Гра знавців зарубіжної літератури "Ерудит"

Про матеріал
Гра для учнів 8-9-х класів проводиться з метою актуалізувати знання учнів; розвивати логічне мислення, увагу, пам’ять, навички застосування знань у нестандартних ситуаціях, творчі здібності; виховувати любов до літератури, почуття відповідальності, комунікабельність, колективізм.
Перегляд файлу

Конкурсна гра «Ерудит»

Мета: актуалізувати знання учнів; розвивати логічне мислення, увагу, пам’ять, навички застосування знань у нестандартних ситуаціях, творчі здібності; виховувати любов до літератури,  почуття відповідальності, комунікабельність, колективізм.

Учасники: 8-9 клас.

Обладнання: 2 столи, музичний супровід, аркуші паперу, ручки на столах, конверти із завданням.

Тривалість гри: 35 хв.

Вступне слово ведучого. Хтось із великих сказав: «Якщо в кален­дарі нічого немає, а на душі негаразд, варто вигадати невеличке свято і відзначити його, а інакше буде невесело». І ось сьогодні ми самі ство­римо свято, у нас інтелектуальна гра «Ерудит». Дозвольте запросити учасників змагання — це учні 8-9 класів.

1-й етап «Тема»

Починає та команда, яка першою впізнає героя +1 бал

“Лице мала біле-пребіле, проте довершена форма голови і шляхетні риси обличчя не допускали думки про безбарвність, часом поєднану з вродою занадто білолицих блондинок. Ясні блакитні очі під витончено вигнутими темними бровами, що надавали виразистості чолу, були неначе спроможні й запалювати, і власкавлювати, і наказувати, і благати. … Пишні світло-русяві коси, хвилясті від природи, були ще й зі смаком завиті в чарівні кучерики. Оздоблені самоцвітиками, вони не були заплетені: так було заведено в жінок шляхетного походження…” Ровена

Кожен учасник обирає одну із запропонованих тем і по черзі відповідає на 7 питань.Гра припиняється при кожній неправильній відповіді.За кожну відповідь 1 бал + 3 бали бонусу, якщо гравець дає усі правильні відповіді

 

Казки

 

  1. У якій народній казці розповідається про дуже незалежного ге­роя, який від усіх утік? (Колобок.)
  2. З яких частин складаються казки?
  3. Яка казка розповідає про молоду дівчину, яка за свою працю отримала смолу?( Пані Метелиця)
  4. Як називався жорстокий цар, якого полонила казками Шахраза­да? (Шахріяр
  5. Назвіть збирачів німецьких народних казок. (Брати Грімм.)
  6. До яких казок належить збірка «Тисяча і одна ніч»? (Арабських.)
  7. Хто взув Кота у чоботи, одягнув на дівчинку Червону Шапочку ?(Шарль Перро)

Міфи

  1. Система міфологічних оповідей одного народу. (Міфологія.)
  2. Гяк звали героя титана, захисника і помічника людей. (Прометей.)
  3. Герой Давньої Греції, який прославився 12 подвигами. (Геракл.)
  4. Володар підземного царства( Аїд)
  5. Ім’я юнака,що закохався у соє зображення( Нарцис)
  6. Назвіть першого винахідника літального апарату. (Дедал.)
  7. Як називався палац, збудований для Мінотавра? (Лабіринт.)

Балади та билини

  1. Давньоруська епічна пісня, що розповідає про героїчні звершення легендарних богатирів. (Билина.)
  2. Найстарший билинний богатир. (Ілля Муромець.)
  3. Легендарний герой англійських балад. (Робін Губ.)
  4. Назва балади, де рицар, який дістав рукавичку для дами серця з арени, де перебували звірі. (Рукавичка.)
  5. Як називалося озеро, біля якого відюувалися драматичні події( Світязь)
  6. Напій, який варили пикти. (Вересовий трунок.)
  7. Скільки дочок було у короля Ліра (3)

 

Байка

  1. Основоположник байки. (Езоп.)
  2. БатьківщинаЕзопа (ДавняГреція)
  3. З яких частин складається байка ( Оповіді та моралі)
  4. Висновок - повчання у байці (мораль)
  5. Відображення одного предмета через інший, інакомовлення (Алегорія.)
  6. Спосіб вираження думок із натяками, недомовками. (Езопова мова.)
  7. Місце, де відбуваються події у байці Крилова «Вовк і Ягня»? (На березі струмка.)

 

Епос

 

  1. Художній твір, в основу якого покладено один або кілька епізодів з життя персонажа,( оповідання)
  2. Жанр твору «Айвенго» ( роман)
  3. Засновник жанру детективу (Е.По)
  4. Автор повісті « Ніч перед Різдвом»( Гоголь)
  5. Справжнє ім’я Льюїса Керролла ( Чарл Лютвідж Доджсон)
  6. Назвіть героя,що сказав такі слова «Ми відповідаємо за тих, кого приручили» ( маленький принц)
  7. Напружений динамічний сюжет  і драматичний фінал характерні для …( новели)

 

Лірика

1.Вірш на 14-р називається ( сонет)

2.Художнє означення( епітет)

3. Автор вірша « Нічна пісня подорожнього»( Гете)

4. Вірш на 3 рядочки з строго регламентованими складами( хойку)

5.Автор слів «Чем ниже человек душой, тем выше задирает нос.
Он носом тянется туда, куда душою не дорос.( Омар Хайям)

6.Кому Петрарка присвячував свої вірші? (Лаурі.)

7.Співзвучність прикінцевих складів у рядку. (Рима.)

 

2-й етап «Оратор»

 

Учасники мають за 2 хв.підготувати відповідь на тезу «Доводиться бігти з усіх ніг лише для того, щоб залишитися на тому   самому місці. Якщо хочеш потрапити в інше місце, потрібно бігти вдвічі швидше…

         Льюіс Керрол «Аліса у країні   Див»

 

3-й етап «Практикум»

 

1.Впізнай героя

 

     « Благословить мене, батьку та матер рідна,

               У славний город Київ з'їздити,

               Сонечку стольнокиївському

               Князю Володимиру служити,

               Віри християнської та боронити!»   (ІЛЛЯ  МУРОМЕЦЬ)

« І лицар  поспішає і враз                                                                                                                                        Збігає вниз безстрашно,                                                                                                                                  І кроком твердим                                                                                                                                              Ступає між звіром    тим,                                                                                                                                         І бере рукавичку відважно».    (ДЕЛОРЖ)

« Я, добрий лицар шляхетного роду, приїхав, щоб мечем і списом виправдати        дівчину Ребеку, дочку Ісака з Йорка, довести, що вирок, оголошений їй, несправедливий і не має під собою жодних підстав, а також оголосити сера Бріана де Буагільбера зрадником, убивцею і брехуном, і, щоб потвердити це, ладен стятися з ним на цій арені й перемогти з Божою поміччю, заступництвом Богородиці та святого Георгія».     (АЙВЕНГО)

      « Отже, він все-таки запам'ятав, що треба вирівняти літак, держати потрібні оберти мотора і швидкість! Він це запам'ятав. Славний хлопчина! Він долетить, Він впорається! Бен бачив різко окреслений профіль сина, бліде обличчя з темними очима, в яких йому так важко було щось прочитати. Батько знову вдивився в це обличчя.     "Ніхто навіть не дбав, щоб повести його до зубного лікаря, - сам до себе промовив Бен, помітивши трохи випнуті вперед зуби сина: той болісно вискалив їх, надриваючись від напруги. - Але він впорається", - втомлено і примирливо закінчив Бен».        (ДЕВІ)

«Різдво! Що за дурниці! Коли б я міг робити так, як бажаю, то я б кожного дурня, що шляється та славить Христа, зварив разом з його різдвяною стравою й поховав би, застромивши йому ялинку в серце!» ( Скрудж)

Серед бенкетів та розваг я швидко став забувати про колишні страшні пригоди. А розкішне, сите життя мені почало обридати. Я був молодий, дужий - хотілось якоїсь діяльності. Скінчилось тим, що я знову поклався на долю, зібрав товаришів-торговців, накупив різного краму і сів на корабель у Бальсорі.(Синдбад)

 

4-ий етап «Ярмарок небилиць»

 

«Сьогодні вранці….»

 

 5-й етап «Канікули»

 

Скласти пазли.Відповісти, що за твір і хто написав

D:\Рабочий стіл\тиждень ЗЛ\Без названия.jpgD:\Рабочий стіл\тиждень ЗЛ\sem-subbot-na-nedele_364979.jpg

 

6-й етап Cherchez la femme

 

1.Назвіть ім’я легендарної російської жінки похилого віку, яка вперше піднялася в повітря на апараті, що важчий за повітря ( Баба Яга)

2.Народилася вона у 30-х рр.ХІХ ст. на півночі Європи.Не більше двох  разів виїжджала за кордон, не більше року прожила в помешканні хазяйки, за  красу її один раз викрали, другий раз заточили в неволю, та зрештою вона втекла і вийшла заміж за принца( Дюймовочка)

 

 

7-й етап «Дуель»

  • Повчальний висновок у байці. (Мораль.)
  • Спосіб розміщення рим у вірші. (Римування.)
  • Розмова між двома персонажами. (Діалог.)
  • Основне питання, яке висвітлюється у творі. (Тема.)
  • Зупинка голосу під час читання. (Пауза.)
  • Співчутливе, доброзичливе висміювання негативних явищ жит­тя. (Гумор.)
  • Спосіб художнього зображення одного явища, предмета чи істо­ти через інше. (Алегорія.)
  • Поетичне означення. (Епітет.)

 

  • Перебільшення у художньому творі. (Гіпербола.)
  • Основна думка художнього твору. (Ідея.)
  • Роздуми персонажа вголос, розмова із самим собою або з гляда­чами (у драматичних творах). (Монолог.)
  • Співзвучність прикінцевих складів у рядку. (Рима.)
  • Опис зовнішності персонажа. (Портрет.)
  • Система пов'язаних між собою подій, у яких розкриваються ха­рактери персонажів і розв'язується суперечність між ними. (Сюжет.)
  • Різке протиставлення якихось істотних ознак чи властивостей характеру, подій, предметів. (Антитеза.)
  • Невеличкий художній твір, у якому події та люди зображуються в жартівливому тоні. (Гумореска.)

 

8-й етап «Підказка» ( 5 бонусних балів)

 

Яблуко.

 

 

Ведучий Оголошення результатів гри, нагородження команд.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
2 жовтня 2019
Переглядів
1187
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку