Тема заняття. Світовий океан. Тихий океан. Діаграми . Розв'язування задач на знаходження різниці .
Мета уроку : сформувати уявлення про Світовий океан та Тихий океан; навчати читати карту та працювати з нею ; аналізувати і порівнювати інформацію за допомогою діаграм ; ознайомити із стовпчастими діаграмами ; вчити будувати діаграми та переводити інформацію задану у формі діаграм у табличну форму; розв'язувати задачі на знаходження різниці ; виховувати допитливість і зацікавленість природою планети .
Конспект інтегрованого заняття
з математики і природознавства для 4 класу.
Тема заняття. Світовий океан. Тихий океан. Діаграми . Розв’язування задач на знаходження різниці .
Мета уроку : сформувати уявлення про Світовий океан та Тихий океан; навчати читати карту та працювати з нею ; аналізувати і порівнювати інформацію за допомогою діаграм ; ознайомити із стовпчастими діаграмами ; вчити будувати діаграми та переводити інформацію задану у формі діаграм у табличну форму; розв’язувати задачі на знаходження різниці ; виховувати допитливість і зацікавленість природою планети .
Обладнання: глобус, презентація, контурі карти , зошити , кольорові олівці.
Хід уроку.
Я – школяр , я особистість творча
Я – думаю , порівнюю
Я – аналізую
Я хочу більше знати ,тож буду працювати.
1.2.Перевірка готовності до уроку.
2.1. Гра « Чи можемо ми відповісти на запитання» ( Слайд 3)
Після гри констатуємо , що не на всі запитання маємо відповіді . Обіцяємо повернутися до них вкінці уроку.
3.1. Робота з глобусом.
Вода з’являється із потічка,
Струмки по дорозі збирає ріка,
Річка повноводне біжить на просторі,
Поки , нарешті , не вливається в море.
Моря поповняють запас океану…
- Який колір переважає на глобусі і чому?
- Розгляньте глобус і познайомтеся із Світовим океаном.( слайд4)
- Найбільшим океаном на планеті є Тихий океан.
Він займає третину поверхні планети.( слайд 5)
3.2. Знайомство з відкриттям океану
( Першовідкривач Васко Нуньє де Бальбо ( іспанець ) – 1513 р. Дав йому назву Південне море. )
Сучасну назву океану дав сам Фернандо Магеллан
Цей океан найбільший в світі , про це відомо навіть дітям
3.3. Робота з контурними картами
- Позначимо на контурній карті Тихий океан
Фізкультхвилинка
Один , два - всі пірнають ( присідаємо)
Три , чотири - виринають ( встаємо)
П’ять , шість - на воді кріпнуть руки молоді( пливемо)
Сім , вісім - що є сили всі до берега приплили
Дев’ять , десять – розгорнулись
Обсушились , потягнулись
3.4. Тваринний світ Тихого океану
У Півнячних морях Тихого океану близько 800 видів риб. В тропічних морях західної частини океану 2000 видів риб : лосось , оселедець , анчоус , кальмар , восьминіг,анчоус каліфорнійській .ю анчоус японський , анчоус перуанський , акула біла , акула тигрова , акула – молот та ще багато видів акул. Розміри їх тіла від 10 см до 15- 20 метрів.
3.5 .Ознайомлення з діаграмою
- Визначення діаграми у підручнику з математики Богдановича № 482 .
4. Підсумок уроку .
4.1. Робота в зошитах з природознавства.
4.2 . Відповіді на запитання ( Слайд № 3.)
5. Рефлексія. Вірш Мазур Наталії
Ти знаєш ,як зітхає океан ?
Як хвиля стомлено накочує на хвилю?
Пройшовши не одну безкрайню милю
Лягає на тонкий коралів стан.