Мета: Закріплювати вміння й навички учнів виконувати додавання й віднімання чисел у межах 10; розвивати та коригувати обчислювальні навички учнів, логічне мислення, пам`ять, просторове уявлення, зорове сприйняття, увагу; виховувати дружне ставлення до товаришів; бажання допомоги іншим.
Урок-гра
Тема. Вправи на засвоєння таблиць додавання і віднімання в межах 10.
Мета. Закріплювати вміння й навички учнів виконувати додавання й віднімання чисел у межах 10; розвивати та коригувати обчислювальні навички учнів, логічне мислення, пам»ять, просторове уявлення, зорове сприйняття, увагу; виховувати дружне ставлення до товаришів; бажання допомоги іншим.
Обладнання. Казковий будиночок, який складається з частин-блоків, сходинки з прикладами, цеглинки-відповіді, індивідуальні картки, малюнковий план уроку, набір геометричних фігур, мультимедійна презентація.
Хід уроку
І. Організація класу.
- Починаємо урок математичний.
Він сьогодні має бути…
Прогнозування та формулювання очікуваних результатів.
-А яким, на вашу думку, має бути наш урок? (Урок має бути цікавим,корисним, повчальним, змістовним. Ми будемо дисциплінованими, уважними, зібраними, активними.)
Вправа «Вузлики».
-Отже, якщо ми будемо такими, разом проведемо творчий та продуктивний урок. А мені дуже приємно навчати тих, хто… Кого саме дізнаєтесь, склавши із розсипанки слів речення.
( навчати, Добре, знати, хто, хоче, все, того)
Добре того навчати, хто хоче все знати.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності.
-Погляньте (слайд 1):
Виростають скрізь будинки.
Хто ж докупи склав цеглинки?
Хто тут стіни мурував,
Нам будинки збудував? (Будівельники)
-Сьогодні на уроці ми теж будемо маленькими «будівельниками». Щоб дізнатися, що саме ми будемо споруджувати, давайте виконаємо вправу «Зроби так».
Дітям роздаються геометричні фігури різного кольору та розміру.
-Візьміть у руки прямокутник коричневого кольору, покладіть його внизу на парті.Візьміть квадрат білого кольору, покладіть над прямокутником. Трикутник червоного кольору покладіть зверху. Візьміть прямокутник синього кольору, покладіть всередині квадрата. Що ми побудували? (Дім)
ІІІ.Повідомлення теми і мети уроку.
Ознайомлення з малюнковим планом (слайд 2)
-Як ви думаєте, що можуть означати ці умовні знаки.
Учні розшифровують, над чим вони будуть працювати протягом уроку.
-Після усних обчислень та математичного диктанту ми будемо розв»язувати приклади і задачі, працюватимемо з геометричним матеріалом та цікавими завданнями творчого характеру.
-Сподіваюсь, що ви справитесь з усіма завданнями.
ІV.Узагальнення і систематизація набутих знань.
Усна лічба.Гра «Сходинки» (слайд 3)
-Зараз спробуємо побудувати сходинки до нашого будинку. Ділимось на групи, утворюємо три будівельні бригади по рядах. Записуємо відповіді до прикладів, починаючи від нижньої сходинки.
9+1 6+3 7+1
5-4 9-4 4-4
4+3 5+3 8+2
7-1 8-2 9-3
2+5 3+1 5+2
-Ви добре рахували, а тому ми можемо закласти фундамент нашого будинку.
Фундамент – це основа всього будинку.Він має бути міцним. Такою основою математики є усні обчислення, а тому вони повинні бути досконалими.
Каліграфічна хвилинка.
-Відкрийте зошити і запишіть цифру 6 стільки разів, скільки кожному з вас років.
Математичний диктант.
-Запишіть суму чисел 5 і 4.
- Число 2 збільшіть на 3.
-На скільки 8 менше від 10?
-Число 9 зменшіть на 6.
-Від 8 відніміть 3.
-Знайдіть різницю чисел 7 і 5.
-На скільки 8 більше від 7?
Перевірка за малюнками-«цеглинками» (9,5,2,3,5,2,1) (слайд 4)
-Ми успішно виконали це завдання і можемо побудувати перший поверх нашого будинку.
Фізкультхвилинка.
Вже втомились ви учитись? Треба трішки відпочити.
Всі з-за парти підвелись і навшпиньки потяглись.
Руки вгору, руки в боки, уперед прогнулись трохи.
Руки в ліктях всі зігнули і коліном їх торкнули.
А тепер присіли, встали, у долоні поплескали,
В різні боки повернулись.
Ще раз дружно всі присіли і за парти тихо сіли.
Робота над прикладами.
-Уявіть, що числа живуть у двоквартирних будиночках. Одні з них ми бачимо, інші невидимі; їх сума позначена на дахах. Допоможіть знайти невідомий доданок, коли відомі сума і один із доданків. За допомогою якої дії ми це зробимо?
(Робота з картками в парах).
-У віконечках першого поверху засвітилось світло. Це означає, що ми справились з наступним завданням.
-Щоб звести другий поверх будинку, потрібно скласти числові вирази за схемами, у яких кожній фігурі відповідає певне число, та обчислити їх значення. (слайд 5)
3 1 4 2 5
+ + +
- + -
-Вірно. Під час розрахунку вікон на другову поверсі загубилися знаки та числа у виразах. Спробуйте їх відтворити. (слайд 6)
6 + 1 * 7 9 – 4 - * = 0
7 * 2 = 9 * - 2 + 3 = 6
7 * 2 = 5 8 - * + 1 = 1
-Гарно справились із завданням.
Робота над задачами (слайди 7, 8)
-Щоб побудувати третій поверх нашого будинку, необхідно розв»язати задачу. Погляньте на будинок.На першому поверсі – 4 вікна, на другому – стільки ж. Скільки всього вікон на двох поверхах? (8 вікон).
-Щоб дізнатися, скільки часу затратили на будівництво третього поверху, розв»яжемо ще одну задачу. Будівельники будували його один тиждень і три дні. Скільки днів затратили будівельники на будівництво третього поверху? (10 днів).
Робота з геометричним матеріалом (слайд 9)
-Тепер будуємо дах будинку. Щоб він не протікав, необхідно уважно розглянути малюнок і назвати всі геометричні фігури, з яких він складається.
Фізкультхвилинка (відео)
Робота з цікавими задачами (слайди 10-14)
-Чогось не вистачає? Будинок такий самотній, наче стоїть на пустирі. (Потрібно прикрасити подвір»я деревами та квітами).
-Знайдіть зайве число серед поданих: 2,3,5,6,9,10.
-Згрупуйте числа 2,3,4,5,6,7 у три пари так, щоб сума чисел кожної пари була однакова. (2 і 7, 3 і 6, 4 і 5).
-В одному будинку на 3 поверхи більше, ніж у другому. Усього в цих будинках 5 поверхів. Скільки поверхів у кожному будинку? (4 і 1).
-Оленка піднімалась східцями. Східців було 7. Вона зупинилася на середній сходинці. На якій сходинці зупинилась дівчинка? (на 4 ).
-Біля будинку ростуть 2 липи, 3 яблуні та 5 груш. Скільки всього плодових дерев росте біля будинку? (8).
-Прокладемо доріжку до нашого будинку. Правильною буде та доріжка, на якій сума сусідніх чисел дорівнює дев»яти. (слайд 15)
Гра «Листоноша» (слайд 16)
-Погляньте, хто це поспішає до нашого будиночка? (Листоноша). Вірно. У сумці він несе нам листівки.
(На конвертах записані приклади. Потрібно обчислити і знайти будинок.)
V.Підсумок уроку.
-Ось і побудували ми будинок. Втомились? А який у вас настрій? Виберіть відповідний смайлик.
-Біля нашого будиночка теж гарний настрій. Погляньте, визирнуло сонечко. Хай воно осяває вам путь до знань, зігріває ваші душу і серце! Загляньте у конвертики. На згадку про наш сьогоднішній урок ви всі отримали в подарунок такі сонечка.