Характеристика
досвіду керівника ансамблю сучасного танцю « Ексклюзив»
Будинку дитячої та юнацької творчості Заводського району
м. Запоріжжя
Ченцової Н. Б.
за інноваційним потенціалом
За інноваційним потенціалом досвід Ченцової Н.Б. є комбінаторним.
Узагальненню досвіду допомагала ґрунтовна робота щодо ознайомлення та дослідження розробок, методичних, навчальних та популярних посібників відомих авторів з питань організації занять сучасного танцю, танцювальної імпровізації, з психології формування творчої особистості, з форм та методів проведення занять.
№
|
автор
|
Основоположні ідеї, розробки, що стали підґрунтям досвіду
|
1.
|
Сущенко Тетяна Іванівна (Педагогіка і психологія формування творчої особистості: проблеми і пошуки)
|
-
традиційні та інноваційні форми;
-
методи і засоби розвитку особистості.
|
2.
|
Еміль Жак- Далькроз
(Ритм)
|
-
система музично – ритмічного виховання;
-
методичні рекомендації щодо впровадження комплексу вправ;
-
технологія розвитку ритміки людини.
|
3.
|
Єрмаков Іван Гнатович
(Розвиток особистості учня, як творця і проектувальника життя)
|
-
розвиток особистості;
-
мотивація.
|
4.
|
Василь Авраменко
(Теорiї українського народного танцю)
|
-
загальна сфера виразності;
-
форма сценічної хореографії;
-
створення танцювального образу.
|
5.
|
Джойс Моргенрот ( Методика викладання танцювальної імпровізації)
|
-
метод структурної танцювальної імпровізації;
-
принцип свідомого вибору та спонтанної реакції в імпровізації;
-
рекомендації до : планування та проведення занять.
|
6.
|
Рут Запора (Імпровізація присутності)
|
-
техника імпровізації в танці;
-
дослід форми виразності: рух, звук або мова.
|
7.
|
Г. Березова (Класичний танець у дитячих хореографічних колективах)
|
-
методичні вказівки щодо викладання класичного танцю у дитячому колективі;
-
реалізація принципу поступового ускладнення в ході занять біля станка і на середині залу;
-
практичні рекомендації щодо підготовки і складання окремих хореографічних комбінацій;
-
організація етюдної роботи над драматургічною композицією хореографічного твору.
|
8.
|
В.Ю.Нікітін ( Модерн – джаз танець)
|
-
історія розвитку модерн- джаз танцю;
-
структура проведення занять модерн – джаз танцю;
-
технічні принципи;
-
методика викладання;
-
приклади занять біля станку та на середині танцкласу.
|
9.
|
Є.Я. Попова ( Основи навчання диханню в хореографії)
|
-
система трьохфазного дихання;
-
дихання та рух.
|
Узагальнюючи та комбінуючи теоретичний і практичний доробок вищезазначених авторів, Ченцова Н.Б. використовує в своїй роботі активні методи на заняттях з хореографії, як ефективну технологію розвитку творчої особистості. Позитивна енергетика керівника спонукає вихованців відточувати танцювальну техніку та удосконалювати акторську майстерність, сприяє розвитку емоційної сфери особистості, допомагає віднайти впевненість в успіху, дає поштовх до самовдосконалення, виховуючи через музику духовно та створює не вимушену творчу атмосферу. Все це дозволило організувати навчально – виховний процес таким чином, в умовах якого вихованцям колективу вдається досягти значних результатів щодо художньо – естетичного розвитку, оволодіти на своєму рівні комунікативною культурою, набути навичок працювати в колективі своїх однолітків ефективно та оволодіти професійними навичками для найбільш повної самореалізації та самоусвідомлення.
Методист ПНЗ «БДЮТ Заводського району» Яценко В.В.