Урок розроблений для1 класу за програмою на основі нового Державного стандарту початкової освіти НУШ. Конспект уроку розроблений за новою схемою. Дана розробка буде корисною для вчителів початкових класів.
Дата ____________ № _________ Математика 1 клас
Тема тижня Моє довкілля
Тема уроку: Вивчаємо число і цифру 5
Мета тематичного дня: формувати поняття про число як про кількісну
характеристику класу скінченних еквівалентних множин; актуалізувати вміння порівнювати предметні множини способом складання пар; актуалізувати поняття більше, менше, стільки ж; формувати поняття про число 5; учити співвідносити число предметів і цифру; учити писати цифру 5; формувати поняття про відношення рівності та нерівності, вчити позначати їх знаками «=» і «≠»; ознайомити учнів зі способом утворення числа 5; розвивати логічне мислення учнів шляхом формування прийомів розумових дій: аналізу, синтезу, порівняння; актуалізувати й закріпити поняття ближче, далі.
Предметні компетентності:
-Математичну компетентність шляхом розвитку цікавості учнів до математики, логічного мислення, зорової пам’яті, свідомого сприйняття матеріалу; розв’язування математичних завдань, зокрема практичного змісту; вивчення та застосування лічби;
-Компетентність спілкування державною мовою для розуміння, пояснювання і перетворення математичних текстів; використання математичних термінів на початковому рівні;
-Загальнокультурну компетентність для бажання більше дізнатися про математичні знання в різних життєвих ситуаціях.
Очікувані результати:
Обладнання: підручники, папір А4, ручки, кольорові олівці та фломастери, набори
«Лего», ілюстративний та роздатковий матеріал, відеоматеріали, яблука.
Інтегруються предмети: математика, образотворче та музичне мистецтво,
природознавство.
Зміст заняття:
І. Етап орієнтації. Мотивації діяльності
- Візьміть папір на обведіть на ньому свою руку. Скільки пальчиків на вашій руці?
В кожної дитини на парті сховано яблуко в мішечок.
https://www.youtube.com/watch?v=vfk8C2b9mkI
ІІ. Етап цілепокладання
Сьогодні наш урок про цифру 5 та органи чуття людини.
ІІІ. Етап цілереалізації
Казка про цифри
В будинку № 5 жила сім’я, яка складалася з мами, тата і двох діток.
Формування поняття про число 5. Позначення числа 5 цифрою.
Визначення місця числа 5 у натуральному ряді. Способи одержання числа 5.
Полічіть числа 1–5 у прямому та зворотному порядках. Число 5 йде безпосередньо за числом 4. Як одержати число 5 із попереднього до нього числа 4? Назвіть наступне число до числа 5. Як одержати 5 із наступного до нього числа 6?
Робота з друкованою цифрою.
Розгляньте друковану цифру 5. На що вона схожа?
Поетична хвилинка
П’ять – мов гак
На автокрані,
Що вантаж
Підносить плавно.
Ось п’ятірка жартівлива,
Діток всіх розвеселила.
Як на хвостик повернеться,
В цифру два враз обернеться.
Валеохвилинка
https://www.youtube.com/watch?v=c3fxUviMHi0
Робота з рукописною цифрою.
Письмова робота
Уважно розгляньте рукописну цифру 5. Визначимо елементи, з яких складається цифра 5: із двох паличок і правого півовала: похила паличка вліво, правий півовал та горизонтальна паличка вправо.
Пропишіть цифру 5 у повітрі, називаючи вголос її елементи.
Музична пауза.
Давайте послухаємо пісню про те скільки простих речей ми не помічаємо, бо звикли, що кожен день ми це можемо бачити, чути та відчувати.
https://www.youtube.com/watch?v=9XARaatDjuM
Бесіда про важливість ранкових гігієнічних процедур
Робота з рахувальним матеріалом.
Порахуйте та запишіть, скільки малюнків у кожній клітинці.
Цікаві завдання
Метод «Доміно»
Розфарбуйте 5 вишень червоним кольором, а решту зеленим.
Знайдіть та розфарбуйте 5.
Робота з геометричним матеріалом.
Розташуйте геометричні фігури у порядку зростання кількості сторін.
Метод «6 цеглин»
Завдання:
Наш носик може відчувати різноманітні запахи.
Запитання:
Робота за підручником.
Творча хвилинка.
Домалюйте обличчя
ІV. Етап рефлексійно-оцінюючий
Рефлексія.
Підійміть свої метелики. Уявіть як вони можуть літати. Пропоную поглянути невеличке відео
https://www.youtube.com/watch?v=jCMEWI_jO8A
Використані матеріали:
https://childdevelop.com.ua/worksheets/903/
1