Характер музичного твору. Досягнення музичного образу у роботі над пісенним репертуаром.

Про матеріал

Мета навчальна:

пов'язує воєдино навчання естетичного сприйняття музики і розвиток виконавських можливостей учнів.

Мета виховна:

виховувати уміння виражати свої власні емоції, вчасно реагувати та співпрацювати у колективі. Поважати думку інших.

Мета розвиваюча: формувати і розвивати

-­музичні смаки та відчуття стилю;

-уміння відображати об'єктивну дійсність за допомогою мислення,емоцій і відчуття;

-здатність естетичного сприйняття музичного твору і соціуму в цілому;

-позитивний емоційний фон у колективі.

Перегляд файлу

КОМУНАЛЬНИЙ ПОЗАШКІЬНИЙ НАВЧАЛЬНИЙ ЗАКЛАД

«ЦЕНТР ДИТЯЧОЇ ТА ЮНАЦЬКОЇ ТВОРЧОСТІ «ДИВОСВІТ»

КРИВОРІЗЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ

 

 

 

 

 

 

План-конспект

відкритого заняття

 

вокальної студії «Серпантин»

ОСНОВНОГО РІВНЯ

 3 року навчання

 

т е м а:

Характер музичного твору.

Досягнення музичного образу у роботі над пісенним репертуаром.

 

 

 

                                                                                           Підготувала та провела:

                                                                                   керівник вокальної

                                                                                     студії «Серпантин»

                                                                      Лісова М.І.

 

 

 

 

 

м. Кривий Ріг

2018 рік

 

План-конспект

Тема: Характер музичного твору. Досягнення музичного образу у роботі над пісенним репертуаром.

Мета навчальна:

          пов’язує воєдино навчання естетичного сприйняття музики і розвиток виконавських можливостей учнів.

Мета виховна:

         виховувати уміння виражати свої власні  емоції, вчасно реагувати та співпрацювати у колективі. Поважати думку інших.

Мета розвиваюча: формувати і розвивати

  • ­музичні смаки та відчуття стилю;
  • уміння відображати об’єктивну дійсність за допомогою мислення,емоцій і відчуття;
  • здатність естетичного сприйняття музичного твору і соціуму в цілому;
  • позитивний емоційний фон у колективі.

Тип уроку:   комбінований ( мета якого є повторення вивченого, пояснення і закріплення нового матеріалу)

Музичний матеріал:

      - вокальні вправи та розспівки з використанням двох, трьох - голосся

      - музичні композиції «Укрїна» ("Україна - ти моя єдина, ти моя родина") «Летим навстречу ветру».

Роздатковий матеріал: стікери з музичними характеристиками, карточки з назвами музичних образів,картки з умовними позначками теорії.

Обладнання: флеш носій з фонограмами мінус, мікрофони ,фортепіано.

 

 

 

 

 

 

 

Хід заняття:

І. Вступна частина

І. Організаційний момент                                                                1 хв.

   - Привітання;

   - Визначення відсутніх;

 

ІІ. Основна частина                                                                          31 хв.

Повторювально-навчальна робота щодо пройденого матеріалу є досить важливим етапом комбінованого уроку.

 

    1.     Робота над голосовим апаратом                                      10 хв.       

 Дихальна гімнастика для  розвитку та зміцнення вокального дихання

 

 Актиний вдих і видиху через ніс (повторити 6 разів).

Енергійний вдих через ніс і видих через рот (повторити 6 разів).

     Це буде служити як свого роду "Масаж" зв'язок.                                   Вдихніть через рот і видихныть через ніс (повторити 6 разів).

  Вдихайте через одну ніздрю, видихайте через іншу, затискаючі  пальцем незадіяну ніздрю (6 + 6).

Вдихніть через ніс і видиніть через щільно стиснуті губи.  Міцно підштовхуючи повітря, видих через рот.

Ця вправа допоможе зміцнити м'язи губ і інтенсивність видиху.

Надуйте щоки як повітряну кулю. Різко видуйте повітря через губи-трубочки.

 Ця вправа активує м'язи щік і губ. Також вправа корисна для розробки хорошої артикуляції.

  •              Проговорювати склади з наголосом на другий. Другий склад протягнути.

ма-м`а на-н`а ва-в`а

ма-м`о на-н`о ва-в`о

ма-м`у на-н`у ва-в`у

ма-ме на-не ва-ве

ма-ми на-ни ва-ви

(Слідкуйте за зручністю. Дихання беріть перед кожною параю)

  • Присідаючи проговорюйте на різкому вдиху: “ох, ах”. Не поспішайте. Спокійно вдихайте. Присідайте видихаючи, вставайте вдихаючи.

 

Вправа - гра для зняття напруги та укріплення м’язів горла

“Конячка”

а) Поцокуйте язиком (опускаючи нижню щелепу вниз), імітуючи цокіт копит старого коня.

б)Поцокуйте язиком (піднімаючи верхню губу догори), імітуючи цокіт копит маленького лоша.

Формуємо гуртківців у дві групи. При цьому одночасно перша група виконує завдання «а», а друга - завдання «б» . Дану гру можна ускладнити ритмічними різновидами.

“Сміх”

Під час сміху покладіть долонь на гортань і вимовляйте “ха-ха-ха”,відчуйте, як напружені м’язи. Штучний сміх легко визвати . До того ж він обов’язково підніме настрій!

 

  • вправи на розігрів голосових м’язів;
  • комплекс вправ на дихання;
  • вправи на розширення діапазону;
  • сольфеджування dur та moll гами з елементами двох-, трьох-голосся;
  • виконання гами різними видами звуковедіння;
  • виконання вокальних вправ на формування та проспівування   голосних;
  • виконання гами з навантаженням на дикцію;
  • вправа на нормалізацію дихання (вправа на релаксацію);
  • Двоголосні вправи з джазовими елементами

Комплекс вокальних вправ та розспівок спрямовано на розвиток голосового апарату, співацького дихання, інтонування мелодичних ліній та окремих інтервалів, правильне формування голосних при співі та використання різних видів голосоведіння, на сприйняття мажорного та мінорного ладів.

Окремі вправи спрямовано на розвиток гармонічного слуху та відчуття синкопованого ритму.

Всі ці компоненти вправ та розспівок у подальшій роботі над пісенним репертуаром дадуть змогу більш досконало відобразити характер пісні та досягти потрібного  музичного образу.

 

2.  Музична грамота                                                                           6 хв.

   Перевірка, оцінка і корекція засвоєних раніше знань, навичок і вмінь.

 (Попередньо всім будуть роздані картки певними теоретичними позначками, за допомогою яких гуртківці виконуватимуть завдання ІНДИВІДУАЛЬНО)

Теорія

«рух та напрямок мелодії» Куди рухається мелодія?    

вверх , вниз

 

 в різні сторони

 

в одну точку

Як рухається мелодія?      

на місті

по ступеням

 стрибкоподібно

 

 «мажор»                                «мінор»

 

3. Повідомлення та викладення нової теми                                      10 хвилин

Характер музичного твору.

Досягнення музичного образу у роботі над пісенним репертуаром.

 

СПРИЙМАННЯ                ОСМИСЛЕННЯ                          ЗАСВОЄННЯ

 

Для викладення нової теми використовуємо фронтальний метод, а саме

Мозковий штурм. На дошці закріплено  надрукований матеріал щодо даної теми. Загальновідома технологія, суть якої полягає в тому, що всі учні по черзі висловлюють абсолютно всі, навіть алогічні думки з приводу даної теми. Висловлене не критикується й не обговорюється до закінчення висловлювань.

          «Музика -  світ дивовижних уявлень, картин і образів. Двері у світ музичних образів відкриті перед усіма, хто має багату уяву та чуйне серце.

Людина часто є головним образом мистецтва. Наприклад: у живописі – портрети. У літературі – описи головних персонажів. У музичному мистецтві – настрій, почуття та характер людини. (учням задаються навідні питання : «За допомогою чого художник міг би створити певний образ?» учні по черзі доповнюють одне одного, використовуючи характеристики відображені на дошці).

Звертаю увагу гуртківців на ряд визначень про «характер», «музичний характер», «музичний образ» що містяться на дошці. Пропоную поступово розглянути їх колективно з власними тлумаченнями.

 

 

        Для засвоєння даної теми пропонється провести гру - розспівку «Я пою».

       Кожному роздаються карточки з вказаними музичними образами, які потрібно відтворити у розспівці. Розспівка виконується таким чином – Всі гуртківці розташовуються в лінію. Фраза «Мы поём, хорошо поём» виконується гуртом, після чого всі називають ім’я першого у лінії. Той кого назвали співає сам «Я пою, хорошо и весело пою». Далі – знову співають всі «Мы поём хорошо поём і називають наступного учасника -  той, в свою чергу,співає «Я пою, хорошо и весело пою» намагаючись передати образ, який зазначено у нього на карточці.

Запропоновані образи для відтворення: веселун, хитрун, підлабузник, дитина, жаднюга, , казкар,мрійник, відважний, гордівливий,фантазер,романтик, вчений. 

Етап осмислення знань — за допомогою ширшої мисленєвої діяльності учнів: аналізу вивченого матеріалу, порівняння, узагальнення, розкриття логічно-наслідкових зв’язків, формування висновків, виконання проблемних завдань.

                    Творча хвилинка                                     5 хвилин   

Для осмислення та засвоєння теми використаємо інтерактивний метод.

 

Учні формуються у  три групи. Кожна з них отримує завдання – створити запропонований музичний образ( ЖАРТІВЛИВИЙ, ЛІРИЧНИЙ, ПАТРІОТИЧНИЙ), дібравши та використавши відповідні характеристики із заздалегідь підготованих карток(користуючись таблицею що на дошці). Після опрацювання свого образу кожна група по черзі презентує свої опрацювання.

 Для повного відтворення теоретично «створеного» образу кожній групі пропонується презентувати ( виконати) однаковий епізод уже з відомої пісні але в характері теоретично-опрацьованого музичного образу.

 

III.   Виконання пісенного репертуару       10 хв.       

Досягнення музичного образу у роботі над пісенним репертуаром

Відтворення і корекція опорних знань учнів. - Робота над мелодичними лініями різнохарактерних пісень

 «Летим навстречу ветру», «Україно».

 з елементами жестів «увага», «ауфтакт» (брати дихання), «початок співу», «закінчення фраз»;

 - робота з мікрофонами по фразах сольно, по групах;

- відображення музичних образів у різнохарактерних піснях.

 

ІV. Заключна частина                                                                             3 хв.

Підведення підсумків заняття.

Вихід учнів  з класу.

 

 

 

 

 

 

1

 

doc
Додано
2 квітня 2018
Переглядів
3436
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку