Ігри з читання. Презентація

Про матеріал
Посібник "Ігри з читання" містить дидактичні ігри, які можна використовувати як на уроах літературного читання, так і на додаткових заняттях
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Номер слайду 2

Анотація. Посібник містить багато дидактичних ігор з читання розвивального характеру. У процесі гри в учнів виробляється звичка зосереджуватися, самостійно думати, розвивати увагу. Захопившись грою, діти не помічають, що навчаються, до активної діяльності залучаються навіть найпасивніші учні. Мета дидактичних ігор – формування в учнів уміння поєднувати теоретичні знання з практичною діяльністю. Оволодіти необхідними знаннями, уміннями і навичками учень зможе лише тоді, коли він сам виявлятиме до них інтерес, і коли вчитель зуміє зацікавити учнів. Гра дає змогу легко привернути увагу і тривалий час підтримувати в учнів інтерес до тих складних завдань, на яких у звичайних умовах зосередити увагу не завжди вдається.

Номер слайду 3

“Xтo більше ? “ Хто найбільше згадає героїв казок, назви яких закінчуються буквою «л» (лисичка…), буквою “к” (зайчик…), той переможець.

Номер слайду 4

“Хто з якої казки?” Люблю горішки, грибочки. (Хто відгадає першим, продовжує гру, описуючи свого героя).

Номер слайду 5

“Відгадай” Розбери “зашифроване” речення і скажи, з якої воно казки. коНіли не батре сятиясмі з біслашого. а дід і абаб вонз листазось міса бісо.

Номер слайду 6

“Відгадай казку” Відгадай казку за опорними словами: лисичка, рибка, вовк, ополонка; Маруся, яблунька, річечка, гуси, піч. Продовж гру.

Номер слайду 7

“Хто правильно закінчить приспів’я?” Книга вчить, як на світі… . Наука в ліс не веде, а з лісу… . Треба нахилитись, щоб з криниці води… . Друга шукай, а знайдеш Продовж гру, використовуючи свої прислів”я.

Номер слайду 8

“Хто швидше розплутає порівняння ? “ Дужий, як заєць. Кучерявий, як слон. Вірний, як лис. Боязкий як вовк. Голодний, як ведмідь. Колючий, як віл. Хитрий, як баран. Здоровий, як миша. Неповороткий, як пес. Впертий, як їжак. Маленький, як осел.

Номер слайду 9

“Хто більше знає?” Хто називає якнайбільше їстивиих грибів, той -переможець. Розкажи про те, що ти робив вчора, не використовуючи слово я.

Номер слайду 10

“Хто придумає кінець, той і буде молодець “ Один з учнів починає розповідь. Хто її закінчить, той виграє. Або один з учнів починає розповідь, а другий закінчує. Яка пара дітей склала найкраще оповідання, та і виграє.

Номер слайду 11

“Дерева лісу” Хто більше назве дерев лісу, той переможець.

Номер слайду 12

“Відгадай квітку за кольором” Зразок. Білий – конвалія,… . Жовтий – …. Рожевий - .... Блакитний - ... Помаранчевий - ... Червоний - ...

Номер слайду 13

“Знайди назви дерев” У сполученнях літер поданих речень знайди назви дерев. Іду берегом річки. Я маю свій буквар. Гра була дуже цікава.

Номер слайду 14

“Улюблене заняття” Я починаю, а ти закінчуєш Один з учнів повідомляє ведучому своє улюблене заняття. Гравці жестами, пантомімою показують свою відгадку. Той, хто відгадає, стає в коло.

Номер слайду 15

Гра “Імена” Літери вертикальних колонок (крім першої колонки, яка є початком слів) треба пересунути вгору або вниз, щоб у горизонтальних рядках прочитати розв’язок -українські імена. Богдан, Степан, Дмитро, Микола, Василь, Григір, Марія, Надія, Ірина, Олеся, Уляна.М р Д С Я Н А Е І А І Л Р Н Я 0 А Я І А У Л Й Н Я Б Р С О Р Н С О Й И Л о Д Т Г Г Л А М М Е Д І Ь В Й Й П А Р Г Л К Е Л Н

Номер слайду 16

Швидко слово називай – йому риму добирай листок – молоток – колобок – пеньок… гілка – бджілка - сопілка … коса- роса- оса…

Номер слайду 17

Яке слово заховалось? Дорослий називає склади, а діти добирають слова за цими складами: ма- мама, малина, машина… ко – котик, корова, коровай… лі – літо, лікар, лінійка…

Номер слайду 18

Четвертий зайвий діти визначають у якому слові немає потрібного звуку: 3айве слово (виключення) риба, окунь, морква, лікар; шило котик, миска, миша. корова, свиня, заєць, вівця; волошка, мак, пролісок, ромашка; тарілка, миска, каструля, чайник, шафа; береза, калина, клен, граб.

Номер слайду 19

Назви одним словом (узагальнюючі слова) шафа, диван, стілець, стіл –……; комар, метелик, жук, мураха –……; барвінок, фіалка, троянда, мак –….; горобець, перепілка, зозуля, чиж – ….

Номер слайду 20

Один - багато зошит -……; ручка -……..; олівець -….; книга-…….

Номер слайду 21

Два – один Утворювати складні іменники з двох іменників: небо і схил –…………; ліс і смуга -…….; ліс і степ –……; птахи і ферма –……..

Номер слайду 22

Підбір пестливих слів: мама – мамочка; олівець – олівчик; ваза – вазочка; кіт – котик. Зміни слово так, щоб воно закінчувалось на “і” зоря – зорі; ранець – ранці; синець -синці; олівець-олівці; день- дні.

Номер слайду 23

Нове слово У слові змінити голосний звук на “у”: кіт- кут; білка-…..; сам –….; річка –…..; так –……; лапа –…..; сак –…..; дати –…...

Номер слайду 24

Кому що потрібно Педагог називає професію, а діти називають необхідні для роботи предмети: лікар – халат, ліки, термометр… вчитель – книги, зошити, ручки, олівці… кухар- продукти, ніж, каструля… столяр – пилка, молоток, рубанок…

Номер слайду 25

Скажи-який? Підбір прикметників до запропонованих іменників: олівець – новий, великий, гарний, ребристий, кольоровий, тонкий, міцний; листок -осінній, жовтий, сухий, гарний, маленький.

Номер слайду 26

Продовжіть ряд слів Педагог називає декілька слів, а діти слухають і визначають перший склад і додають слова з тим же початком: морозиво-молоко – молоток – мова; село – семеро – середина – серп; за – заметіль – зайчик – забава.

Номер слайду 27

Доповни речення влітку листочки на деревах зелені, а восени… трава літом …, а восени… влітку сонечко…, а восени ….

Номер слайду 28

Весела сімейка Правильно називати тварин та їх дитинчат: мама -лисиця, корова , тато - лис, малята- лисенята,

Номер слайду 29

Слова забули свої місце Добери якомога більше видових понять до вказівних слів інструменти – це… овочі- це… Фрукти – це.... Меблі – це...

Номер слайду 30

Утвори нові слова Додати на початку або в кінці слова букву, щоб утворилося нове слово: луг – плуг; риба – рибак; коса – косар; мак смак; рак – грак; оса – коса.твори нові слова

Номер слайду 31

Назви якомога більше ознак пір року Осінь – яка?… Літо – яке?… Зима – яка?.., Весна – яка?…

Номер слайду 32

Відповідай швидко і точно Цукор солодкий, а сіль… Слон великий, а миша… Дерево високе, а кущ… Міст широкий, а лінійка … Ніж короткий, а шабля…

Номер слайду 33

Добери якнайбільше слів Слова на позначення ознак тварин; їжак – хитрий, колючий, маленький, спритний; заєць – куцохвостий, боязкий, довговухий, несміливий, швидкий; лисиця – руда, хитра, спритна, підступна.

Номер слайду 34

Магазин У першому відділі магазину продаються речі у назві яких є м’які приголосні, у другому – тверді приголосні.

Номер слайду 35

Розумники Здогадатись якого слова не вистачає у римованому рядку. Сійся жито і пшениця, - Буде дітям – … Для веселої малечі Бублик вигляне із … А рум’яний … Скочить прямо на зубок. Виросте всього доволі На широкім житнім … Запеклося сонце в хлібі, Хто зростив його – …

Номер слайду 36

Швидка логічна розминка. Яка пора року? Який зараз місяць? Який сьогодні день? Який був учора? А позавчора?

Номер слайду 37

Хто це? Що це? Рідна, лагідна, найдорожча – хто (Мама) Запашний, білий, смачний – що? (Хліб) Білий, холодний, пухкий - Біле, солодке, соковите - Пухнаста, руда, хитра- Нова, цікава, бібліотечна- Зелена, висока, новорічна- Весняний,сонячний,теплий -

Номер слайду 38

Хто? Що? Відповідай швидко і точно: навчає - грає - лікує- співає- малює - пише — продає - варить - замітає - друкує - майструє - пиляє -

Номер слайду 39

Хто як кричить? Від звуконаслідувальних слів запропонувати утворити дієслова; няв-няв-нявчить- ку-ку-ріку – ква-ква- Ме-ме – Гав-гав -

Номер слайду 40

Перестав усе як треба Засобакали гавки. Закицькали нявки. Зажабали кваки. Закачкали кряки. Закізкали меки. Забаранали беки. За зірки сховалось небо.

Номер слайду 41

Відповідай швидко і правильно Без терпіння немає - Шила в мішку - Друга шукай, а знайдеш - Праця годує, а лінь - Учення світ, а невчення - Мала праця краща за велике -

Номер слайду 42

Доміно антонімів На табличках доміно записані дієслова, протилежні за значенням. Завдання. Правильно викласти доміно. Наприклад. Працювати. Відпочивати. Сумувати. Радіти. Плакати. Сміятися. Бігти. Стояти і т.д.

ppt
Додано
30 жовтня 2019
Переглядів
1758
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку