Інтегрований урок з математики "Цифра і число 4" з елементами методу "6 цеглинок" НУШ

Про матеріал

Урок розроблений для1 класу за програмою на основі нового Державного стандарту початкової освіти НУШ. Конспект уроку розроблений за новою схемою. Дана розробка буде корисною для вчителів початкових класів.

Перегляд файлу

Дата  ____________ № _________        Математика 1 клас

 

Тема тижня Моє довкілля        

Тема уроку: Вивчаємо число і цифру 4

Мета тематичного дня:  формувати поняття про число як про кількісну

характеристику класу скінченних еквівалентних множин; актуалізувати вміння порівнювати предметні множини способом складання пар; актуалізувати поняття більше, менше, стільки ж; формувати поняття про число 4; учити співвідносити число предметів і цифру; учити писати цифру 4; формувати поняття про відношення рівності та нерівності, вчити позначати їх знаками «=» і «≠»; ознайомити учнів зі способом утворення числа 4; розвивати логічне мислення учнів шляхом формування прийомів розумових дій: аналізу, синтезу, порівняння; актуалізувати поняття довший, коротший, однакової довжини

Предметні компетентності:

-Математичну компетентність шляхом розвитку цікавості учнів до математики, логічного мислення, зорової  пам’яті, свідомого сприйняття матеріалу; розв’язування математичних завдань, зокрема практичного змісту; вивчення та застосування лічби;

-Компетентність спілкування державною мовою для розуміння, пояснювання і перетворення математичних текстів; використання математичних термінів на початковому рівні;

-Загальнокультурну компетентність для бажання більше дізнатися про математичні знання в різних життєвих ситуаціях.

Очікувані результати:

  •       Лічить за правилами лічби об’єкти навколишнього світу.
  •       Порівнює і впорядковує об’єкти навколишнього світу за однією або декількома ознаками.
  •       Об'єднує об'єкти навколишнього світу у групу за спільною ознакою.
  •       Відтворює в різних видах діяльності ймовірні та фактичні результати лічби об’єктів, що їх оточують (малює, викладає мозаїку, створює аплікацію, співає, складає власні лічилки тощо).
  •       Оперує числами в межах 10.
  •       Співвідносить кількість об’єктів навколишнього середовища з відповідним натуральним числом (до 10).
  •       Порівнює числа до 10.
  •       Встановлює розміщення об’єктів на площині та в просторі (лівіше, правіше, вище, нижче тощо), використовуючи математичну мову.
  •       Визначає знайомі геометричні фігури у фігурах складної конфігурації.
  •       Моделює об’єкти навколишнього світу, використовуючи готові геометричні фігури.
  •       Збирає дані, що відображають конкретну життєву ситуацію.
  •       Використовує зібрані (наявні) дані для спілкування щодо досліджуваної проблеми.

Обладнання: підручники, папір А4, ручки, кольорові олівці та фломастери, набори

«Лего», ілюстративний та роздатковий матеріал, відеоматеріали.

Інтегруються предмети: математика, образотворче та музичне мистецтво,

природознавство.

Зміст заняття:

І. Етап орієнтації. Мотивації діяльності

Нас багато, що оточує. В природі, в житті людини є багато речей, що об’єднують в собі число 4.

Ось погляньте

Картинки по запросу сторони світу

4 чотири сторони світу (схід, північ, захід, південь);

Картинки по запросу пори року

4 пори року (літо, осінь, зима, весна);

Картинки по запросу частини доби

4 частини доби (ранок, день, вечір, ніч);

4 кутки в кімнаті тощо,— все це підкреслює важливість числа 4 для людини.

 

ІІ. Етап цілепокладання

Дидактична гра «Вгадай тварину»

Картинки по запросу игра где чей хвост

  • Назвіть тварин, що зображені на картках.
  • Знайдіть тварину та її хвіст.
  • Порахуйте, скільки лапок у кожної тварини.

Отже, сьогодні ми будемо вивчати дуже вагоме число 4.

 

ІІІ. Етап цілереалізації

Казка про цифри.

В будинку № 4 жила сімʼя, яка обожнювала носити джинсовий одяг. Вони часто вдягалися у однакові речі і милувалися перед дзеркалом.

Картинки по запросу цифра 2 png

Формування поняття про число 4. Позначення числа 4 цифрою.

Визначення місця числа 4 у натуральному ряді. Способи одержання числа 4. Полічіть числа 1–4 у прямому та зворотному порядках. Число 4 безпосередньо йде за числом 3. Як одержати число 4 із попереднього до нього числа 3? Назвіть наступне число до числа 4. Як одержати 4 із наступного до нього числа 5?

Робота з друкованою цифрою.

Розгляньте друковану цифру 4. На що вона схожа?

Картинки по запросу цифра 4

Картинки по запросу цифра 4 на що схожа

Поетична хвилинка

А чотири, а чотири…

Дуже схожа на вітрило.

Навіть вітер про це знає

І вітрило підіймає

Познайомтесь – це чотири,

З нею в дружбі усі звірі,

Бо чотири лапки мають,

Вправно ними чеберяють.

Валеохвилинка

https://www.youtube.com/watch?v=4g6Cd1X7lUU

Робота з рукописною цифрою.

Картинки по запросу цифра 3 писана

Письмова робота

Картинки по запросу цифра 4 прописи

Уважно розгляньте рукописну цифру 4. Визначимо елементи, з яких складається цифра 4. Із трьох паличок: перша коротка похила паличка вліво, друга — горизонтальна паличка і третя — довга похила паличка вліво

Пропишіть цифру 4 у повітрі, називаючи вголос її елементи.

Музична пауза.

Давайте послухаємо пісеньку про 4 пори року.

https://www.youtube.com/watch?v=YkGBAAAr8zU

  • Яка ваша улюблена пора року?
  • Що саме вам подобається в цій порі року?

Робота з рахувальним матеріалом.

Метод «Доміно»

На пустому доміно з-за допомогою пластилінових кульок викладіть число 4.

Картинки по запросу цифра 4 завдання

Цікаві завдання

З’єднай рослини з числами

Картинки по запросу цифра 4 завдання

У кого з їжачків є гриби напиши їм цифру на животику, у кого немає домалюй грибочки за вказаною кількістю.

Картинки по запросу домалюй математика

Робота з геометричним матеріалом. Опрацювання поняття довший, коротший, однакової довжини

https://novashkola.ua/1-klas/matematika-1-klas/urok-1/

Картинки по запросу поняття довший, коротший

Робота з роздавальним матеріалом

Учні отримують смужки паперу і мають визначити, довший, коротший і однакової довжини.

Метод «6 цеглин»

Завдання:

  • Кожна з них буде символізувати певну пору року.
  • Покладіть цеглинки на папір та домалюйте таким чином, щоб цей малюнок та колір відповідав певній порі року. Наприклад, синя цеглинка – це сніжинка, зима, жовта – це літо сонечко і т.д.

Запитання:

  • Чи важко вам було підібрати кольори до різних пір року?
  • Які кольори до якої пори року ви віднесли? Чому?
  • Чи всі малюнки вийшли однакові?

Робота за підручником.

Творча хвилинка.

Визначте, де яка пора року. Розфарбуйте малюнки. Домалюйте під дерево м’яч:

  1. Зимою
  2. Весною
  3. Літом
  4. Восени.

Картинки по запросу раскраска пори року

 

ІV. Етап рефлексійно-оцінюючий

  • Що вивчили на уроці?
  • Що вам сподобалося?
  • Чого ви навчилися?

 

 

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 5
Оцінки та відгуки
  1. Назарчук Кристина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Мутыка Марина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Габер Марія Василівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Гуменнікова Оксана
    Чудово!На такому уроці діти працюватимуть із великим задоволенням !
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  5. Делаваль Олена Олександрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 2 відгука
docx
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
НУШ
Додано
10 липня 2018
Переглядів
8975
Оцінка розробки
5.0 (5 відгуків)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку