Інформаційна година для 5 класу
Тема. Академічна доброчесність. Де і коли на нас чекає плагіат?
Мета: ознайомити учнів із поняттям «академічна доброчесність», на основі життєвих ситуацій пояснити що таке плагіат, інтелектуальна власність; розробити правила доброчесної поведінки для учнів класу;
розвивати навички умілого користування інтернетом, аналізувати та використовувати готову інформацію відповідно до норм академічної доброчесності;
виховувати повагу до чужої діяльності, інтелектуальної праці.
Обладнання:
Тип виховного заходу: інформаційна година інтерактивного характеру.
Хід заняття
Учні поділені на 4 групи.
І. Вступ до заняття.
Ось дзвінок сигнал подав –
До роботи час настав.
Ось і ми часу не гаймо,
А заняття починаймо.
На минулому занятті ви отримали додому завдання: намалювати малюнок, написати невеличку поезію або зробити поробку з будь-яких матеріалів.
Перед початком роботи давайте пригадаємо правила роботи в групах.
Отже, ви маєте представити один одному в групах своє домашнє завдання, прорекламуйте його.
Виріб, який ви виготовили, малюнок чи вірш створений вами і виставлений для суспільного огляду – це ваш медіапродукт.
Похваліть один одного за таку чудову роботу.
А тепер уявіть таку ситуацію: вашому однокласнику або будь-кому іншому, дуже потрібна саме така інформація, яку створили ви. Але він з певних причин не хоче або не може зробити це сам. Ваш однокласник взяв вашу роботу і видав її за свою, відправив на конкурс, виставку і т.д.
Давайте спробуємо розіграти таку ситуацію.
Отже, дотримання всіх цих правил, а саме: збереження авторства, повага до нього, вказівка на джерело, звідки ви взяли певну інформацію – все це є академічна доброчесність.
Тема нашої інформаційної години: «Академічна доброчесність. Де і коли на нас чекає плагіат?».
Ми маємо ознайомитись із поняттям «академічна доброчесність», на основі життєвих ситуацій навчитись уникати плагіату, берегти і поважати інтелектуальну власність; розробити правила доброчесної поведінки для нашого класу; навчитись уміло користуватись інтернетом, аналізувати та використовувати готову інформацію відповідно до норм академічної доброчесності; поважати чужу діяльність, інтелектуальну працю.
Напишіть на стікерах-смайликах свої очікування від цього заняття та прикріпіть їх до «Скриньок-очікувань», до яких ми повернемось у кінці заняття.
ІІ. Основна інтерактивна частина.
2.1. Словникова робота.
Кожного дня у школі, під час уроків ми стикаємось із поняттям доброчесності у навчанні. Давайте з’ясуємо поняття доброчесності, попрацюємо з тлумачним словником.
ДОБРОЧЕ́СНИЙ, а, е. Який живе чесно, дотримується всіх правил моралі.
// Який є проявом чесності, моральності.
Словник української мови: в 11 томах. — Том 2, 1971. — Стор. 326.
2.2. Розповідь з елементами бесіди.
Доброчесність у навчанні – це, передусім, повага до себе та до інших учасників навчально-виховного процесу.
Кожному з нас приємно спілкуватись з культурними, вихованими людьми, які поважають інших, їхню працю. Такі люди викликають довіру та симпатію.
В реальному житті, напривеликий жаль, нам зустрічаються хлопчики чи дівчатка, які штовхаються, вигадують прізвиська для своїх друзів. Стосунки в такому колективі одразу псуються, виникають конфлікти. Спілкування перестає бути комфортним і приємним.
Або інша ситуація: у класі є хлопчик чи дівчинка, які завжди виконують домашнє завдання, сумлінно ставляться до усіх робіт. Інші намагаються в них списати, привласнити їхню роботу, а це не завжди подобається. І коли чують відмову намагаються образити, принизити відмінників, перестають з ними спілкуватися. Це дуже неприємно, навіть боляче, бо що це за дружба, яку треба «заслужити» таким нечесним способом. Адже як не дивно, списування – це один із головних виявів порушення шкільної доброчесності.
2.3. Асоціативний кущ.
Отже, підсумовуючи все почуте, давайте визначимо, з чого складається академічна доброчесність, доберіть слова-асоціації до цього поняття.
Щоб перевірити власні судження проскануйте QR-код та перейдіть за посиланням, щоб переглянути узагальнену інфографіку.
https://drive.google.com/file/d/1-eLuZrbEd0uw7HM4NnggsJ2AH01O7qf1/view
2.4. Перегляд відео «5 випадків плагіату найпопулярніших мультфільмів».
Всі ми з раннього дитинства любимо дивитись мультфільми. Саме цей жанр найбільше піддається плагіату.
Давайте переглянемо відео про випадки плагіату в мультиплікаційному мистецтві.
https://www.youtube.com/watch?v=Y5kfZe8v4jQ
Отже, на основі побаченого та почутого, давайте визначимо, що таке плагіат?
2.5. Вправа «Скарбниця народної мудрості».
З частин утворити ціле прислів’я. Поясніть його значення.
На чужий труд ласий не будь.
Тому, хто нечесний у малому, не вірять у великому.
Білі руки чужі труди люблять.
На чужу роботу дивитися — ситому не бути.
Отже, і в народній творчості, яка формувалась протягом багатьох років засуджується зазіхання на привласнення результатів чужої справи.
ІІІ. Підсумок та зворотний зв'язок.
3.1. Складання правил доброчесності для класу.
На початку уроку, я говорила про те, що одне із наших завдань скласти правила доброчесної поведінки у класі.
Від кожної групи по одному правилу.
Правила доброчесної поведінки 5-А класу.
Правило 1. Поважати працю один одного.
Правило 2. Використовувати результати чужої праці лише з дозволу, із зазначенням автора.
Правило 3. Бути справедливими один до одного.
Правило 4. Не списувати, а користуючись допомогою інших вирішувати поставлені завдання.
3.2. Вправа «Валіза».
Давайте повернемось до наших «Скриньок-очікувань», які ми заповнили на початку заняття. Отже, що ми вивчили і вже сміливо можемо вкласти до «Валізи», а на що ще треба звернути увагу і поки що залишити у скрині, для детальнішого опрацювання.
Список використаної літератури:
Режим доступу: https://www.youtube.com/watch?v=Y5kfZe8v4jQ
Режим доступу:https://drive.google.com/file/d/19nOAsorJfuCL_lT0wdxDHkxW2Px-Ej4g/view
Режим доступу: https://drive.google.com/file/d/1eLuZrbEd0uw7HM4NnggsJ2AH01O7qf1/view
Режим доступу: https://drive.google.com/file/d/1bDa8jeLj6u2Dp8RtPh27ZI2JiIILpwju/view
Режим доступу: https://drive.google.com/file/d/1YNlSHSN33EMnHDA2BdW75peH9zBDVAnD/view