Гра, яку можна провести під час тижня математики. Цікаві конкурси, змагання розширюють знання учнів з математики, розвивають логічне мислення, вміння працювати в команді.
Математичний ФОРТ БУАЯР
В грі може брати участь необмежена кількість команд. Вчителю математики необхідна допомога колег у проведенні цього заходу. У призначений час кожен викладач, що відповідає за свою «кімнату» має знаходитись на місці.
Початок гри: в грі можуть брати участь від 1 і більше команд. Команди збираються в холі ( біля скарбнички) і отримують маршрутні листи, в яких вказано порядок пересування по форту. Кожній команді надається відповідний колір, тобто колір їхніх ключів, які необхідно зібрати в кожній кімнаті. Деякі кімнати вказані точно за номерами кабінетів, а деякі зашифровані, і щоб знайти відповідну кімнату, треба розв’язати логічну чи математичну задачу. Після того, як команда збере всі ключі, які зможе, вона прямує до «скарбнички» і записує відгадане слово, підказки до якого записані на звороті кожного ключа.
Кімната І «Історична».
Умова гри. На перебування в кімнаті відводиться 3 хвилини. Завдання полягає в тому, щоб відповісти на історичне питання викладача. Якщо команда не змогла відповісти на питання, вона може взяти наступне, але якщо 3 хвилини минули, команда залишає кімнату.
Питання.
ІІ кімната «Англійська»
Умова гри. Перед гравцями таблиця з 17 англійськими словами і 16 карток з перекладом цих слів. Необхідно до кожного слова подати переклад, а номер того слова, до якого перекладу не знайдеться і є номер кишені, в якій знаходиться ключ (перед гравцями знаходиться окремий плакат з пронумерованими кишеньками). На перебування в кімнаті 5 хвилин.
1 |
Function |
Функція |
2 |
Number |
Число |
3 |
Line |
Лінія |
4 |
Crapca |
Точка |
5 |
Circle |
Круг |
6 |
Square |
|
7 |
Oval |
Овал |
8 |
Tangle |
Трикутник |
9 |
Plus |
Плюс |
10 |
Minus |
Мінус |
11 |
Graphic |
Графік |
12 |
Parallel |
Паралель |
13 |
Summary |
Сума |
14 |
Mathematics |
Математика |
15 |
Percent |
Відсоток |
16 |
One haif |
½ |
17 |
Ray |
Промінь |
ІІІ кімната «Арифметична»
Умова гри. На дошці дві таблиці, на одній – приклад, який треба розв’язати; на другій – кишені, в одній з яких ключ-підказка.
Приклад гравці розв’язують по одній дії кожен, якщо хтось помиляється, то наступний гравець повинен виправити помилку. Коли приклад буде розв’язаний, то ключ можна буде взяти у кишені з зазначеною відповіддю. На перебування у кімнаті – 7 хвилин.
ІVкімната Доктора Мольфара.
Учень, переодягнений у старця Мольфара, пропонує одному з гравців зіграти у старовинну гру Баше.
Умова гри. Перед гравцями 30 предметів (наприклад, олівці). За кожен хід гравець може взяти від 1 до 4 предметів. Програє той, хто вимушений взяти останній предмет. Якщо гравець виграє, Доктор Мольфар віддає ключ.
V кімната «Логічна»
Умова гри. Гравцям пропонується за 7 хвилин розв’язати 3 логічні задачі. Якщо вони вклалися в час, то отримують ключ.
Задача 1. По периметру прямокутної клумби необхідно посадити 14 кущів так, щоб вздовж кожної сторони росло по 4 кущі.
Задача 2. Під час ранкової зарядки учні вишикувались у шеренгу по одному з інтервалом у 1 м. Довжина шеренги 30 м. Скільки учнів на зарядці?
Задача 3. Летіла зграя гусей: один попереду, один між двома і три вряд. Скільки їх було?
VI кімната «Літературна»
Гравцям пропонується витягти один з квитків: «казки», «приказки та прислів’я», «твори світової літератури».
Умова гри. Літератор і гравці мають по черзі називати казки, в назвах яких є числа. Виграє той, хто останнім називає твір. На перебування в кімнаті – 5 хвилин. Якщо гравці перемагають, літератор віддає їм ключ-підказку.
VII кімната «Загадкова»
В цій кімнаті не треба виконувати ніяких завдань. Єдина задача – це знайти цю кімнату, сказати пароль і отримати довгоочікуваний ключ. Задача: У номері цього кабінету одиниць у 3 рази більше, ніж десятків, а сума цифр становить 8. Пароль: «Буратіно не загубив у вас ключика?» Відгук: «Нарешті, я стомилася його охороняти!» Якщо команда не змогла відгадати номер кімнати, вихід один: стукати у всі двері і казати пароль, але це забере більше часу.
Фінал гри
Коли гравці обійшли всі кімнати і зібрали всі можливі ключі, вони приходять до «скарбнички», де прикріплені до стіни звичайні папки на зав’язках (в яких покласти призи), і пишуть на них відгадане слово. Доктор Мольфар, якщо слово відгадане правильно, смикає за зав’язку папки і звідти висипаються призи.
Підказки:
1 команда |
2 команда |
|
|
|
|
|
3.90о |
|
4.Фігура |
|
5.Паралелограм його батько |
|
6.d1=d2 |
|
7.d1 перпендикулярна до d2 |
Відповідь: точка |
Відповідь: квадрат |