Індійська цивілізація розробка уроку для 6 класу

Про матеріал

Розробка уроку для 6 класу на тему "Індійська цивілізація". Урок вивчення нового матеріалу. В урок включені відеоматеріли для більшої зацікавленості учнями навчальним матеріалом.

Перегляд файлу

1

 

Тема. Індійська цивілізація

Мета. Ознайомитися з природно-географічними умовами стародавньої Індії, основними культурними та суспільними надбаннями Індійської цивілізації, визначити основні поняття «варни», «касти», «індуїзм», «буддизм»; розвивати основні предметні компетентності та між предметні зв’язки, вміння працювати і групах, робити висновки та висловлювати власну точку зору; виховувати повагу до історії інших країн.

Очікувані результати/ Після цього уроку учні зможуть:

  • Визначати час формування індійської  цивілізації;
  •  розпізнавати пам’ятки культури індійської (Мохенджо-Даро) цивілізації;
  • визначати поняття «варна», «індуїзм», «буддизм»;
  • показувати  на карті:  територіальні межі індійської  цивілізації,  долини річок Інд, Ганг;
  • визначити особливості господарства, суспільного життя й культури давної Індії.

Обладнання. Підручник, роздатковий матеріал, презентація

Тип уроку. Урок вивчення нового матеріалу

 

Хід уроку

І. Організаційний етап

ІІ. Актуалізація опорних знань та мотивація навчальної діяльності

 

Учитель. Діти, сьогодні ми з вами познайомимося з яскравою та чарівною країною, яка відрізняється своїми традиціями та особливостями суспільного життя. Я думаю ви одразу здогадаєтесь, про яку країну йде мова. Увага на екран (вчитель демонструє відео з індійським танцем). https://www.youtube.com/watch?v=8gazgxUCMUg

Прийом «Асоціації»

Учитель. А які асоціації у вас виникають, коли ви чуєте слово Індія (учні називають одне слово).

 

 

ІНДІЯ

 

ІІІ. Вивчення нового матеріалу

План

  1.            Природно-географічні умови Стародавньої Індії
  2.            Індська цивілізація, ведійська цивілізація та держава Маур`їв
  3.            Суспільне та релігійне життя жителів індської цивілізації
  4.            Повсякденне життя

 

  1.         Природно-географічні умови Стародавньої Індії

Робота зі схемою та підручником

Учні опрацьовують матеріал підручника (с. 92-93) та заповнюють таблицю

«Природно-географчні умови Індії»

На якому півострові розташована

 

Біля яких гір знаходится

 

Головні річки

 

Кліматичні умови

 

Природні умови

 

 

  1.         Індська цивілізація, ведійська цивілізація та держава Маур`їв

Робота в групах

Прийом «Машина часу»

Учитель розповідає учням легенду ніби вони є жителями індійської цивілізації різних періодів і одного разу вони потрапляють в сьогодення. Їх завдання розповісти жителям сучасного світу про часи індійської цивілізації.

 

Група 1. С. 93-95

Група 2.  С. 95-96

 

  1.         Суспільне та релігійне життя жителів індійської цивілізації

Перегляд та обговорення  відеоролику «Варни і касти».

https://www.youtube.com/watch?v=1wcXODtpVz4

 

Релігійне життя

Робота в групах

1-ша група – Індуїзм (с.98-99)

2- га група – Буддизм (с.99-100)

 

Робота з поняттями

Індуїзм -  давня релігія Індії, корені якої ведуть до Ведійської цивілізації. Три головних боги індуїзму – Брахма, Шива і Вішну.

Буддизм – Одна з трьох світових релігій. Основним в буддизмі є вчення про «чотири благородних істини». Відповідно до них – усе існування пов’язане зі стражданням.

 

  1.         Повсякденне життя

Випереджальне завдання. Учні виступають з повідомленнями, які готували вдома.

1-ий учень – Повсякденне життя

2- ий учень – Наука

3-ий учень – Культура

ІV. Закріплення вивченого матеріалу

Прийом «Незакінчені речення»

1. Індія розташована на півострові … . (Індостан)

2. «Житлом снігів» індійці називали гори … . (Гімалаї)

3. На території Індії протікають дві великі річки — … і … . (Інд і Ганг)

4. У ІІІ тис. до н. е. в долині річки Інд виникла … . (Індська цивілізація)

5. Долина річки Ганг була вкрита густими непрохідними лісами — … . (Джунглями)

6. Серед найдавніших індійських міст нам відомі Мохенджо-Даро і … . (Хараппа)

7. У середині ІІ тис. до н. е. на територію Індії прийшли племена … . (Аріїв)

  8. У ІV ст. до н. е. цар Чандрагупта заснував державу … . (Маур’їв)

  9. Найвища каста в Індії  (брахмани)

 10. Священні книги аріїв, написані санскритом, називалися … . (Ведами)

  11. Як називалася каста воїнів (Кшатрії)

   12. Засновник буддизму (Сідхарт Гаутама)

V. Домашнє завдання

  1.                 Опрацювати параграф 20-21
  2.                 Створити мем до портрету Будди.
  3.                 * Підготувати кросворд на 15 слів.

 

docx
До підручника
Всесвітня історія. Історія України 6 клас (Пометун О.І., Мороз П.В., Малієнко Ю.Б.)
Додано
9 січня 2019
Переглядів
3961
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку