Захід для гуртка екологічного спрямування. захід відбувається у вигляді конкурсів між двома командами.
Гра-посвята
в юні натуралісти
Вчитель. Краса природи – справжнє диво.
Все неповторне і живе.
Де не поглянь, скрізь так красиво:
По небу сонечко пливе,
Навколо височіють гори,
Між горами дзюрчить вода.
А ліс зелений, наче море,
І всюди казка ожива!
Ведучий 1. Наш дивний свiт, такий, як казка,
Он в небi хмаронька пливе.
Тож бережи його, будь ласка,
Все в ньому гарне i живе.
Ведучий 2. Он квiтка полум’ям палає,
І ясне сонечко блищить.
Чарiвна пташечка співає:
- Все в дивосвiт прийшло, щоб жить.
Ведучий 1. Все, що нас оточує i не зроблене руками людей, – це природа.
Ведучий 2. Спiлкування з природою дає найбiльшу насолоду та радiсть, викликає найпалкiшу любов до рiдного краю, до життя.
Ведучий 1. Природа є джерелом натхнення для художникiв, письменникiв, композиторiв.
Ведучий 2. Шепiт води, зелених дiбров, спiв пташок, запах квiтiв – усе це природа рiдного краю.
Ведучий 1. Недарма природу називають ненькою. Всi ми – діти природи, та не всi однаково добре ставимося до неї.
Ведучий 2. Природа потребує постійної уваги, турботи.
Ведучий 1. Ми повиннi берегти природу, охороняти її багатства.
Сьогодні ми проведемо гру-посвяту у юні натуралісти.
Ведучий 1. Слово «натураліст» прийшло до нас з англійської мови . «Nature»-природа, тобто натураліст- той що любить природу, вивчає, досліджує, оберігає.
- Щоб дізнатися, що нового твориться у світі природи, послухаємо «Природоновини»(під фонограму новин виходить учень)
- В ефірі - природоновини !
• Новини лісового господарства: збулася мрія вчителя біології з Маньківського НВК - він виростив на своєму городі ліс рук.
• Новини техніки: у джунглях виявлений просунутий хамелеон - 40 тисяч кольорів і поліфонія.
• Новини медицини: У мухи цеце в два рази більше вітаміну С, ніж у звичайній мусі.
• Вчені встановили, що, кожен раз тиснучи на кнопки мобільного телефону, задавлюється на смерть не менше 1000 мікробів. Будьте милосердні - заберіть пальці з кнопок!
• Вчені встановили, що людина на 70% складається з води, а огірок - на 90%. Нескладними математичними обчисленнями можна підрахувати, що людина - на 50% огірок.
• Вчені встановили, що найшвидше тварина в світі - це блоха, яка проживає на гепарді, який біжить із швидкістю 120 км на годину.
• Накінець рубрика приватних оголошень: « Віддам кактуса в добрі руки, привчений до горщика»
Ведучий 2. Що ж для проходження випробувань, необхідно об’єднатись в команди (Учасники об’єднуються в команди. Називають свою команду. Обирається журі).
Ведучий 1. Перше випробування . Загадки на кмітливість. Яка команда більше відгадає.
1. Яким гребенем не розчешешся? (півнячим)
2. Скільки яєць можна з'їсти натщесерце? (одне)
3. Від чого плаває качка? (від берега)
4. На яких полях не росте трава? (на зошитових)
5. Чи може страус назвати себе птахом? (ні, тому що він не вміє говорити)
6. Що буде робити ворона, проживши три роки? (буде жити четвертий)
7. З якого полотна не можна пошити сорочку? (із залізничного)
8. На яке дерево сідає ворона після дощу? (на мокре)
19. Назвіть слово, в якому 40 голосних? (сорока)
10. Скільки горошин може увійти в звичайний стакан? (жодної, треба вкласти)
Ведучий 2. Конкурс «Жили у бабусі два веселих гуся» (на сцену запрошуються 1 дівчинка та 2 хлопчика з кожної команди, розбиваються на пари, їм роздаються завдання)
Ведучий 2. Перша пара, ви японці Тайота-сан і Мітцубісі-сан, друга пара - французи мюсье і мадам Коко Шанель (Ведучий парам роздає костюми). Всі знають чудову пісню «Жили у бабусі два веселих гуся». А зараз відому пісеньку про веселих гусей ми почуємо на різних мовах світу - (Завдання для французів - замінити всі голосні пісні на «Ю», японці - «Я ).
Ведучий 1. Вікторина "чи це правда?" (поки пари репетирують)
Метелики живуть всього один день....(ні, деякі по кілька місяців)
Стрижі сплять на льоту...(так, на заході злітають високо і сплять на льоту, а на світанку опускаються ближче до землі)
Верблюд зберігає запас води в горбах...(ні, їх горби зберігають запас жиру)
Щоб врятуватися від ворогів, крокодили прикидаються колодами...(ні, таким прийомом крокодили користуються, щоб підкрастися до своїх жертв)
Кобра танцює під звуки сопілки? (ні, кобра не чує музики, а слід руху факіра)
- Спасибі, друзі, всі молодці!
Ведучий 1. Трішки розважились. Переходимо до серйознійших завдань.
Ведучий 1. Третє випробування називається «Дуель». Ви повинні протягом хвилини відповідати на запитання. Яка команда бiльше дасть правильних вiдповiдей за 1 хв та й переможе.
Запитання для команди№1
1. Комаха, яка збирає квiтковий нектар i перетворює його на мед. (Бджола)
2. Низький та колючий, солодкий, не пахучий.
Ягiдку зірвеш – руку обдереш. (Аґрус)
З. Птахiв змушує летiти у вирiй голод чи холод? (Голод)
4. Сам маленький, а шубка дерев’яна. (Горiх)
5. Комаха, яку бояться птахи. (Сонечко)
6. Влiтку – в шубi, а взимку – голе. (Дерево)
7. Сидить кiшка на вiконцi, i хвiст, як у кiшки, а все ж не кiшка. (Кiт)
8. Сам чорний, та не ворон, є роги, та не бик, шiсть нiг без копит. (Жук)
9. Видивляється у воду на свою хорошу вроду. (Калина)
10. Очi – на ногах, а будиночок – на спинi. (Равлик)
11.У чистiм полi вiн росте: на високих нiжках, в зелених панчiшках,
квiточки блакитнi, оченьки привiтнi. (Льон)
12.У водi купалася, та все ж сухою залишилася. (Качка)
13. Пiд одним ковпаком сiмсот козакiв. (Мак)
14. Б’ється, стука молоток, поправляє нам садок. (Дятел)
15. Хто є ворогами пiнгвiнiв у морi? (Тюленi)
16.У тигрів не тільки смугасте хутро, а й смугаста шкіра. (Так)
17.Кріт може за одну ніч прорити тунель довжиною 76 м. (Так)
Запитання для команди №2
1. Хто любить перестрибувати з гiлки на гілку? (Бiлка)
2. Метелик, гусiнь якого завиває кокон, а з нього виробляють шовкове волокно. (Шовкопряд)
3. Навеснi веселить, влiтку холодить, восени годує, а взимку грiє. (Лiс)
4. «Шуба» пiнгвiна. (Жир)
5. Сiро-зеленi комашки, яких полюбляють сонечка. (Тля)
6. Є голова, та немає волосся. Є очi, та немас брiв.
Є крила, та не лiтає. В холодi не мерзне,
І спеки не боїться. (Риба)
7. Скiльки нiжок у комахи? (6)
8. Хто ранiше всiх встає? (Пiвень)
9. Дихають, ростуть, а ходити не можугь. (Рослини)
10. Велика хижа морська риба. (Акула)
11.Дуже товстi ноги маю, ледве їх переставляю,
Сам високий я на зрiст, замiсть носа в мене хвiст. (Слон)
12. Скiльки пальцiв на ногах у страуса? (2)
13.Куди зайцевi зручнiше бiгти — згори чи вгору? (Вгору)
14.Уночi гуляє, вдень спочиває, має круглi очi, бачить серед ночi. (Сова)
15. Найспритнiша тварина-бiгун. (Гепард)
16.Крокодили ковтають камені, щоб глибше пірнути. (Так)
17.Тварина з найбільшим мозком відносно розмірів тіла ( Мураха)
Ведучий 1. Підіб’єм підсумок за конкурсом «Дуель».
Ведучий 2. Настав час четвертого конкурсу, який має загадкову назву «Впізнай мене». Я буду описувати чотирьох птахів, а ви повинні за цим описом вгадати їх. Переможе та команда, яка назве більше птахів.
1. Цей гарний i цiнний птах заслуговує на увагу людей i охорону. В однiй iз вiдомих дитячих казок його назвали «гидким каченям». (Лебiдь)
2. Пташеня цього птаха малесеньке – 3 г, але воно хоч і слiпе, несе на спинi iнше пташеня. Що ж воно робить? Викидає всiх iз гнiзда. Але мине 4 днi, i цей iнстинкт зникне. Цi птахи не висиджують i не виховують своїх дiтей, а пiдкидаютъ їх рiзним птахам. (Зозуля)
3. Великий птах iз довгими ногами й прямим дзьобом, полює в мiсцях, багатих на воду. Про нього в народi кажуть: «Птах, що приносить дiтей, щастя». (Лелека)
4. Цi птахи можугь передбачити погоду. Ще їх називаютъ маленькими барометрами. Про них в народi кажуть: «Низько лiтають над землею – на дощ». (Ластiвка)
Ведучий 1.Розпочинайємо черговий конкурс «Знавців квітів». Я буду зачитувати історію квітки, а ви повинні її відгадати.
1.Цю квітку можна назвати королевою осінніх квітів. Вона дуже красива, не капризна і довго цвіте. Букети цієї «королівського квітки» тримаються свіжими близько двох тижнів. У перекладі з грецького означає «зірка». Ще її називають квіткою неба. Існує легенда про те, що вона була створена з космічного пилу у той момент, коли Діва дивилась на небо і плакала. Й
справді, квіткові корзинки дуже схожі на зірки. У давнину люди вірили, що запах спаленого листя квітки виганяє змій. Назва цієї квітки походить від слова «зірка», «світло», «астер». У стародавній легенді йдеться про те, що ця квітка виросла з пилинки, що впала із зірки. (айстра)
2. Батьківщина цієї квітки – Персія. Існує поетична легенда: одного разу богиня квітів і радості Флора в супроводі Сонця й богині райдуги Іриди спустилася на Землю. Вони перемішали всі фарби й кольори веселки й почали осипати ними ліси, поля, луки. А коли залишилася тільки бузкова фарба, Флора окропила нею кущі. Що це за квіти?(Бузок)
3. За давніми легендами тендітні квіточки - це сльози дівчини, яка чекає нареченого з далекого походу, це й мініатюрні ліхтарики лісових гномів, це й перлини сріблястого щасливого сміху Мавки.
Багато народів шанують цю рослину як символ весни. А в Англії із покоління в покоління передавалась легенда про те, що квітка росте в лісі в тому місці, де казковий Леонард переміг дракона. Їх чисті дзвіночки видзвонюють переможний гімн.(Конвалія)
4. Жили колись давно чоловік з дружиною у любові і злагоді. А найбільшою потіхою для них був їхній синочок на ім’я Бар. У скорому часі виріс він гарним парубком. Багато дівчат мали собі на думці віддатися за нього. Сохло серце за Баром у однієї дівчини, котра мала за маму відьму. Посватався Бар до іншої, котра називалась Вінка. Ніяка ворожба відьми не могла розбити того кохання.
І ось прийшов день весілля. Щасливі молодята стояли на воротах для батьківського благословення і чекали тієї хвилі, щоб піти до святої церкві до шлюбу.
Аж тут казна-звідки ворожка зі своєю дочкою. Ворожка стала перед молодими, проголосила своє прокляття і окропила їх чорним смердючим настоєм якогось зілля. За хвилю на місці, де стояли Бар і Вінка, вже нікого не було. Кинулися люди до ворожки, а вона махнула руками і злетіла чорною вороною. Кинулися до її дочки, а та злетіла до хмар сірою галкою. Впала Барова матінка на те місце, де стояв її син, і скропила землю слізьми. І сталося диво: на очах у всіх із землі проросло зелене зілля, уквітчане дрібненьким блакитним цвітом...
І тягнеться воно до хат, до батьківських могил. Кожна дівчина вплітає його у свій весільний вінок.(Барвінок)
5. В античній міфології йдеться проте, що одного разу на горі Олімп боги пили вино безсмертних – нектар. Амур, син богині любові, розлив келих із вином, краплини якого потрапили на пелюстки цієї непримітної квітки і перетворили її в чарівну ароматну квітку. В іншій легенді розповідається, що Афродіта, богиня краси і любові, дізнавшись про смерть на полюванні її коханого Адоніса, пішла шукати тіло прекрасного парубка в гори Кіпру. По дорозі вона поранила свої ніжні ноги об колючки терну і гострого каміння. Каплі її крові, падаючи на землю, перетворювалися в гарні квіти.(троянди.
6. Ця квітка є героїнею багатьох англійських казок. Вона вважається колискою для фей і ніжних ельфів. Батьківщина цієї квітки – Персія. У ХХ ст. ця квітка потрапила в Європу. А в Голландія існує культ цієї квітки. В Австралії за 3 цибулини цієї квітки було куплено 2 будинки.(тюльпан)
Ведучий 2. Настав час розім’ятись.Спортивний конкурс "Сороконіжка".
Ех, замало ніг у вас - всього дві. А ось в лісі сороконіжка. Так у неї он скільки ніг. Її ніколи з шляху не зіб'єш. А хочете я і вас час у стоніг перетворю? Дуже просто! Обидві команди вишикуйтеся в колони, нахиліться, і простягніть праву руку тому хто стоїть за вами, але, просунувши її між своїх ніг. А лівою рукою візьміться за руку того, хто стоїть попереду гравця. А тепер вперед, всі разом, за вказаним маршрутом, обходячи «пеньки та колоди» (розставлені на шляху ).
Ведучий1 Оголошую конкурс «Я - артист»
На сцену запрошуються найсміливіші і артистичні три учасника з кожної команди.
Завдання: представити мімікою, ходою, жестами, звуками (кожному конкурсанту вручають папірці з твариною):
- стривоженого кота;
-сумного пінгвіна;
-захопленого кролика;
-розгніваного порося;
- похмурого орла;
- сонну собаку.
Ведучий 2. Конкурс «Екологічний».
У цьому турі діти ознайомляться з найбільш поширеними типами відходів, можливістю їх вторинного використання. Ведучий читає дитячі вислови про відходи (на кожний вид підготовлено 5 фраз). Команди повинні якомога швидше здогадатися, що мається на увазі. Переможе та, яка першою правильно назве відходи.
Дитячі вислови
1. Його виробляє звичайна корова.
2. У невеликих кількостях він дуже корисний.
3. Коли його дуже багато, це стає справжньою бідою.
4. Потрапляючи у воду, він руйнується; риба та інші організми, що там живуть, починають задихатися.
5. Його необхідно компостувати.(Гній)
1. Я маю дуже багато іграшок, виготовлених з неї.
2. Вона буває різнокольоровою і її дуже легко зламати.
3. Предмети, виготовлені з неї, легкі.
4. Якщо її підпалити, то з'явиться багато чорного диму, який має неприємний запах.
5. Її не можна викидати, тому що вона сама по собі не розкладається.
(Пластмаса.)
1. Його винайшли китайці.
2. У нас його виготовляють з дерева.
3. Він легко горить
4. З нього виходить дуже багато сміття.
5. На ньому звичайно малюють чи пишуть.(Папір)
1. Його виробляють з піску.
2. Найчастіше воно прозоре
3. Коли падає, розбивається.
4. Якщо його нагріти, воно тягнеться, як тісто.
5. Якщо його кинути у лісі, воно може викликати пожежу.( Скло)
1. Це те, чого багато в місті, але мало в селі.
2. Особливо, де велика кількість заводів та фабрик.
3. Від цього люди хворіють, нервуються, голосно кричать і цього буває ще більше.
4. Його роблять різні прибори та машини.
5. Спричиняє забруднення повітря та навколишнього середовища, а в деяких випадках — має наркотичну дію.(Шум.)
1. Їх майже не видно.
2. Їх найбільше, де працюють фабрики та заводи.
3. Від них у людини буває астма, бронхіт та рак.
4. Їх можуть збирати на своє листя зелені рослини.
5. У місцях, де їх дуже багато, не росте лишайник.(Газові відходи)
1. Виникає, коли щось стає старим або ламається.
2. Його можна побачити і в місті, і в селі, і навіть біля шляхів.
3. Це можна здати та отримати гроші.
4. З нього можуть зробити щось нове.
5. Інколи буває кольоровим, за нього теж можна отримати гроші.(Металолом)
1. Завжди чорного кольору.
2. її багато в містах, особливо де є заводи та фабрики.
3. Це дуже шкідливо.
4. У людини спричиняє хвороби, а одяг стає брудним.
5. Її багато після спалювання чогось.( Сажа)
1. Це те, без чого ми вже не зможемо прожити.
2. Цим ми користуємося кожного дня.
3. Коли це потрапляє у воду, утворюється багато піни.
4. Вбиває рибу у воді, а рослини на землі.
5. За допомогою цього все стає чистіше.(Синтетичні мийні засоби.)
1. Найчастіше забруднює воду.
2. На поверхні води утворює темну пляму.
3. У річці його стає багато, коли в ній миють машини.
4. Воно заважає дихати рибам.
5. Його треба видалити з поверхні води.(Машинне мастило.)
Ведучий1. Підібє’мо підсумки наших конкурсів. Поки журі рахує бали проведемо конкурс серед вболівальників команд.
Конкурс "Чий хвіст ,слід і очі" надаються картинки з зображеними хвостами
Павича, білки, вовка, лисиці, порося ,коня,
Скорпіона, жирафи, лемура, ящірки, скунса, хамеліона . Картинки із слідами
Вовка, зайця, лисиці, кота, лося, ведмедя, білки, собаки. Картинки із очима хамелеона, верблюда, кішки, ящірки, кита , лева, сови, пінгвіна .
Ведучий 2. Ось i добiгла кiнця наша подорож у свiт природи.
Ведучий 1. Ви всi добре сьогоднi попрацювали. Хочеться вiрити, що тi знання, якi ви отримали сьогоднi, не забудуться нiколи.
Ведучий 2. Тож пiклуйтеся про «братiв наших менших», будьте природi друзями!
Ведучий 1. Виграла команда та, яка проявила себе активніше. Але члени журі всіх вас зарахували до нашого гуртка юних натуралістів .(Вручення посвідчень)