Індивідуальна освітня траєкторія дитини з особливими освітніми потребами

Про матеріал
Пріоритетні завдання в галузі освіти: забезпечення права на освіту дітей з внутрішньо переміщених сімей та дітей з області, які перебувають за кордоном; створення безпечного освітнього середовища; вжиття заходів для визначення освітніх втрат і шляхів їх подолання
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Індивідуальна освітня траєкторія дитини з особливими освітніми потребами

Номер слайду 2

Пріоритетні завдання в галузі освіти:забезпечення права на освіту дітей з внутрішньо переміщених сімей та дітей з області, які перебувають за кордономстворення безпечного освітнього середовищавжиття заходів для визначення освітніх втрат і шляхів їх подолання

Номер слайду 3

Лист МОН України від 03.08.2023 р. № 1/11479-23 "Про методичні рекомендації "Безпечне освітнє середовище: Надання індивідуальної підтримки учням з особливими освітніми потребами під час підготовки до реагування на надзвичайні ситуації" (розроблені ДУ "Український інститут розвитку освіти")

Номер слайду 4

Безбар’єрність — нова суспільна норма. З ініціативи першої леді України Олени Зеленської “Без бар’єрів” прийнята. Національна стратегія зі створення безбар’єрного простору в Україні Розпорядження Кабінету Міністрів України від 14 квітня 2021 р. № 366-р «Про схвалення Національної стратегії із створення безбар’єрного простору в Україні на період до 2030 року»

Номер слайду 5

Довідник безбар’єрності -гід з коректного спілкування, у якому зафіксовані нові норми безбар’єрної мови. Він створений за ініціативою першої леді України Олени Зеленської у співпраці з ГО «Безбар'єрність» , іншими громадськими організаціями, правозахисниками, психологами, батьками, що виховують дітей з інвалідністю, українськими та міжнародними експертами.

Номер слайду 6

Закон України «Про освіту»Особа з особливими освітніми потребами - особа, яка потребує додаткової постійної чи тимчасової підтримки в освітньому процесі з метою забезпечення її права на освіту. Стаття 551. Виховання в сім’ї є першоосновою розвитку дитини як особистості.2. Батьки здобувачів освіти мають право:…обирати заклад освіти, освітню програму, вид і форму здобуття дітьми відповідної освіти…

Номер слайду 7

Закон України «Про освіту»Розділ 1. Загальні положення. Ст. 1. 9) Індивідуальна освітня траєкторія – персональний шлях реалізації особистісного потенціалу здобувача освіти, що формується з урахуванням його здібностей, інтересів, потреб, мотивації, можливостей і досвіду, ґрунтується на виборі здобувачем освіти видів, форм і темпу здобуття освіти, суб’єктів освітньої діяльності та запропонованих ними освітніх програм, навчальних дисциплін і рівня їх складності, методів і засобів навчання. Індивідуальна освітня траєкторія в закладі освіти може бути реалізована через індивідуальний навчальний план

Номер слайду 8

Нормативно-правове забезпечення Постанова КМУ від 12.07.2017р. № 545 “Про затвердження Положення про інклюзивно-ресурсний центр”Постанова КМУ від 15.09.2021р. № 957 “Про затвердження Порядку організації інклюзивного навчання у закладах загальної середньої освіти” Постанова КМУ від 10.04.2019 р. № 530 “Про затвердження Порядку організації інклюзивного навчання у закладах дошкільної освіти”Наказ МОН України від 08.06.2018 № 609 “Про затвердження Примірного положення про команду психолого-педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами в закладі загальної середньої та дошкільної освіти”

Номер слайду 9

Постанова КМУ від 06.03.2019 р. № 221 “Про затвердження Положення про спеціальну школу та Положення про навчально-реабілітаційний центр”Наказ МОН України від 01.08.2018 р. № 831 “Про затвердження Порядку зарахування осіб з ООП до спеціальних закладів освіти, їх відрахування, переведення до іншого закладу освіти”Наказ МОН України від 12.06.2016 р. № 8 “Про затвердження Положення про індивідуальну форму здобуття повної загальної середньої освіти”Лист МОН України від 06.09.2022 р. № 1/10258-22 “Про організацію освітнього процесу дітей з ООП у 2022/2023 н. р.”Лист МОН України від 15.06.2022 р. № 1/6435-22 “Щодо забезпечення освіти осіб з особливими освітніми потребами.”

Номер слайду 10

Діяльність вчителя-логопеда регламентується нормативно-правовими документами як і для інших педагогічних працівників закладів освіти, а також Положенням про логопедичні пункти системи освіти, затвердженим наказом МОНУ від 13.05.1993 №135 та Порядком комплектування дошкільних навчальних закладів (груп) компенсуючого типу, затвердженим наказом МОНУ і МОЗУ від 27.03.2006 №240/165. Для покращення якісної організації освітнього процесу Міністерством освіти і науки України розроблено проєкт наказу «Про затвердження Порядку надання логопедичних послуг в системі освіти»

Номер слайду 11

Положення про ІРЦ п. 32. У разі встановлення фахівцями інклюзивно-ресурсного центру наявності в особи особливих освітніх потреб висновок про комплексну оцінку є підставою для:забезпечення інклюзивного навчання (утворення інклюзивної групи чи класу), складення для неї індивідуальної програми розвитку та надання їй психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг згідно з визначеним рівнем підтримки відповідно до додатка 1 (утворення інклюзивної групи чи класу)зарахування особи з особливими освітніми потребами до закладів спеціальної освіти (з урахуванням особливостей розвитку особи відповідно до профілю (напряму) спеціальної школи або навчально-реабілітаційного центру);зарахування до спеціальних груп чи класів (з урахуванням особливостей розвитку особи);складення індивідуальної програми розвитку для осіб з особливими освітніми потребами, які здобувають освіту за формою педагогічного патронажу.

Номер слайду 12

Закон України «Про освіту»Розділ 1. Загальні положення. Ст. 1. 10) Індивідуальна програма розвитку - документ, що забезпечує індивідуалізацію навчання особи з особливими освітніми потребами, закріплює перелік необхідних психолого-педагогічних, корекційних потреб/послуг для розвитку дитини та розробляється групою фахівців з обов’язковим залученням батьків дитини з метою визначення конкретних навчальних стратегій і підходів до навчання

Номер слайду 13

У спеціальній школі реалізується індивідуальна освітня траєкторія, що передбачає розроблення індивідуальної програми розвитку для учнів (вихованців) та індивідуального навчального плану (за потреби). (Положення про спеціальну школу, п.46)У закладі освіти, в якому організовано індивідуальну форму здобуття освіти, забезпечується реалізація індивідуальної освітньої траєкторії здобувачів освіти шляхом розроблення індивідуальних навчальних планів та індивідуальних програм розвитку (у разі потреби). (Положення про індивідуальну форму здобуття повної загальної середньої освіти, п.7)

Номер слайду 14

В інклюзивному класі команда психолого- педагогічного супроводу складає індивідуальну програму розвитку за формою, визначеною додатком 3 Постанови КМУ від 15.09.2021р. № 957 “Про затвердження Порядку організації інклюзивного навчання у закладах загальної середньої освіти”

Номер слайду 15

ДЯКУЮ ЗА УВАГУ!

pptx
Пов’язані теми
Психологія, Презентації
Інкл
Додано
16 квітня
Переглядів
414
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку