Основний опис
Представляю Вашій увазі гру під назвою “Великі перегони”, яку я склала для учнів 10 класу. Для неї я на плакаті зобразила своєрідне табло, на якому можна спостерігати хід гри та її результати. На ньому в нижній частині намалювала три машини синього, зеленого й червоного кольорів, які стоять на старті й готові розпочати перегони. На дорозі зробили чотири зупинки, останньою зупинкою є фініш. Виготовили також по дванадцять кружків відповідних кольорів. Суть гри така: командам під назвою “Сині”, “Зелені”. “Червоні” даються завдання чотирьох рівнів складності (що відповідає зупинкам на дорозі, зображеним на табло) на дванадцять відповідей. Кожна правильна відповідь оцінюється в один бал. Бали умовно позначаються кружками кольорів, відповідних назвам команд. Кружки наліплюються на маршрути кожної команди. Учні п’ять хвилин працюють в групах над завданнями, а потім коментують іх і отримують бали У результаті, дійшовши до фінішу, кожна команда має можливість набрати по дванадцять балів.
Тестування гри відбувалося в 10 класі за темою “Лексикологія”. Завданням гри було узагальнення й систематизація вивченого з даної теми. Учням гра, в цілому, сподобалася, і їм хотілося б, щоб ігри на уроках відбувалися частіше. Сподобався дух змагань. Відзначали також, що під час гри їм було легко, бо працювали в команді і разом розв’язували завдання.
Гра «Великі перегони» (для учнів)
|
І команда «Сині» |
ІІ команда «Зелені» |
ІІ команда «Червоні» |
І зупинка |
|
1) Закінчити правило |
|
|
Близькі за значенням слова – це… |
Протилежні за значенням слова - це … |
Слова, що пишуться і звучать однаково, але мають різні лексичні значення – це… |
|
|
2) Знайти контекстуальні антоніми в поданих реченнях |
|
|
«Співай, ридай і будь готовий замість лаврового терновий вінок узяти на чоло» |
«Комусь – щоб хліба скибка, Комусь – щоб тільки лаври» |
А тут не все так чітко… Від ніжного ноктюрна – До громових симфоній» |
|
|
3) Визначити зайве слово в синонімічному ряду |
|
|
Гідність, честь, достойність, чесність |
Засмоктуватися, грузнути, застрягати, стругати. |
Курйозний, смішний, комічний, кумедний. |
ІІ зупинка |
|
Знайти лексичні помилки в названих варіантах |
|
|
А) неймовірна історія Б) успішний проект В) прейскурант цін Г) перелік товарів Д) опанувати собою |
А) отримати освіту Б) розв’язати задачу В) відкрити очі Г) більш міцніший Д) менш заплутаний |
А) прийняти участь Б) вимкнути комп’ютер В)відкрити книжку Г) вищий за Олександра Д)найоригінальніший виступ
|
ІІІ зупинка |
|
Доберіть до кожного слова антонім. Усі слова-антоніми повинні починатися однаковою літерою. |
|
|
|
|
|
ІV зупинка |
|
Установити відповідність: |
|
|
Фразеологізм – синонім
А) скакати на задніх лапках Б) горобеня жовтодзьобе В) покласти на лопатки Г)наче три дні не їв Д) згущувати фарби |
Фразеологізм – антонім
А) поливати помиями Б) пливти проти течії В) голий як бубон Г) скласти зброю Д) гнути шию |
Фразеологізм – синонім
А) одним ликом шиті Б) точити ляси В) брати шлюб Г) два рази ступнути Д) допікати до живого
|
Гра «Великі перегони» (для вчителя)
|
І команда «Сині» |
ІІ команда «Зелені» |
ІІ команда «Червоні» |
І зупинка |
|
4) Закінчити правило |
|
|
Близькі за значенням слова – це… синоніми |
Протилежні за значенням слова - це …антоніми |
Слова, що пишуться і звучать однаково, але мають різні лексичні значення – це…омоніми |
|
|
5) Знайти контекстуальні антоніми в поданих реченнях |
|
|
«Співай, ридай і будь готовий замість лаврового терновий вінок узяти на чоло» |
«Комусь – щоб хліба скибка, Комусь – щоб тільки лаври» |
А тут не все так чітко… Від ніжного ноктюрна – До громових симфоній» |
|
|
6) Визначити зайве слово в синонімічному ряду |
|
|
Гідність, честь, достойність, чесність |
Засмоктуватися, грузнути, застрягати, стругати. |
Курйозний, смішний, комічний, кумедний. |
ІІ зупинка |
|
Знайти лексичні помилки в названих варіантах |
|
|
А) неймовірна історія Б) успішний проект В) прейскурант цін Г) перелік товарів Д) опанувати собою |
А) отримати освіту Б) розв’язати задачу В) відкрити очі Г) більш міцніший Д) менш заплутаний |
А) прийняти участь Б) вимкнути комп’ютер В)відкрити книжку Г) вищий за Олександра Д)найоригінальніший виступ
|
ІІІ зупинка |
|
Доберіть до кожного слова антонім. Усі слова-антоніми повинні починатися однаковою літерою. |
|
|
|
|
|
ІV зупинка |
|
Установити відповідність: |
|
|
Фразеологізм – синонім
А) скакати на задніх лапках Б) горобеня жовтодзьобе В) покласти на лопатки Г)наче три дні не їв Д) згущувати фарби 1-д, 2-г, 3-а, 4-в. |
Фразеологізм – антонім
А) поливати помиями Б) пливти проти течії В) голий як бубон Г) скласти зброю Д) гнути шию 1-а, 2-в, 3б, 4-г. |
Фразеологізм – синонім
А) одним ликом шиті Б) точити ляси В) брати шлюб Г) два рази ступнути Д) допікати до живого 1-в, 2-д, 3-а, 4-б. |