Головна мета навчання іноземної мови у початковій школі – формування в учнів комунікативної компетенції, що забезпечується лінгвістичним, мовленнєвим і соціокультурним досвідом. Оволодіти комунікативною компетенцією, не перебуваючи в країні досліджуваної мови, справа дуже важка.
Тому важливим завданням, яке я ставлю перед собою – це створення реальних і уявних ситуацій спілкування на уроці іноземної мови, з використанням різних прийомів та методів.Не менш важливим вважаю залучення школярів до культурних цінностей народу – носія мови. У цих цілях велике значення мають автентичні матеріали.Їхвикористання сприяє реалізації найважливішого – вимоги комунікативної методики, індивідуалізації навчання і розвитку, вмотивованості мовної діяльності тих, кого навчаю.
Впровадження нетрадиційних форм на уроках англійської мови є дуже актуальним та значущим, і має велике значення на сучасному етапі освіти та навчанні дітей англійської мови. Саме нетрадиційні уроки є важливим чинником пришвидшеного вивчення англійської мови, кращого сприйняття іншомовного матеріалу та створює передумови для успішного оволодіння учнями іноземної мови.
Головна мета навчання іноземної мови у початковій школі – формування в учнів комунікативної компетенції, що забезпечується лінгвістичним, мовленнєвим і соціокультурним досвідом. Оволодіти комунікативною компетенцією, не перебуваючи в країні досліджуваної мови, справа дуже важка.
Томуважливим завданням, яке я ставлю перед собою – це створення реальних і уявних ситуацій спілкування на уроці іноземної мови, з використанням різних прийомів та методів.Не менш важливим вважаю залучення школярів до культурних цінностей народу – носія мови. У цих цілях велике значення мають автентичні матеріали.Їхвикористання сприяє реалізації найважливішого – вимоги комунікативної методики, індивідуалізації навчання і розвитку, вмотивованості мовної діяльності тих, кого навчаю.
Впровадження нетрадиційних форм на уроках англійської мови є дуже актуальним та значущим, і має велике значення на сучасному етапі освіти та навчанні дітей англійської мови. Саме нетрадиційні уроки є важливим чинником пришвидшеного вивчення англійської мови, кращого сприйняття іншомовного матеріалу та створює передумови для успішного оволодіння учнями іноземної мови.
Автор підручнику для 3 класу О. Д. Карпʼюк особливу увагу надала такому святу, як Halloween. На основі цього матеріалу мною був розроблений нетрадиційний урок, який дозволяє в цікавій формі познайомити учнів з цим святом.
План-конспект уроку англійської мови
Тема: HalloweenParty. Урок позакласного читання.
Клас: 3
Тип уроку: нетрадиційний урок
Мета уроку:
навчальна: ознайомити з новими лексичними одиницями за темою «Halloween»; активізувати лексику з теми «Їжа» в діалогічному і монологічному мовленні; вчити дітей використовувати знання, отримані з предметів інших дисциплін на уроках англійської мови; продовжувати вчити дітей створювати проектну сторіночку свого власного портфоліо, розповідати про свято.
розвиваюча: розвивати здібності самостійно планувати мовленнєві дії із застосуванням вивченого матеріалу; сприяти розвитку уяви, емоційної сфери, мислення та мовлення учнів; сприяти їх пізнавальній активності в процесі формування нових умінь та навичок; розвивати фонематичний слух учнів, здатність до імітації.
виховна: виховувати повагу до культури англомовного народу;виховувати культуру спілкування; виховувати пізнавальний інтерес до вивчення англійської мови; формувати країнознавчу мовну компетентність учнів.
Методи навчання: словесний, практичний, наглядний, частково-пошуковий, репродуктивний, пояснювально-демонстраційний, аналітичний, порівняльний.
Обладнання:мультимедійний екран, проектор, компʼютер,тематичні малюнки, флеш-картки, індивідуальні картки, роздатковий матеріал (аркуші паперу, кольорові олівці, наклейки відповідної символіки), підручник, CD-програвач, свічки, гарбуз, музичне оформлення.
Мовний матеріал: Halloween Party, witch, Snow White, Superman, wizard, pumpkin, broom, bat, goblin, spider.
Хідуроку
(Вікна в класі затемнені, горять свічки, грає музика).
Т:Good morning, children. Sit down, please. Today we will have an unusual lesson. Tell me, please! What date is it today?
Ch:Today is the 31st of October.
T: Oh, today is Halloween!
Хеллоуін — сучасне свято, що відзначається щорічно 31 жовтня. Найбільшу популярність свято має за кордоном, вельми яскраво і пишно святкується у Великобританії, США, Канаді, Ірландії і дещо скромніше в інших країнах.
За переказами, в ніч перед Хеллоуїном духи, що живуть у потойбічному світі, повертаються на землю, саме тому свято, а точніше, його переддень називають Днемвсіх святих. А легенда згадує хитрого грішника Джека, якого не прийняли ні в пекло, ні в рай і він поневірявся на землі з пекельним вогнем в руках. Для того щоб полум’я не згаслоне, Джеквикористовував гарбуз, якліхтар, який став згодом символом свята.
Вважалося, що для того, щоб задобрити духів і налагодити з ними контакт,необхідно принести символічне пожертвування —винести на поріг будинку всілякі частування та ласощі. Діти напередодні Хеллоуїну традиційно вбираються в костюми всіляких потвор імістичних істот—мумій, монстра Франкенштейна, відьом, злих духів і персонажів фільмів жахів, а потім обходять родичів ізнайомих, збираючи так звану«данину» —солодощі та здобу, викрикуючи при цьому фразу: «Trickortreat!» - «Солодощі, або життя!». До речі, символічні кольори цього дня – чорний та помаранчевий.
T: Letʼspractise sound [h]:
[h] – Halloween, hand, host, how, holiday, hat.
T: Look at this picture! This is a pumpkin. Repeat after me… . What colour is it?
T: Look at this picture! This is awisard. Repeat after me… . He is clever.
T: Look at this picture! This is a witch. Repeat after me… She has got a broom.
(Учні по черзі дістають з чарівного мішечка флеш-картки, запитуючи у сусіда по парті: « Whatisthis?». Інший учень відповідає на запитання. )
1) Етап підготовки до читання. Бесіда за малюнками до тексту.
T: Do you remember Elliot and his family? Look! They are nice!
2) Етап читання.
3) Етап перевірки розуміння прочитаного та прослуханого матеріалу.
T: Complete the sentences.
T: Неможливо уявити Хеллоуїн без дітей, без традиційних атрибутів, якими є Світильник Джека або, ще кажуть Джек-Ліхтар (вчитель вказує на ліхтар на вікні), карнавальних костюмів, гостейта .... (В цей час чути стукіт, звучить музика, в клас забігають нечесті).(Учні 4 класу заздалегідь підготували вірші.)
Ch1:Knock! Knock!
Whoareyou?
Happy Halloween to you!
Ch2: The air is cool, the season fall,
Soon Halloween will come to all.
Ch3: (Звертаючись до вчителя)
Trick or Treat! Give me cheese,
Give me a red apple, please!
Give me candies and a cake,
Pumpkin pies for ghost’s sake!
T:OK! OK! Don’t touch me! I give you some sweets! (Вчитель пригощає дітей солодощами).
T: Letʼs sing a song!(Відео додаток пісні «Knock! Knock! Trick or treat! », www.youtube.com/watch )
T: Thank you, my dear friends! Good-bye!
(Учні отримують аркуші паперу А4 та беруть кольорові олівці.)
T: And now you can draw your family, your friends, a pumpkin and others Halloween symbols.
ІІІ. Заключна частина уроку.
Т: - I hope that our lesson was very interesting and useful for you. Thank you for attention. Our lesson is over, good- bye!
- Now let us sing a song about Halloween.
Halloween, Halloween, magic night
We are glad and very right.
We all dance and sing and recite,
Welcome !Welcome !Halloween night.