Інновації в роботі педагога позашкілля (педагогічний міст)

Про матеріал
Педагогічний міст: активна форма взаємодії педагогів. Ця форма роботи створює чудові можливості для обміну думками, ідеями, досвідом, дає змогу розглянути певну проблему під різними кутами зору, конкретизувати проблемні питання і разом знайти відповіді до них.
Перегляд файлу

Заробіток на спілкуванні - онлайн-консультації, вебкам, скайп та ...

 

 

 

 

 

 

 

 

Інновації в роботі педагога позашкілля

(педагогічний міст)

 

 

 

 

 

 

                                                                 КПНЗ «ЦТКЕУМ «Меридіан» КМР

                                                                Гусейнова С.В            методист    

 

 

                                                  Кривий Ріг 2020

 

 

Педагогічний міст: активна форма взаємодії педагогів. Ця форма роботи створює чудові можливості для обміну думками, ідеями, досвідом, дає змогу розглянути певну проблему під різними кутами зору, конкретизувати проблемні питання і разом знайти відповіді до них.

 

Мета проведення заходу:

актуалізувати та розширити понятійний апарат педагогів, поглибити їхні теоретичні та практичні знання з проблеми;

 показати необхідність науково обґрунтованого впровадження сучасних технологій у практику роботи;

 стимулювати прагнення вчителів до пошуку, творчості;

 створити умови для обміну досвідом роботи, педагогічних знахідок.

 

Проведення педагогічного моста:

Учасники заходу об'єднуються в дві команди «Молодь» та «Наставники».

«Молодь» - педагогічний стаж до 10 років.

«Наставники» - педагогічний стаж понад 10 років.

 

 

Правила групової роботи: бути активними учасниками; думку кожного слід уважно вислухати; висловлюватися тільки на тему; висловлюватися стисло, по черзі.

 

 

 

 

 

Девіз для творчих груп:

                         «Тут немає тих, хто спостерігає! 

Кожен —   активний учасник!».

 

 

 

 

 

Вправи для самопідготовки вчителя з розвитку вмінь педагогічного ...

                  Вступ

        (виступ  методиста)

 

 

                            

 

 

 

   Усвідомлення суспільством того, що новій Україні потрібні люди з високим творчим потенціалом, здатні вивести державу на новий рівень соціально-економічного розвитку, спонукало до численних інновацій у різноманітних сферах життя, зокрема в освіті.

   «Інновація» в перекладі з латини означає «оновлення», «новина», «зміна». Поняття «педагогічна інновація» трактують по-різному.

   Педагогічна інновація — це результат творчого пошуку оригінальних, нестандартних рішень різноманітних проблем.

   Педагогічна інновація — процес створення, поширення нових засобів для розв'язання тих педагогічних проблем, які розв'язувались інакше.

   Педагогічні інновації— актуальні значущі й системні новоутворення, які виникають на ґрунті різноманітних ініціатив і нововведень, що стають перспективними для еволюції освіти та позитивно впливають на її розвиток.

   Педагогічна інновація — це процес упровадження оновлених чи вдосконалених теорій та практики освіти, який оптимізує досягнення її мети. Інноваційні процеси в освіті почали формуватися в різні історичні періоди й визначали її розвиток. Вони вирізнялися творчою спрямованістю й нестандартністю підходів до навчання й виховання.

   Ми зібрались для того, щоб попрацювати над вічною проблемою «як навчати». У світі налічується близько 300 різних інноваційних технологій, які зводяться до тих 20 основних, складові яких ми використовуємо у своїй практиці.

 

    Упровадження нової ідеї, проекту або технології часто наштовхується на різні перешкоди або бар'єри. Вони можуть бути зовнішніми і внутрішніми.

   Зовнішні бар'єри: соціальні; організаційні; методичні; матеріально-технічні.

   Внутрішні бар'єри: особистісні; психологічні.

Природа людини (педагога) різна, різні й умови, у яких вони живуть і працюють, тому й виникають психологічні бар'єри до сприйняття новацій.

   Причини, які заважають особистісному виявленню творчої діяльності: схильність до конформізму; страх видатися нерозумним і смішним у своїх судженнях; побоювання видатися надто екстравагантним у критиці чужих думок; невміння реалізовувати нові способи й форми педагогічної діяльності; недостатня розвиненість індивідуального творчого потенціалу; відсутність потреби впроваджувати нове; особистісна тривожність, невпевненість у собі, занижена самооцінка; ригідність (негнучкість мислення).

 

   Новий час потребує нових підходів. Тому ми й говоримо сьогодні про використання нових технологій, нестандартних підходів у навчанні. Але іноді нове й незрозуміле лякає та відштовхує, його хочеться обійти стороною. Перед тим, як ми наблизимося до проблеми застосування інноваційних технологій у своїй роботі, прошу дати відповідь на таке запитання:

 

  • Що для вас є перешкодою в розробці та впровадженні інновацій?
  •  

(відповідь команд по черзі)

 

Paper and pencil clipart 5 - WikiClipArt                        

 

 

 

               «Мозковий штурм» 

 

 

 

 

 

 

 

    Кожна команда отримує великий аркуш паперу із заданою темою «Інновація».

 

Завдання: записати слова-асоціації до терміна «інновація».

   Через 3 хв. лідер команди робить звіт щодо мозкового штурму. Ведучий вивішує аркуші. (наприклад)

 

ІННОВАЦІЯ

І — індивідуалізація;

Н— наслідування;

 Н — новація;

О — оновлення;

В — впровадження;

А — апробація;

Ц — цінність;

І — інформація;

Я — особистісно-зорієнтована модель виховання.

 

 

Clipart Notebook And Pencil - Notepad And Pencil Clipart, Cliparts ...

 

                      

                  «Естафета» 

 

 

 

 

 

 

 

 

Узагальнення теоретичних знань педагогів із питань сучасних педагогічних технологій.

 

 Ведучий пропонує закриті картки, на яких написано терміни: інноваційна педагогічна технологія, ключова компетентність, креативність, мультимедійні технології, педагогічний такт, педагогічні інновації, стандарт освіти, інформатизація освіти, комунікативність.

Завдання: лідер групи витягає картку. Через 30 с один з учасників команди дає визначення заданого поняття. Члени інших груп можуть доповнювати відповіді.

 

Інноваційна педагогічна технологія

цілеспрямоване, систематичне й послідовне впровадження в практику оригінальних, новаторських способів, прийомів педагогічних дій і засобів, що охоплюють цілісний навчально-виховний процес від визначення його мети до очікуваних результатів.

Ключова компетентність

розвивається у вивченні всіх предметів і є результатом усієї загальної середньої освіти країни. Цим результатом є формування загальної життєвої компетентності людини як сукупності компетентностей, інтегрованої характеристики особистості.

Креативність

здатність продукувати багато різноманітних оригінальних ідей у нерегламентованих умовах діяльності. Це вміння додавати дещо нове в досвід, усвідомлювати прогалини й суперечності, відмовлятися від стереотипних способів мислення.

 

 

Мультимедійні технології

технології, пов’язані зі створенням електронних книг, енциклопедій, комп’ютерних фільмів, баз даних. У цих продуктах об’єднуються текстова, графічна, аудіо- та відеоінформація, анімація.

Педагогічний такт

передбачає доброзичливі відносини між учасниками навчального процесу. Констатує притаманні вчителеві виховні якості, здатність вести бесіду та спілкуватися з дотриманням етичних норм, культурних і національних традицій. Виключає загравання, улесливе ставлення, приниження чи надмірну опіку над учнями й водночас не виключає координаційної функції вчителя.

Педагогічні інновації

нововедення в педагогічній системі, які поліпшують розвиток і результати навчально-виховного процесу; це розв’язання різноманітних педагогічних проблем оригінальними нестандартними шляхами.

Стандарт освіти

система основних параметрів, що сприймаються за державну норму освіченості, яка відображає соціальний ідеал і враховує можливості реальної особистості й системи освіти у досягненні цього ідеалу.

 

Інформатизація освіти

у широкому трактуванні: комплекс соціально-педагогічних перетворень, пов’язаних із насиченням освітніх систем інформаційною продукцією, засобами й технологією, у вузькому: упровадження в закладах системи освіти інформаційних засобів, які ґрунтуються на мікропроцесорній техніці, а також інформаційної продукції педагогічних технологій, що базуються на цих засобах.

Комунікативність

певний рівень здатності до спілкування й контактів; зв’язок, спілкування, контакти між ким-, чим-небудь; комунікабельність.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Картинки по запросу картинка квітки семицвітки | Детский сад ...

       

Інтерактивна гра

«Чудо - квітка»

 

 

 

 

 (мета - вправляти педагогів у визначенні основних характеристик знайомих інноваційних освітніх технологій)

Кожна команда має  «Чудо - квітки». Завдання: взяти пелюстки і озвучити написані на них ознаки інноваційних технологій. Прикріпити пелюстки до серединки квітки, на якій написано назву визначеної технології, що активно впроваджується в практику роботи закладу та кратко охарактеризувати ознаку:

1. Інформаційно-комунікаційні технології -  заняття-лекція, заняття -семінар, заняття -конференція,  заняття -творчі звіти,  заняття -консиліум,  заняття -залік, заняття -інформації, інтегроване заняття.

2. Ігрові технології:

- змагання KBK, турнір, аукціон, вікторина, конкурс,

- ділові, рольові ігри (Імпровізація, імітація, "Суд", захист дисертації, "Слідство ведуть знавці", "Поле чудес", ерудит, ланцюжок, бізнес-гра);

- драматизація (драматична гра, пантоміма, драматична розповідь).

3. Дослідницькі технології (Діалог, усний журнал, роздуми, диспути, прес-конференції, репортаж,  пошук, розвідка, заочна подорож, експедиція, наукові дослідження, коло ідей)

4. Інтерактивні технології:

- кооперативне навчання (Робота в парах, карусель, малі групи, акваріум);

- колективно-групове навчання (мікрофон, незакінчені речення, мозковий штурм, "Навчаючи - вчуся", мозаїка, вирішення проблем, дерево рішень);

- ситуативне моделювання (імітаційні ігри, "Суд", громадські слухання, рольова гра);

- опрацювання дискусійних питань (метод прес, займи позицію, зміни позицію, дискусія, дебати, ток-шоу, оцінювальна дискусія).

5. Психотренінг (тренінг уваги, уяви, пам'яті, "Пізнай себе", "Пізнай свої здібності", "Твоя воля", "Твій характер", "Сам себе виховую").

 

(лідери команд озвучують по черзі написане, йде обговорення)

 

Мова тіла: 11 секретів успішного спілкування | SebWeo

 

 

 

 

    «Ти мені! Я – тобі!»

 

 

 

 

 

Учасники двох команд  розміщуються одна команда напроти іншої.  Завдання для команд: поставити питання членам інших груп по черзі, члени інших груп можуть доповнювати відповідді. На підготовку пропонується 3 хвилини. Направлення обговорення питань:

 - Чи є необхідним та результативним використання інноваційних освітніх технологій при організації навчально-виховного процесу в закладі?

 - Роль використання інноваційних технологій?

  - Чи відчуваєте позитивні результати в роботі з дітьми за технологією соціально-емоційного розвитку?

 - Які психологічні та ділові ігри використовуєте в роботі з батьками?

 - Які найбільш вдалі інноваційні технології проводили з дітьми в поточному році?

  - Чи впливають освітні інновації на розвиток професійного рівня педагогів? Яким чином?

 

 

Запрошення до спілкування

 «Педагогічні технології в практиці вашої роботи» 

                                                              

 

 

 

 

  

 Цей раунд проходить у вигляді обміну досвідом про  інноваційні технології, які використовують керівники гуртків під час проведення гурткових занять. Кожна група пропонує  сучасні та найрезультативніші технології.

   Оформлені анотації поступово вивішують на стенді. У результаті утворюється імпровізована виставка, яку можна залишити для подальшого ознайомлення колег.

   На підготовку до захисту кожній групі дають 5 хв.

 

 

 

   Специфіка педагогічного спілкування - pedrhetoric                         

 

 

       Вправа «Бліц-опитування»

 

 

 

 

 

 

Інструкція

Закінчити отримані речення. Час обдумування – 30 с.

 

Інноваційна педагогічна технологія — це

Інтерактивні технології — це  

Пректні технології — це

Інформаційно-комунікативні — це

Ігрові технології — це

Створення ситуації успіху — це

 

 

                              Підбиття підсумків.

 

 Найважливіший результат — бажання педагогів втілювати інноваційні  технології у навчально-виховний процес.

 

“Ти можеш!» - повинен на­гадувати педагог  учневі.


«Він може!» - повинен нагадувати коллектив педагогу.

 

«Я можу!» - повинен повірити в себе педагог.          

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Холодько Руслана Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
10 травня 2020
Переглядів
1382
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку