Інформаційна година для 5 класу "Академічна доброчесність. Де і коли на нас чекає плагіат?"

Про матеріал
Розробка допоможе педагогам у виховній роботі для пояснення поняття "Академічна доброчесність", "плагіат".
Перегляд файлу

Інформаційна година для 5 класу

Тема. Академічна доброчесність. Де і коли на нас чекає плагіат?

Мета: ознайомити учнів із поняттям «академічна доброчесність», на основі життєвих ситуацій пояснити що таке плагіат, інтелектуальна власність; розробити правила доброчесної поведінки для учнів класу;

розвивати навички умілого користування інтернетом, аналізувати та використовувати готову інформацію відповідно до норм академічної доброчесності;

виховувати повагу до чужої діяльності, інтелектуальної праці.

Обладнання:

Тип виховного заходу: інформаційна година інтерактивного характеру.

Хід заняття

Учні поділені на 4 групи.

І. Вступ до заняття.

Ось дзвінок сигнал подав –

До роботи час настав.

Ось і ми часу не гаймо,

А заняття починаймо.

На минулому занятті ви отримали додому завдання: намалювати малюнок, написати невеличку поезію або зробити поробку з будь-яких матеріалів.

Перед початком роботи давайте пригадаємо правила роботи в групах. 

Отже, ви маєте представити один одному в групах своє домашнє завдання, прорекламуйте його.

Виріб, який ви виготовили, малюнок чи вірш створений вами і виставлений для суспільного огляду –  це  ваш медіапродукт.

Похваліть один одного за таку чудову роботу.

А тепер уявіть таку ситуацію: вашому однокласнику або будь-кому іншому, дуже потрібна саме така інформація, яку створили ви. Але він з певних причин не хоче або не може зробити це сам. Ваш однокласник взяв вашу роботу і видав її за свою, відправив на конкурс, виставку і т.д. 

Давайте спробуємо розіграти таку ситуацію.

  1.        Бесіда за результатами побаченого.
  1. Отже, що ви відчули, коли ваш медіапродукт привласнили?
  2. Чи будете ви доводити своє право на авторство?
  3. Чи привласнювали ви хоч раз у житті чийсь медіа продукт?
  4. Чи дозволили б ви використовувати свій виріб, якби вас зазначили як автора?

Отже, дотримання всіх цих правил, а саме: збереження авторства, повага до нього, вказівка на джерело, звідки ви взяли певну інформацію – все це є академічна доброчесність.

Тема нашої інформаційної години: «Академічна доброчесність. Де і коли на нас чекає плагіат?». 

Ми маємо ознайомитись із поняттям «академічна доброчесність», на основі життєвих ситуацій навчитись уникати плагіату, берегти і поважати інтелектуальну власність; розробити правила доброчесної поведінки для нашого класу; навчитись уміло користуватись інтернетом, аналізувати та використовувати готову інформацію відповідно до норм академічної доброчесності; поважати чужу діяльність, інтелектуальну працю.

Напишіть на стікерах-смайликах свої очікування від цього заняття та прикріпіть їх до «Скриньок-очікувань», до яких ми повернемось у кінці заняття.

ІІ. Основна інтерактивна частина.

2.1. Словникова робота.

Кожного дня у школі, під час уроків ми стикаємось із поняттям доброчесності у навчанні. Давайте з’ясуємо поняття доброчесності, попрацюємо з тлумачним словником.

ДОБРОЧЕ́СНИЙ, а, е. Який живе чесно, дотримується всіх правил моралі. 
//  Який є проявом чесності, моральності. 

Словник української мови: в 11 томах. — Том 2, 1971. — Стор. 326.

2.2. Розповідь з елементами бесіди.

Доброчесність у навчанні – це, передусім, повага до себе та до інших учасників навчально-виховного процесу.

Кожному з нас приємно спілкуватись з культурними, вихованими людьми, які поважають інших, їхню працю. Такі люди викликають довіру та симпатію.

В реальному житті, напривеликий жаль, нам зустрічаються хлопчики чи дівчатка, які штовхаються, вигадують прізвиська для своїх друзів. Стосунки в такому колективі одразу псуються, виникають конфлікти. Спілкування перестає бути комфортним і приємним.

Або інша ситуація: у класі є хлопчик чи дівчинка, які завжди виконують домашнє завдання, сумлінно ставляться до усіх робіт. Інші намагаються в них списати, привласнити їхню роботу, а це не завжди подобається.  І коли чують відмову намагаються образити, принизити відмінників, перестають з ними спілкуватися. Це дуже неприємно, навіть боляче, бо що це за дружба, яку треба «заслужити» таким нечесним способом. Адже як не дивно, списування – це один із головних виявів порушення шкільної доброчесності.

2.3. Асоціативний кущ.

Отже, підсумовуючи все почуте, давайте визначимо, з чого складається академічна доброчесність, доберіть слова-асоціації до цього поняття.

  • Справедливість;
  • Чесність;
  • Довіра;
  • Відповідальність;
  • Повага.

Щоб перевірити власні судження проскануйте QR-код та перейдіть за посиланням, щоб переглянути узагальнену інфографіку.

 

C:\Users\Валентина\Downloads\TrustThisProduct_QRCode (10).png

 

 

 

 

https://drive.google.com/file/d/1-eLuZrbEd0uw7HM4NnggsJ2AH01O7qf1/view

2.4. Перегляд відео «5 випадків плагіату найпопулярніших мультфільмів».

Всі ми з раннього дитинства любимо дивитись мультфільми. Саме цей жанр найбільше піддається плагіату.

Давайте переглянемо відео про випадки плагіату в мультиплікаційному мистецтві.

https://www.youtube.com/watch?v=Y5kfZe8v4jQ

Отже, на основі побаченого та почутого, давайте визначимо, що таке плагіат?

  • Це викрадена ідея або слова іншої людини і видати їх за власні;
  • використані результати роботи іншої людини без вказівки джерела, звідки вони були взяті;
  • повністю або частково вкрадений мистецький, науковий або інший твір чи робота та видані за свої;
  • представлення вже існуючих ідей або продуктів як нових та оригінальних.

2.5. Вправа «Скарбниця народної мудрості».

З частин утворити ціле прислів’я. Поясніть його значення.

На чужий труд ласий не будь. 

Тому, хто нечесний у малому, не вірять у великому.

Білі руки чужі труди люблять.

На чужу роботу дивитися — ситому не бути.

Отже, і в народній творчості, яка формувалась протягом багатьох років засуджується зазіхання на привласнення результатів чужої справи. 

ІІІ. Підсумок та зворотний зв'язок.

3.1. Складання правил доброчесності для класу.

На початку уроку, я говорила про те, що одне із наших завдань скласти правила доброчесної поведінки у класі.

Від кожної групи по одному правилу.

Правила доброчесної поведінки 5-А класу.

Правило 1. Поважати працю один одного.

Правило 2. Використовувати результати чужої праці лише з дозволу, із зазначенням автора.

Правило 3. Бути справедливими один до одного.

Правило 4. Не списувати, а користуючись допомогою інших вирішувати поставлені завдання.

  • Отже, поясніть, будь ласка, що означає бути доброчесним?
  • Що саме відноситься до академічної доброчесності?
  • Розкажіть, будь ласка, чому потрібно цінувати «інтелектуальну власність» іншої людини?

3.2. Вправа «Валіза».

Давайте повернемось до наших «Скриньок-очікувань», які ми заповнили на початку заняття. Отже, що ми вивчили і вже сміливо можемо вкласти до «Валізи», а на що ще треба звернути увагу і поки що залишити у скрині, для детальнішого опрацювання.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Список використаної літератури:

  1. Відео «5 випадків плагіату найпопулярніших мультфільмів».

Режим доступу: https://www.youtube.com/watch?v=Y5kfZe8v4jQ

  1. Довідник з академічної доброчесності для школярів/укладач М.В. Григорєва, О.І. Крикова, С.Г. Пєвко, за заг. ред.. О.О. Жугви. – Х. ХНУ імені В.Н. Каразіна, 2016. – 64с.

Режим доступу:https://drive.google.com/file/d/19nOAsorJfuCL_lT0wdxDHkxW2Px-Ej4g/view

  1. «Зрозуміло про академічну доброчесність» – інфографіка для школярів/

Режим доступу: https://drive.google.com/file/d/1eLuZrbEd0uw7HM4NnggsJ2AH01O7qf1/view

  1. Медіаграмотність у початковій школі: посібник для вчителя / О.В. Волошенюк, О.В. Ганик, В.В. Голощапова, Г.А. Дегтярьова, І.Б. Іванова, А.Ю. Кожанова, Г.Ю. Пиза, О.О. Шкребець, О.І. Янкович / За редакцією О.В. Волошенюк, В.Ф. Іванова. – Київ : ЦВП, АУП, 2018 – 234 с.
  2. Методичні вказівки для вчителів «Виховуємо академічну доброчесність в школі» (проект для обговорення) / Наталя Шліхта, Ірина Шліхта

Режим доступу: https://drive.google.com/file/d/1bDa8jeLj6u2Dp8RtPh27ZI2JiIILpwju/view

  1. Робочий зошит для учнів «Виховуємо академічну доброчесність в школі» (проект для обговорення) / Ірина Шліхта, Наталя Шліхта

Режим доступу: https://drive.google.com/file/d/1YNlSHSN33EMnHDA2BdW75peH9zBDVAnD/view

 

 

 

 

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Номер слайду 2

Академічна доброчесність. Де і коли на нас чекає плагіат?Очікування від заняття. Урок: Я: Цікавий; Наполегливий;Захоплюючий; Сонний;Веселий; Уважний;Пізнавальний; Активний;Продуктивний; Розсіяний;Нудний; Дисциплінований. Пасивний;

Номер слайду 3

Словникова робота. ДОБРОЧЕ́СНИЙ, а, е. Який живе чесно, дотримується всіх правил моралі.  //  Який є проявом чесності, моральності. Словник української мови: в 11 томах. — Том 2, 1971. — Стор. 326.

Номер слайду 4

Номер слайду 5

Номер слайду 6

Номер слайду 7

Вправа «Скарбниця народної мудрості»На чужий труд ласий не будь. Тому, хто нечесний у малому, не вірять у великому. Білі руки чужі труди люблять. На чужу роботу дивитися — ситому не бути.

Номер слайду 8

Правила доброчесної поведінки 5-А класу. Правило 1. Поважати працю один одного. Правило 2. Використовувати результати чужої праці лише з дозволу, із зазначенням автора. Правило 3. Бути справедливими один до одного. Правило 4. Не списувати, а користуючись допомогою інших, вирішувати поставлені завдання.

Номер слайду 9

Вправа «Валіза»

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Клочкова Олена
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
zip
Додано
3 травня 2020
Переглядів
8918
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку