Інтегрований урок з математики "Цифра і число 2" з элементами методу "6 цеглинок" НУШ

Про матеріал

Урок розроблений для1 класу за програмою на основі нового Державного стандарту початкової освіти НУШ. Конспект уроку розроблений за новою схемою. Дана розробка буде корисною для вчителів початкових класів.

Перегляд файлу

Дата  ____________ № _________        Математика 1 клас

 

Тема тижня Мої друзі        

Тема уроку: Вивчаємо число і цифру 2

Мета тематичного дня:  формувати поняття про число як про кількісну

характеристику класу скінченних еквівалентних множин; актуалізувати вміння порівнювати предметні множини способом складання пар; актуалізувати поняття більше, менше, стільки ж; формувати поняття про число 2; учити співвідносити число предметів і цифру; учити писати цифру 2; формувати поняття про відношення рівності та нерівності, вчити позначати їх знаками «=» і «≠»; ознайомити учнів зі способом утворення числа 2; розвивати логічне мислення учнів шляхом формування прийомів розумових дій: аналізу, синтезу, порівняння.

Предметні компетентності:

-Математичну компетентність шляхом розвитку цікавості учнів до математики, логічного мислення, зорової  пам’яті, свідомого сприйняття матеріалу; розв’язування математичних завдань, зокрема практичного змісту; вивчення та застосування лічби;

-Компетентність спілкування державною мовою для розуміння, пояснювання і перетворення математичних текстів; використання математичних термінів на початковому рівні;

-Загальнокультурну компетентність для бажання більше дізнатися про математичні знання в різних життєвих ситуаціях.

Очікувані результати:

  •       Лічить за правилами лічби об’єкти навколишнього світу.
  •       Порівнює і впорядковує об’єкти навколишнього світу за однією або декількома ознаками.
  •       Об'єднує об'єкти навколишнього світу у групу за спільною ознакою.
  •       Відтворює в різних видах діяльності ймовірні та фактичні результати лічби об’єктів, що їх оточують (малює, викладає мозаїку, створює аплікацію, співає, складає власні лічилки тощо).
  •       Оперує числами в межах 10.
  •       Співвідносить кількість об’єктів навколишнього середовища з відповідним натуральним числом (до 10).
  •       Порівнює числа до 10.
  •       Встановлює розміщення об’єктів на площині та в просторі (лівіше, правіше, вище, нижче тощо), використовуючи математичну мову.
  •       Визначає знайомі геометричні фігури у фігурах складної конфігурації.
  •       Моделює об’єкти навколишнього світу, використовуючи готові геометричні фігури.
  •       Збирає дані, що відображають конкретну життєву ситуацію.
  •       Використовує зібрані (наявні) дані для спілкування щодо досліджуваної проблеми.

Обладнання: підручники, папір А4, ручки, кольорові олівці та фломастери, набори

«Лего», ілюстративний та роздатковий матеріал, відеоматеріали.

Інтегруються предмети: математика, образотворче та музичне мистецтво,

природознавство.

 

Зміст заняття:

І. Етап орієнтації. Мотивації діяльності

Робота з ілюстраціями.

Розгляньте ілюстрації.

  • Скільки персонажів зображеного на кожній ілюстрації?
  • Що в них спільного?
  • Чи знайомі вам ці герої?

Картинки по запросу чіп та дейл Картинки по запросу крош і їжачок

Картинки по запросу пупсень і вупсень Картинки по запросу капітошка і вовк

На всіх картинках зображені друзі. На всіх картинках зображено по двох героїв.

 

ІІ. Етап цілепокладання

Кожен в світі хоче мати друзів. Коли у вас є гарний, вірний друг, то з ним можна гори звернути.

Робота з прислів’ями

Друга у скруті пізнають

Скарб – не друг , а друг – скарб

Друг – боягуз гірший лютого ворога

Сьогодні наша цифра про вас і ваших друзів. Сьогодні будемо вивчати цифру 2.

 

ІІІ. Етап цілереалізації

Формування поняття про число 1. Позначення числа 1 цифрою.

  • Огляньте наш клас. Що у класі два.
  • Тепер погляньте один на одного. Що у вашого друга два? (Очі, щоки, руки, ноги…)

Робота з друкованою цифрою.

Розгляньте друковану цифру 2. На що вона схожа?

Похожее изображение Картинки по запросу цифра 2

Робота з відеоматеріалами

https://www.youtube.com/watch?v=xmJH5aQQu_s

Поетична хвилинка

Двійка хвостик піднімає,

Шию гнучкою тримає.

І так гарно випливає,

Наче лебідь з дивокраю.

Подивіться – ось і два,

Цифра дуже чепурна.

Шийку «гусачком» згинає,

Хвостик хвилькою здіймає.

Поглянь: і каченя, і двійка

Так спритно вигинають шийки.

Спішать купатися до річки,

Напитись чистої водички.

Дидактична гра «На що схожа 2?»

Картинки по запросу на що схожа 2

Картинки по запросу на що схожа 2

Валеохвилинка

https://www.youtube.com/watch?v=t7FLa2FF2AI

Робота з рукописною цифрою.

Картинки по запросу цифра 2 писана

Письмова робота

Картинки по запросу цифра 2 прописи

Уважно розгляньте рукописну цифру 2. Визначимо елементи, з яких складається цифра 2: ведемо зліва направо півовал, похила лінія вниз справа наліво до середини нижньої сторони клітинки, крива горизонтальна лінія вправо.

Пропишіть цифру 2 у повітрі, називаючи вголос її елементи.

Дидактична гра «Знайди 2»

Знайдіть в кожному рядку два однакові предмети а розфарбуйте їх.

Похожее изображение

Музична пауза.

Давайте послухаємо пісеньку про 2 гусей.

https://www.youtube.com/watch?v=XwdPhmHleSY

Робота з рахувальним матеріалом.

Покладіть на парту 2 гусочки, стільки ж горобців, покладіть 2 ластівки, стільки ж снігурів.

Учні розкладають геометричні фігури.

Знайдіть 2 червоний квадрат, 2 синій трикутник, 2 жовте коло.

Казка про цифри.

Сідайте зручніше і послухайте казку про цифри.

В одній математичні країні існувало величезне місто, яке називалося Склад числа. Там проживало багато різних цифр, але всі вони мали спільних родичів, але при цьому були дуже різними.

Найцікавіші мешканці проживали на вулиці Першого десятка.

Картинки по запросу математическая страна

Наша казка якраз про них.

Отже, в будинку №1 жила одинока старенька Одиничка, яка дуже любила ходити у гості і пити чай з тортом. Картинки по запросу цифра 1

В будинку № 2 жили дві веселі сестрички Одинички вони любили жарти та різні свята в їхньому будинку завжди було весело і дуже шумно. Через цей шум сусіди часто сварилися з сестричками-одиничками.

Картинки по запросу склад числа 2

Про решту мешканців цієї вулиці ми будемо дізнаватися на наступних уроках.

Робота з набором «Лего»

Завдання:

З  цеглинок виготовіть цифру 2.

Запитання:

  • Чи важко вам було зробити цифру один?
  • Чи всі цифри вийшли однакові?

Картинки по запросу цифра 2 лего

Робота за підручником.

Дидактична гра «Знайди пару»

Якщо два предмети однакові, то їх називають пара. Знайдіть однакове взуття, складіть пари.

Картинки по запросу игра одежда Похожее изображение Похожее изображение

Метод «6 цеглинок»

Завдання:

  • Діти об’єднуються у пари.
  • Потрібно з 12 цеглинок скласти пари за кольорами.

Запитання:

  • Чи змогли б ви самостійно скласти пари тільки зі своїх 6 цеглинок?
  • Чи були б вони одного кольору?
  • Коли працювати веселіше разом чи самому?

Творча хвилинка.

Картинки по запросу з цифри 2 малюємо

 

ІV. Етап рефлексійно-оцінюючий

  • Що вивчили на уроці?
  • Що вам сподобалося?
  • Чого ви навчилися?

 

 

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.6
Відповідність темі
4.8
Загальна:
4.8
Всього відгуків: 5
Оцінки та відгуки
  1. ДОЛГОВА ТЕТЯНА ВІКТОРІВНА
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Колмикова Тетяна Євгеніївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Мазур Наталія
    Доброго вечора! Як можна завантажити урок?
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Стаднійчук Катерина Олександрівна
    Загальна:
    4.3
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    4.0
  5. Радецька Лариса
    дуже гарний урок
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 2 відгука
docx
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
НУШ
Додано
9 липня 2018
Переглядів
17338
Оцінка розробки
4.8 (5 відгуків)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку