ІНТЕГРОВАНА КОНКУРСНА ПРОГРАМА «МАТЕМАТИЧНА МУЗИКА»

Про матеріал

У розробці інтегрованої конкурсної програми «Математична музика» використані різні завдання інтегрованого змісту, а саме інсценізація пісні-лічилки, музичні приклади, відкрий цифрами скрипічний ключ, конкурс ритмічних малюнків, ланцюжок із математичних та музичних слів, кільцівка пісень, які спрямовані на формування життєвих та предметних компетенцій.

Матеріал призначений для проведення позакласного заходу для учнів середніх класів загальноосвітніх шкіл.

Перегляд файлу

 

 

ІНТЕГРОВАНА КОНКУРСНА ПРОГРАМА

«МАТЕМАТИЧНА МУЗИКА»

Мета: узагальнити й систематизувати знання учнів з математики і музики, у цікавій ігровій формі поглибити знання з математики та музики, виявити вміння адаптуватися до умов гри та знаходити швидке вирішення завдань. Розширити кругозір учнів, інтерес до математики, мистецтва, бажання читати додаткову літературу. Розвивати логічне і творче мислення, пам’ять, увагу, інтуїцію, ерудицію. Сприяти розвитку винахідливості, кмітливості, швидкості реакції, умінь застосовувати свої знання в нестандартних ситуаціях. Виховувати культуру спілкування, культуру математичного мислення, почуття людської гідності, сприяти потребі у взаємодопомозі, виховувати повагу до інших. Виховувати цілеспрямованість, упевненість в собі, волю до перемоги, почуття співпереживання і формувати в студентів «здорове» суперництво.

 

Форма проведення заходу: інтелектуальний турнір

 

Обладнання: презентація, картки із завданнями, грамоти для нагородження, музичне оформлення.

 

Хід заходу

 

Ведучий 1. Доброго дня, дорогі друзі, доброго дня всі, хто любить математику і музику.

Ведучий 2. З давніх пір до нас дійшов афоризм, що математика і музика – сестри. Та не зрозуміле, що може бути спільного між наукою, що користується строгими логічними доведеннями і музикою – одним з прекрасніших мистецтв?

Ведучий 1. А виявляється, є. В музиці є багато таких властивостей і знань, що завдячують математиці.

Ведучий 2. Тож давайте сьогодні у нашій конкурсній програмі спробуємо знайти, що спільного між математикою і музикою.

Ведучий 1. Я дуже сподіваюсь, що ця гра надихне вас на більш серйозне ставлення до таких предметів, як математика і музика, і саме ці предмети викличуть у вас зацікавленість. Нехай під час конкурсу пануватимуть кмітливість, наполегливість, впевненість, довіра та повага один до одного. Усі ці складові допоможуть отримати вам перемогу.

Ведучий 2. У грі беруть участь чотири команди студентів ІІІ курсу.

 

Ведучий 1.  Щоб змагання було чесним,

Вибрали журі почесне.

Погляньмо разом з вами, друзі,

хто буде в цім почеснім крузі.

 

Виявити найкмітливіших, найрозумніших і старанних студентів люб’язно погодилися шановне журі у складі: (називає членів журі)

 

Отже, попрошу дати сигнал початку гри. (Сигнал гри)

Кожен конкурс оцінюється в 5 балів.

 

1. «Дай назву команді»

 Ведучий 2. Перше ваше завдання придумати назву команди, яка б поєднувала в собі музику і математику. На це вам дається 1 хвилина.

 

2. Розминка

Ведучий 1. Питання задаються одночасно всім командам, відповідає та команда, яка перша підніме сигнальну картку. За кожну правильну відповідь нараховується 1 бал.

Питання

  1. Трійка коней біжить зі швидкістю 12 км/год. Чому дорівнює швидкість кожного коня? (12 км/год)
  2. У сім'ї у кожного з 6 братів по 2 сестри. Скільки дітей у сім'ї? (8)
  3. Горіло 7 свічок , 3 загасили. Скільки залишилося свічок? (3)
  4. Півень на одній нозі важить 5 кг. Скільки важить півень на двох ногах? (5 кг)
  5. У темряві Оля побачила 6 пар котячих очей. Скільки пар ніг у цих кішок ? (12 пар ніг)
  6. Маса повного бідона з молоком 7 кг, а наповненого наполовину – 4 кг. Яка маса бідона? (1 кг).
  7. На руках 10 пальців. Скільки пальців на 10 руках? (50)
  8. Майже таке ж велике, як Останкінська телевежа, але не важить ані грама. (тінь Останкінської телевежі)
  9. У трьох братів виявилося 9 олівців. У молодшого – на 1 олівець менше. А у старшого – на 1 олівець більше, ніж у середнього. Скільки олівців у кожного з братів? (2, 3 і 4 олівця)
  10. Скільки кінців у п'яти з половиною палиць? (12 кінців)
  11. Якщо стоять поруч два осла: один – головою на північ, а інший – головою на південь, то чи можуть вони бачити вуха один одного? (так, якщо стоять навпроти один одного голова до голови)
  12. Кут в 10 розглядають в лупу, що дає збільшення в 40 разів. Якої величини здається кут? (10)
  13. Скільки всього двозначних чисел, у яких перша цифра 1? (10)
  14. У якому числі стільки ж цифр, скільки букв в його написанні ? (100)

 

3. Конкурс «Ланцюжок із математичних та музичних слів»

Ведучий 2. Ваше завдання утворити як найдовший ланцюжок із математичних і музичних слів. Остання літера слова є початком наступного слова і т.д.

Наприклад: алгоритметрахунокривальтрикутниквадрат….

На це завдання у вас 1 хвилина. Конкурс оцінюється в 5 балів.

Перше ваше слово МАТЕМАТИКА. Час пішов.

(Звучить музика)

 

4. Музичний конкурс (інсценізація пісні-лічилки)

Ведучий 1. Наступний конкурс – музичний. Кожна команда попередньо отримала завдання і зараз ми подивимось, як вони інсценізуватимуть пісню-лічилку.

 

5. Музичні приклади

Ведучий 2. Команди зараз отримають музичні приклади, їм потрібно буде за 2 хвилини їх вирішити і виконане завдання подати журі для оцінювання. Конкурс оцінюється в 5 балів.

 

 

Конкурс вболівальників

Вгадати кількість цукерок у банці.

 

6. Кільцівка пісень

Ведучий 1. Ваше завдання згадати пісні, у яких зустрічаються числами. По-черзі кожна команда наспівує пісню, але пісні не повторюються. Переможе та команда, яка згадає найбільше пісень з числами.

 

7. Конкурс «Пролізь в кільце»

Ведучий 2. Перед вами аркуш паперу і ножиці. Потрібно із цього листа вирізати кільце, щоб помістилася уся команда. Конкурс оцінюється в 5 балів.

 

8. Конкурс ритмічного малюнку

Ведучий 1. Вам потрібно розставити тактові риски. На це вам 1 хвилина.

(Звучить музика)

 

9. «Відкрий цифрами скрипічний ключ"

Ведучий 2. Останнє завдання намалюйвати за допомогою максимальної кількості цифр скрипічний ключ

 

Ведучий: Основна гра завершилася! І журі належить підвести підсумки. Вам пропонується музична пауза. Співають усі!

Пісня «Дважды два четыри»

 

Ведучий:

Тепер, журі, за вами слово!

Хоч грали тут усі чудово!

Тепер, щоб сумніви пропали, –

Найрозумніший хто? – сказали б.

 

Нагородження переможця математичної ітелектуальної конкурсної програми «Математична музика»

1

 

doc
Додано
2 березня 2018
Переглядів
801
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку