Сценарій свята “Хелловін у школі”
Мета: ознайомити учнів 4-х класів з культурою та традиціями інших народів, зокрема країн, мови котрих ми вивчаємо, та виховувати у дітях любов до власних традицій.
Оформлення класу: Скелет Юрчика, павутина, відьма Ненсі, маленькі Каспери на тюлі, гарбузи.
Обладнання: кольоровий папір, клей, ножиці, нитка,
Звучить музика John Carpenter – Helloween Them, чередуючи із реквієм Моцарта.
В-1: Добрий день, дорогі друзі!
В-2: Раді, Вас, бачити в нашому потойбічному царстві.
1: Сьогодні ми з вами будемо відзначати свято Хелловін.
В-2: А що це за свято? Немає такого свята Хевін чи Овін, навіть вимовити важко.
В-1: Хелловін, або ще його називають День Усіх Святих, святкується в ніч з 31 жовтня на 1 листопада в католицьких країнах.
В-2: А чому тоді ми його святкуємо? Не зрозуміло…Правда ж діти.
В-1: Воно з недавніх пір набуло такої ж популярності, як і День Святого Валентина. Хелловін можна порівняти зі святом Івана Купала.
В-2: Івана Купала? До чого тут це свято? Івана Купала в літку, дівчатка плетуть вінки, молоді стрибають через вогнище. А що й ми будемо стрибати через вогнище?
В-1: Ні стрибати ми не будемо. Вони, ці свята, мають спільну характерну рису, це дохристиянські язичницькі свята. Щодо Хелловіна, то його історія така: стародавні друїди, які заселяли територію сьогоднішньої Англії, Ірландії, Франції поділяли рік на два сезони – сільськогосподарський та зимовий, на життя і смерть. Офіційно літо закінчувалося 31 жовтня. У цей день люди відзначали кельтський Новий рік. З приходом християнства, це свято було перетворене на День Усіх Святих, церковне свято шанування праведників.
В-2: Точно, англійською мовою День Усіх Святих буде звучати як All Hallows' Day.
В-1: Або простіше – Halloween. Вважалося, що саме в цю ніч відчинялися двері з потойбічного світу.
В-2: Цікаво, а чому тоді люди перевдягаються в такі страшні костюми в цей день.
В-1: А для того, щоб, зустрівшись з людиною, злі духи не нашкодили їй, діти та дорослі вдягають незвичайні костюми, прикрашають будинки і привиди їх приймають за "своїх" і не чіпають.
В-2: Ой, а що ж це ми сидимо? Хутчіш давайте будемо прикрашати наше царство. Щоб інші привиди нас не чіпали.
В-1: Добре давайте прикрашати, але мені треба 5 команд по 5 осіб. (ведучий роздає кожній команді конверт із завданням: 1 конверт вирізати гарбуз, 2 конверт склеїти гарбуз, 3 конверт летюча мишка зробити ланцюжок, 4 конверт каспер створи свого привида, 5 конверт капелюх створити-капелюх для юної відьми).
В-2: Ой як дітки все гарно роблять, але я помічаю що їм стає сумно, дітки давайте з вами відгадаємо загадки.
Загадка 1:
Залізні зуби кістяна нога
Всі люди знають, це…
(Баба яга).
Загадка 2:
Його очі горять як фари,
А шубка – чорна, як ніч,
Помічник він старої чаклунки.
Його побачиш – біжи геть!
(Чорний кіт)
Загадка 3:
На чорній-чорній горі
У чорному-причорному палаці
Кістлявий живе дідок.
Ще дуже давній-предавній порі
Безсмертя своє він сховав у скриню.
Але про це й секрет – мовчок!
(Чахлик не вмерущий)
Загадка 4:
У неї золотиста шкіра,
А ще дуже страшна пика,
Вона кругла, як куля,
І світиться як ліхтар. (Гарбуз)
Загадка 5:
У неї очі великі,
Хижий дзьоб завжди гачком.
Ночами вона літає,
Спить на дереві лише вдень. (Сова)
Загадка 6:
У кого живіт величезний?
Хто веселий, дуже скромний?
Нерозлучний хто з водою?
Добрий дядько… (Водяний)
Загадка 7:
Він в будинку відьминій живе,
Він кольором чорний, а не кіт.
Він не вчений, але розумний,
Не ступа, але він літає.
І каже він навіть!
Хто це – хто підкаже? (Ворон)
В-1: Добре знаєте наших друзів, а тепер подивимося наскільки ви знаєте Алфавіт розшифруйте нам листи бо ми не вчилися у школі літер не знаємо. (Ведуча дає конверти дітям з цифрами які означають послідовність літер у алфавіті 17-1- 4-12-33 (магія), 26-7-16-16-19-3-12-18 (хелловін), 3-12-6-31-17-1(відьма), 20-21-11-3-11-6 (привид), 15-19- 30-12-14(кощій)).
В-2: На цій урочистій миті ми завершуємо наше свято, дякуємо вам за активну участь, підтримку та допомогу.
В-1: Сподіваємося, що ви отримали задоволення від дійства. Приходьте до нас не лише гратися але й читати.