необмежена кількість команд. Вчителю математики необхідна допомога колег у проведенні цього заходу. У призначений час кожен викладач, що відповідає за свою «кімнату» має знаходитись на місці.

 Початок гри: в грі можуть брати участь від 1 і більше команд. Команди збираються в холі ( біля скарбнички) і отримують маршрутні листи, в яких вказано порядок пересування по форту. Кожній команді надається відповідний колір, тобто колір їхніх ключів, які необхідно зібрати в кожній кімнаті. Деякі кімнати вказані точно за номерами кабінетів, а деякі зашифровані, і щоб знайти відповідну кімнату, треба розв’язати логічну чи математичну задачу. Після того, як команда збере всі ключі, які зможе, вона прямує до «скарбнички» і записує відгадане слово, підказки до якого записані на звороті кожного ключа.

Кімната І «Історична».

Умова гри. На перебування в кімнаті відводиться 3 хвилини. Завдання полягає в тому, щоб відповісти на історичне питання викладача. Якщо команда не змогла відповісти на питання, вона може взяти наступне, але якщо 3 хвилини минули, команда залишає кімнату.

Питання.

  • Цей стародавній філософ народився у місті Самосі і створив власну школу. Він брав участь у 58-х Олімпійських іграх, що проходили в 548 році до н.е. (Піфагор)
  • Які числа піфагорійці називали досконалими? (Числа, в яких сума власних дільників, дорівнює самому числу, наприклад, 6=1+2+3)
  • Який видатний математик запропонував для форсування річки провести канал, у який тимчасово відвели русло? (Фалес Мілетський)
  • Який східний древній математик відомий всьому світові ще і як видатний поет? (Омар Хайям)
  • Цей східний вчений брав участь у впорядкуванні календаря при Маліншаху? І цей календар був навіть більш точним, ніж сучасний.     (Омар Хайям)
  • Цей вчений жив в Сіракузах і відомий як математик і механік. Він створив гвинт, за допомогою якого вода постачалась на все місто. (Архімед)
  • Цей вчений загинув від руки римського солдата піч час роботи над своїми кресленнями. (Архімед)
  • Цей східний вчений досліджував і керував роботою по вимірюванню довжини земного меридіану. (Ал Хорезмі)
  • Цей французький вчений вивів теорему про властивості коренів квадратного рівняння. (Франсуа Вієт)
  • Цей французький вчений першим запропонував позначати в театрі кожне крісло за допомогою ряду і місця , чим користуються і до нашого часу. Цей винахід він розвив у методі координат, який носить його імя. (Рене Декарт)
  • У дитинстві батько навіть забороняв йому займатись математикою, але його наполегливість взяла своє. Цей вчений знаменитий тим, що створив першу обчислювальну машину, його імя носить одна з програм програмування. (Блез Паскаль)
  • Цей видатний фізик і математик в дитинстві мав дуже слабке здоровя, але одна бійка заставила його змінити ставлення до навчання і згодом він став дуже знаменитим вченим. Про кого йдеться? (Ісаак Ньютон)
  • Свій науковий твір ця російська вчена надіслала до Французької Академії під девізом «Говори, що знаєш, роби, що зобов’язаний, бути чому бути» і отримала премію у 5000 франків. (Софія Ковалевська)
  • Якби батьки не покарали цю дівчинку за провину і не закрили б у кімнаті, де за браком шпалер стіни були обклеєні сторінками з математичного підручника, можливо світ не отримав би одного з видатних вчених. Про яку дівчинку йдеться? (Софія Ковалевська)

 

ІІ кімната «Англійська»

Умова гри. Перед гравцями таблиця з 17 англійськими словами і 16 карток з перекладом цих слів. Необхідно до кожного слова подати переклад, а номер того слова, до якого перекладу не знайдеться і є номер кишені, в якій знаходиться ключ (перед гравцями знаходиться окремий плакат з пронумерованими кишеньками). На перебування в кімнаті 5 хвилин.

1

Function

Функція

2

Number

Число

3

Line

Лінія

4

Crapca

Точка

5

Circle

Круг

6

Square

 

7

Oval

Овал

8

Tangle

Трикутник

9

Plus

Плюс

10

Minus

Мінус

11

Graphic

Графік

12

Parallel

Паралель

13

Summary

Сума

14

Mathematics

Математика

15

Percent

Відсоток

16

One haif

½

17

Ray

Промінь

 

 ІІІ кімната «Арифметична»

Умова гри. На дошці дві таблиці, на одній – приклад, який треба розв’язати; на другій – кишені, в одній з яких ключ-підказка.

Приклад гравці розв’язують по одній дії кожен, якщо хтось помиляється, то наступний гравець повинен виправити помилку. Коли приклад буде розв’язаний, то ключ можна буде взяти у кишені з зазначеною відповіддю. На перебування у кімнаті – 7 хвилин.

ІVкімната Доктора Мольфара.

Учень, переодягнений у старця Мольфара, пропонує одному з гравців зіграти у старовинну гру Баше.

Умова гри. Перед гравцями 30 предметів (наприклад, олівці). За кожен хід гравець може взяти від 1 до 4 предметів. Програє той, хто вимушений взяти останній предмет. Якщо гравець виграє, Доктор Мольфар віддає ключ.

V кімната «Логічна»

Умова гри. Гравцям пропонується за 7 хвилин розв’язати 3 логічні задачі. Якщо вони вклалися в час, то отримують ключ.

Задача 1. По периметру прямокутної клумби необхідно посадити 14 кущів так, щоб вздовж кожної сторони росло по 4 кущі.

Задача 2. Під час ранкової зарядки учні вишикувались у шеренгу по одному з інтервалом у 1 м. Довжина шеренги 30 м. Скільки учнів на зарядці?

Задача 3. Летіла зграя гусей: один попереду, один між двома і три вряд. Скільки їх було?

VI кімната «Літературна»

Гравцям пропонується витягти один з квитків: «казки», «приказки та прислів’я», «твори світової літератури».

 Умова гри.  Літератор і гравці мають по черзі називати казки, в назвах яких є числа. Виграє той, хто останнім називає твір. На перебування в кімнаті – 5 хвилин. Якщо гравці перемагають, літератор віддає їм ключ-підказку.

VII кімната «Загадкова»

В цій кімнаті не треба виконувати ніяких завдань. Єдина задача – це знайти цю кімнату, сказати пароль і отримати довгоочікуваний ключ. Задача: У номері цього кабінету одиниць у 3 рази більше, ніж десятків, а сума цифр становить 8. Пароль: «Буратіно не загубив у вас ключика?» Відгук: «Нарешті, я стомилася його охороняти!» Якщо команда не змогла відгадати номер кімнати, вихід один: стукати у всі двері і казати пароль, але це забере більше часу.

Фінал гри

Коли гравці обійшли всі кімнати і зібрали всі можливі ключі, вони приходять до «скарбнички», де прикріплені до стіни звичайні папки на зав’язках (в яких покласти призи), і пишуть на них відгадане слово. Доктор Мольфар, якщо слово відгадане правильно, смикає за зав’язку папки і звідти висипаються призи.

Підказки:

1 команда

2 команда

  1. F
  1. Площа
  1. +
  1. 4
  1. Довжина=0

3.90о

  1. Вершина

     4.Фігура

  1. Вони є в кожній книзі

     5.Паралелограм його батько

  1. Вони дуже непомітні

     6.d1=d2

  1. Іноді вчитель ставить їх у журналі і пропонує довчити урок

      7.d1 перпендикулярна до        d2

Відповідь: точка

Відповідь: квадрат

 

 

 

 

 

docx
Додано
30 січня 2018
Переглядів
836
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку