Діти перестають думати, коли перестають читати. ( Д. Дідро)
Дітям подобаються такі вправи, вони із задоволенням їх виконують і продовжують цю роботу вдома.
1.Читання тексту ,,Бджілка”.
Вчитель говорить: ,,Бджілки у вулику”.Діти читають тихенько. Коли кажу:,,Бджілки вилетіли!” - читають голосно.
2.,, Дощик”
Дощик накрапає. ( Читають тихенько).
Дощик сильнішає. ( Голосніше).
Злива. ( Голосно).
Дощ затих. ( Замовкають).
3. Гра ,, Ану, наздожени” або ,,Вовк і заєць”
Беруть участь двоє учнів. Перший починає читати, а другий продовжує після того, як перший прочитає перше речення і намагається його наздогнати.
4.,,Хвиля”
Діти читають текст і за сигналом вчителя змінюють швидкість.( ,,Повільно” , ,,Швидше”, ,,Блискавка”).
5.Гра ,,Незнайко’’
Один учень (або вчитель) читає текст, а інший плескає в долоні на помилку.
6.Гра ,, Сніжинка”
Читає той учень, на парту якого впала сніжинка.
7.Гра ,,Хвостик”
Вчитель читає речення, а учні відшукують і вставляють слово, якого не вистачає.
8. Гра ,,Плутанка”
9.,,Розвідники”. Після того, як діти прочитали текст, учитель дає завдання скільки разів у тексті зустрічається якесь слово. Учні читають текст мовчки і дають відповідь.
10.,,Засічка – кидок” При слові кидок всі починають читати для фіксування часу; коли пролунає засічка – школярі зупиняються, помічаючи останнє засвоєне слово. Відводять погляд. Відпочинок 10 – 20 сек.
11.,,Буксир”. Спочатку веде учитель, беручи на буксир весь клас. Потім сильніший учень – слабших товаришів. Тривалість 2 – 3 хв. – повторювати 3 – 4 рази за урок.
12. ,,Блискавка”. Вправи спрямовані на прискорення сприйняття тексту. Школярі читають різні тексти у звичайному для себе темпі. При слові блискавка вмикається метроном найвищої швидкості. Діти квапляться дочитати. після вимикання метронома переказують опановане.
13. “Віконце”. Класовод використовує прямокутник 10Х20 см. з прорізом на рядок чи абзац. Діти читають однакові тексти на час. Далі переказують зміст або відповідають на контрольні запитання.
14. ,,Розсипані склади”. З поданих складів утворюються слова.
15. ,,Луна”. Один школяр сильніший веде, а другий, як луна, повторює читання першого.
16. ,,Диктор телебачення’’. Дитина читає текст, періодично відриваючи погляд, щоб подивитися на глядачів.
17. Гра ,,Друкарі’’. Друкують слово за таблицею.
18. Гра ,,Актори’’. Учитель дає завдання прочитати: здивовано, докірливо, з гнівом, з жалем, з радістю…
Вчитися легко, коли вчитись доступно та цікаво