Урок розроблений для1 класу за програмою на основі нового Державного стандарту початкової освіти НУШ. Конспект уроку розроблений за новою схемою. Дана розробка буде корисною для вчителів початкових класів.
Дата ____________ № _________ Математика 1 клас
Тема тижня Мої друзі
Тема уроку: Вивчаємо число і цифру 2
Мета тематичного дня: формувати поняття про число як про кількісну
характеристику класу скінченних еквівалентних множин; актуалізувати вміння порівнювати предметні множини способом складання пар; актуалізувати поняття більше, менше, стільки ж; формувати поняття про число 2; учити співвідносити число предметів і цифру; учити писати цифру 2; формувати поняття про відношення рівності та нерівності, вчити позначати їх знаками «=» і «≠»; ознайомити учнів зі способом утворення числа 2; розвивати логічне мислення учнів шляхом формування прийомів розумових дій: аналізу, синтезу, порівняння.
Предметні компетентності:
-Математичну компетентність шляхом розвитку цікавості учнів до математики, логічного мислення, зорової пам’яті, свідомого сприйняття матеріалу; розв’язування математичних завдань, зокрема практичного змісту; вивчення та застосування лічби;
-Компетентність спілкування державною мовою для розуміння, пояснювання і перетворення математичних текстів; використання математичних термінів на початковому рівні;
-Загальнокультурну компетентність для бажання більше дізнатися про математичні знання в різних життєвих ситуаціях.
Очікувані результати:
Обладнання: підручники, папір А4, ручки, кольорові олівці та фломастери, набори
«Лего», ілюстративний та роздатковий матеріал, відеоматеріали.
Інтегруються предмети: математика, образотворче та музичне мистецтво,
природознавство.
Зміст заняття:
І. Етап орієнтації. Мотивації діяльності
Робота з ілюстраціями.
Розгляньте ілюстрації.
На всіх картинках зображені друзі. На всіх картинках зображено по двох героїв.
ІІ. Етап цілепокладання
Кожен в світі хоче мати друзів. Коли у вас є гарний, вірний друг, то з ним можна гори звернути.
Робота з прислів’ями
Друга у скруті пізнають
Скарб – не друг , а друг – скарб
Друг – боягуз гірший лютого ворога
Сьогодні наша цифра про вас і ваших друзів. Сьогодні будемо вивчати цифру 2.
ІІІ. Етап цілереалізації
Формування поняття про число 1. Позначення числа 1 цифрою.
Робота з друкованою цифрою.
Розгляньте друковану цифру 2. На що вона схожа?
Робота з відеоматеріалами
https://www.youtube.com/watch?v=xmJH5aQQu_s
Поетична хвилинка
Двійка хвостик піднімає,
Шию гнучкою тримає.
І так гарно випливає,
Наче лебідь з дивокраю.
Подивіться – ось і два,
Цифра дуже чепурна.
Шийку «гусачком» згинає,
Хвостик хвилькою здіймає.
Поглянь: і каченя, і двійка
Так спритно вигинають шийки.
Спішать купатися до річки,
Напитись чистої водички.
Дидактична гра «На що схожа 2?»
Валеохвилинка
https://www.youtube.com/watch?v=t7FLa2FF2AI
Робота з рукописною цифрою.
Письмова робота
Уважно розгляньте рукописну цифру 2. Визначимо елементи, з яких складається цифра 2: ведемо зліва направо півовал, похила лінія вниз справа наліво до середини нижньої сторони клітинки, крива горизонтальна лінія вправо.
Пропишіть цифру 2 у повітрі, називаючи вголос її елементи.
Дидактична гра «Знайди 2»
Знайдіть в кожному рядку два однакові предмети а розфарбуйте їх.
Музична пауза.
Давайте послухаємо пісеньку про 2 гусей.
https://www.youtube.com/watch?v=XwdPhmHleSY
Робота з рахувальним матеріалом.
Покладіть на парту 2 гусочки, стільки ж горобців, покладіть 2 ластівки, стільки ж снігурів.
Учні розкладають геометричні фігури.
Знайдіть 2 червоний квадрат, 2 синій трикутник, 2 жовте коло.
Казка про цифри.
Сідайте зручніше і послухайте казку про цифри.
В одній математичні країні існувало величезне місто, яке називалося Склад числа. Там проживало багато різних цифр, але всі вони мали спільних родичів, але при цьому були дуже різними.
Найцікавіші мешканці проживали на вулиці Першого десятка.
Наша казка якраз про них.
Отже, в будинку №1 жила одинока старенька Одиничка, яка дуже любила ходити у гості і пити чай з тортом.
В будинку № 2 жили дві веселі сестрички Одинички вони любили жарти та різні свята в їхньому будинку завжди було весело і дуже шумно. Через цей шум сусіди часто сварилися з сестричками-одиничками.
Про решту мешканців цієї вулиці ми будемо дізнаватися на наступних уроках.
Робота з набором «Лего»
Завдання:
З цеглинок виготовіть цифру 2.
Запитання:
Робота за підручником.
Дидактична гра «Знайди пару»
Якщо два предмети однакові, то їх називають пара. Знайдіть однакове взуття, складіть пари.
Метод «6 цеглинок»
Завдання:
Запитання:
Творча хвилинка.
ІV. Етап рефлексійно-оцінюючий
1